Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72707
Title: | Проблематика дослідження адміністративно-правового забезпечення системи освіти в Україні: теоретико-методологічні аспекти |
Other Titles: | Problematics of research of administrative and legal support of the education system in Ukraine: theoretical and methodological aspects |
Authors: | Курко, М. Н. Діденко, С. В. |
Keywords: | методологія дослідження, адміністративно-правове забезпечення, система освіти, логіка, філософія права, екзистенціалізм, системний підхід, синергетика, research methodology, administrative and legal support, education system, logic, philosophy of law, existentialism, system approach, synergetics |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Курко М. Н. Проблематика дослідження адміністративно-правового забезпечення системи освіти в Україні: теоретико-методологічні аспекти / М. Н. Курко, С. В. Діденко // Аналітично-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Забровський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2021. – №4. – С. 162-167 – Бібліогр.: с. 166-167 (15 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/255104/252210 |
Abstract: | Статтю присвячено огляду та систематизації домінуючих у вітчизняній правовій науці теоретико-методологічних підходів до дослідження адміністративно-правового забезпечення системи освіти в Україні. Автори зосереджують свою увагу на проблематиці врахування особливостей сучасного стану освіти та її адміністративно-правового забезпечення, а також динаміки їх розвитку, в рамках будь-якого дослідження.В ході дослідження враховано погляди вітчизняних дослідників на роль філософії права і теорії гуманітарної логіки. З’ясовано, що до методології аналізу дослідники відносять: філософсько-світоглядні підходи; загальнонаукові методи; групові методи. Натомість логіка гуманітарного пізнання формується на основі логіки історичного пізнання, специфіка якої виявляється в особливому значенні одиничних множин, що отримують пряме та непряме значення, формують відповідні логічні зв’язки в ході формування висновків.Окреслено підходи до використання екзистенціалізму, як течії сучасної ідеалістичної філософії, в площині якої окремій особистості протиставляється суспільство, заперечується об’єктивність буття, натомість реальним вважається лише існування людини, її суб’єктивні переживання.Окрему увагу присвячено системному та синергетичному підходам як таким, що є найбільш актуальними для застосування в межах дослідження адміністративно-правового забезпечення системи освіти. Перевагою системного підходу є можливість застосовувати практично усього інструментарію наукового пізнання. Натомість його недоліком є нехтуваннями особливостями окремих складових системи. Використання синергетичного підходу дає можливість не лише зрозуміти процеси, що відбуваються в досліджуваній галузі, але й виокремлювати наявні й прогнозовані результати взаємодії складових системи. The article is devoted to the review and systematization of the theoretical and methodological approaches to the study of administrative and legal support of the education system in Ukraine that dominate in domestic legal science. The authors focus on the issues of taking into account the peculiarities of the current state of education and its administrative and legal support, as well as the dynamics of their development, in any study.The study takes into account the views of domestic researchers on the role of philosophy of law and the theory of humanitarian logic. It was found that the methodology of analysis researchers include: philosophical and philosophical approaches; general scientific methods; group methods. Instead, the logic of humanitarian knowledge is formed on the basis of the logic of historical knowledge, the specificity of which is manifested in the special meaning of singular sets that receive direct and indirect meaning, form the appropriate logical connections in drawing conclusions Approaches to the use of existentialism as a current of modern idealist philosophy are outlined, in the plane of which society is opposed to the individual, the objectivity of being is denied, but only human existence and subjective experiences are considered real.Particular attention is paid to systemic and synergetic approaches as the most relevant for use in the study of administrative and legal support of the education system. The advantage of a systematic approach is the ability to apply almost all the tools of scientific knowledge. At the same time, its disadvantage is the neglect of the features of individual components of the system. The use of a synergetic approach makes it possible not only to understand the processes occurring in the study area, but also to identify existing and projected results of the interaction of system components. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72707 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
255104-Текст статті-586803-1-10-20220415.pdf | 188.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.