Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72719
Title: | Досвід організації діяльності правоохоронних органів в європейських державах |
Other Titles: | Experience in organizing the activities of law enforcement agencies in European countries |
Authors: | Філіпенко, А. С. |
Keywords: | управління, органи правопорядку, жандармерія, адміністістративно-територіальний поділ, поліція, administration, law enforcement agencies, gendarmerie, administrative-territorial division, police |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Філіпенко А. С. Досвід організації діяльності правоохоронних органів в європейських державах / А. С. Філіпенко // Аналітично-порівняльне правознавство / редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Забровський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2021. – №4. – С. 208-213 – Бібліогр.: с. 212-213 (11 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/255171/252268 |
Abstract: | У статті розглянуто зарубіжний досвід організації діяльності правоохоронних органів. Визначено, що сфера правоохоронної діяльності постійно перебуває в стані динамічної трансформації та вдосконалення, що певною мірою відображає спрямованість національного законодавства та політику, що реалізується. Також зазначено, що за сучасними вимогами підтримання верховенства права є одним із найважливіших завдань держави, тому в організації роботи правоохоронних органів імплементація міжнародного досвіду є одним із найважливіших завдань правової держави. Однією із сучасних тенденцій розвитку правової системи є її відкритість, що визначає можливість використання передових зарубіжних концепцій для реалізації загальновизнаних міжнародних принципів, норм і стандартів прав і свобод людини і громадянина. Підкреслено, що необхідно враховувати такі факти: історичні традиції законодавства та правоохоронної діяльності, особливості соціально-економічного та культурного розвитку країн, загальну культурну та правову свідомість населення, ступінь взаємодії з державною владою та інститутами громадянського суспільства, особливості побудови системи національної поліції, матеріально-технічне забезпечення поліцейських та інші важливі фактори. У сфері функцій поліції важливу роль мають відігравати міжнародні стандарти правоохоронної діяльності. З’ясовано, що за кордоном, як і в Україні, реформа правоохоронних органів є частиною адміністративної реформи, і напрям її реалізації часто залежить від загальних цілей реформи державного управління. Метою більшості реформ у зарубіжних країнах є: підвищення ефективності національних систем; перетворення країни на відповідального роботодавця, здатного залучити достатню кількість працівників необхідної кваліфікації, контролюючи витрати на їх утримання; підвищення довіри приватного сектора та громадян до державних інституцій. Розглянуті три моделі забезпечення внутрішньої безпеки в європейських країнах: централізована або континентальна модель (Норвегія, Данія, Фінляндія, Ірландія, Швеція, Іспанія, Португалія, Італія, Франція, Бельгія, Голландія, Люксембург), децентралізована модель (Чехія, Болгарія, Румунія, комбінована (інтегрована) модель (Велика Британія, Німеччина, Нідерланди). The article considers foreign experience in organizing the activities of law enforcement agencies. It is determined that the field of law enforcement is constantly in a state of dynamic transformation and improvement, which to some extent reflects the direction of national legislation and policies.It is also noted that according to modern requirements, maintaining the rule of law is one of the most important tasks of the state, so in organizing the work of law enforcement agencies, the implementation of international experience is one of the most important tasks of the rule of law. One of the current trends in the development of the legal system is its openness, which determines the possibility of using advanced foreign concepts to implement universally recognized international principles, norms and standards of human and civil rights and freedoms.It is emphasized that the following facts should be taken into account: historical traditions of legislation and law enforcement, features of socio-economic and cultural development of countries, general cultural and legal consciousness of the population, degree of interaction with government and civil society, features of national police, logistics. providing police and other important factors. International law enforcement standards have an important role to play in policing.It was found that abroad, as in Ukraine, law enforcement reform is part of administrative reform, and the direction of its implementation often depends on the overall objectives of public administration reform. The purpose of most reforms in foreign countries is to: increase the efficiency of national systems; trans-forming the country into a responsible employer capable of attracting a sufficient number of workers with the necessary qualifications, controlling the cost of their maintenance; increasing the confidence of the private sector and citizens in public institutions.Three models of internal security in European countries are considered: centralized or continental model (Norway, Denmark, Finland, Ireland, Sweden, Spain, Portugal, Italy, France, Belgium, Holland, Luxembourg), decentralized model (Czech Republic, Bulgaria, Romania, Combino) (integrated) model (UK, Germany, Netherlands). |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72719 |
ISSN: | 2788-6018 |
Appears in Collections: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
255171-Текст статті-586986-1-10-20220416.pdf | 186.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.