Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72957
Название: | Інноваційні підходи до викладання англійської мови у закладах вищої освіти: інтеграція технологій та комунікативних практик |
Другие названия: | Innovative approaches to teaching English in higher education institutions: integration of technologies and communicative practices |
Авторы: | Гуцул, Л. І. Луканська, Г. А. Комар, Л. В. |
Ключевые слова: | інтегрована методика, комунікативний підхід, цифрові технології, міждисциплінарність, автономне навчання, міжкультурна компетенція, integrated methodology, communicative approach, digital technologies, interdisciplinarity, autonomous learning, intercultural competence |
Дата публикации: | 2024 |
Издательство: | Видавничий дім "Гельветика" |
Библиографическое описание: | Гуцул, Л. І. Інноваційні підходи до викладання англійської мови у закладах вищої освіти: інтеграція технологій та комунікативних практик / Л. І. Гуцул, Г. А. Луканська, Л. В. Комар // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 38. – С. 104–109. – Бібліогр.: с. 109 (5 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/38/21.pdf |
Серия/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Краткий осмотр (реферат): | У статті запропонована інтегрована методика викладання англійської мови у закладах вищої освіти як ефективний підхід до підготовки здобувачів вищої освіти до професійного середовища, де англійська є ключовим інструментом міжкультурної комунікації. Методика базується на комунікативному підході, використанні цифрових технологій та міждисциплінарних аспектів. Доведено, що комунікативний підхід дозволяє створити інтерактивне освітнє
середовище, сприяючи розвитку чотирьох основних мовних навичок: говоріння, слухання, читання та письма.
Активне використання мови через завдання, такі як дискусії, дебати та групові проєкти, забезпечує вдосконалення
міжкультурної компетенції здобувачів вищої освіти. Визначено, що застосування сучасних цифрових технологій,
таких як онлайн-платформи (Moodle, Google Classroom) і інтерактивні додатки (Quizlet, Duolingo), значно покращує
доступ до освітніх ресурсів та забезпечує гнучкість освітнього процесу. Цифрові інструменти, такі як відеоуроки та
онлайн-вікторини, сприяють розвитку навичок розуміння мови на слух і закріплення вивченого матеріалу. Показано, що інтеграція міждисциплінарних підходів дозволяє адаптувати викладання англійської мови до професійних
інтересів здобувачів вищої освіти. Наприклад, для здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей використовуються тексти з технічної документації, що підвищує актуальність матеріалу та стимулює мотивацію до навчання.
Окрім того, підкреслено, що важливим аспектом є розвиток автономії здобувачів, що досягається через завдання,
які заохочують до самостійного пошуку інформації та використання цифрових ресурсів для планування власного
освітнього процесу. Розглянуто роль міжкультурної компетенції, яку формують через ознайомлення з культурними
аспектами англомовних країн та участь у міжнародних проєктах. Це дозволяє здобувачам вищої освіти краще
розуміти відмінності у комунікації та адаптувати свою поведінку до різних культурних контекстів. Розроблена методика передбачає етапи підготовки, реалізації завдань і рефлексії. Підготовка включає вибір відповідних навчальних
матеріалів та цифрових інструментів. Реалізація завдань сприяє активному використанню мови, а етап рефлексії
дозволяє оцінити досягнуті результати та визначити напрямки подальшого вдосконалення. У контексті дистанційного навчання методика залишається ефективною завдяки використанню онлайн-курсів та вебінарів. Комбіновані
методи оцінювання дозволяють комплексно оцінити знання здобувачів вищої освіти, враховуючи не лише теоретичні знання, а й практичні навички. Викладач у рамках цієї методики виступає не тільки як джерело знань, а й як
фасилітатор, який підтримує здобувачів вищої освіти, організовує освітній процес та мотивує їх до досягнення
освітніх цілей. The article proposes an integrated methodology for teaching English at higher education institutions as an effective approach to preparing higher education students for a professional environment, where English is a key tool for intercultural communication. The methodology is based on a communicative approach, the use of digital technologies, and interdisciplinary aspects. It is demonstrated that the communicative approach allows the creation of an interactive educational environment, fostering the development of the four main language skills: speaking, listening, reading, and writing. Active language use through tasks such as discussions, debates, and group projects enhances the intercultural competence of higher education students. It is established that the use of modern digital technologies, such as online platforms (Moodle, Google Classroom) and interactive applications (Quizlet, Duolingo), significantly improves access to educational resources and provides flexibility in the educational process. Digital tools, such as video lessons and online quizzes, contribute to the development of listening comprehension skills and reinforcement of learned material. The integration of interdisciplinary approaches is shown to adapt the teaching of English to the professional interests of higher education students. For example, students in technical fields use texts from technical documentation, which enhances the relevance of the material and stimulates motivation for learning. Furthermore, it is emphasized that an important aspect is the development of student autonomy, achieved through tasks that encourage independent information retrieval and the use of digital resources for planning their own educational process. The role of intercultural competence, formed through familiarization with the cultural aspects of English-speaking countries and participation in international projects, is considered. This enables higher education students to better understand communication differences and adapt their behavior to different cultural contexts. The developed methodology includes stages of preparation, task implementation, and reflection. Preparation involves selecting appropriate learning materials and digital tools. Task implementation fosters active language use, while the reflection stage allows for the evaluation of achieved results and the identification of areas for further improvement. In the context of distance learning, the methodology remains effective due to the use of online courses and webinars. Combined assessment methods allow for a comprehensive evaluation of students' knowledge, considering both theoretical knowledge and practical skills. Within this methodology, the instructor acts not only as a source of knowledge but also as a facilitator who supports students, organizes the educational process, and motivates them to achieve educational goals. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72957 |
ISSN: | 2663-4880 |
Располагается в коллекциях: | Закарпатські філологічні студії Вип. 38. 2024 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ.pdf | 343.74 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.