Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73046
Title: Гіпотипозис як художня стратегія візуалізації у новелі «Битва» Ольги Кобилянської
Other Titles: Hypotyposis as an artistic strategy of visualization in Olga Kobylyanska's short story “The Battle”
Authors: Ліпницька, І. М.
Keywords: гіпотипозис, гіпотипозисна стратегія, інтермедіальність, пейзаж, візуалізація, Ольга Кобилянська, «Битва», hypotyposis, hypotyposis strategy, intermediality, landscape, visualization, Olga Kobylyanska, "The Battle"
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Ліпницька, І. М. Гіпотипозис як художня стратегія візуалізації у новелі «Битва» Ольги Кобилянської / І. М. Ліпицька // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 38. – С. 272–276. – Бібліогр.: с. 276 (9 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/38/52.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті на матеріалі новели О. Кобилянської «Битва» з’ясовано феномен гіпотипозису як стилістичної фігури та естетичної стратегії авторки в художньому тексті. Визначено, що гіпотипозис є динамічною стилістичною фігурою, котра увиразнює яскраві сцени твору, створюючи захоплюючу картину (опис речі, пейзажу, портрета), тому виходить за межі звичайного опису. Основна функція гіпотипозису – викликати емоції, розпалити уяву читача, закарбувати незабутні враження в пам’яті реципієнта, бачити крізь слова. Проаналізовано специфіку візуалізації, експресивності та чуттєвості, які забезпечуються через детальні, динамічні та багатосенсорні описи природи й подій. Наголошено на зв’язку гіпотипозису з філософськими ідеями О. Кобилянської, зокрема її поглядом на взаємостосунки людини і природи, драму людського існування та вічне протистояння світла й темряви. Образотворчі засоби, насичені символікою, сприяють створенню ефекту «живопису словами», що посилює емоційний і візуальний вплив тексту на читача. Дослідження демонструє, що гіпотипозис у творчості О. Кобилянської є ключовим інструментом для передачі ідейної та естетичної глибини модерністської літератури. Одним із ключових сюжетотворчих елементів у новелі «Битва» О. Кобилянської є пейзажні образи, які своєю експресією та інтригою відтворюють дію так, ніби вона відбувається на очах реципієнта. У новелі наявний гіпотипозис різних ландшафтів (ліс, долина), які, крім візуалізації локацій подій, символізують перебіги психічних станів, переживань, роздумів ліричного героя. Досліджено інтермедіальну інкорпорацію мотивів візуальних, аудіальних та тактильних форм мистецтв, влючених в оповідну структуру твору, представлених різними видами гіпотипозису: візуальним, аудіальним, сенсорним, кінетичним, шо дозволяє тексту «оживати» у свідомості читача, чуттєво переживати текст, інтенсифікує його емпатію. Доведено, що гіпотипозис в новелі «Битва» Кобилянської синтезує художні риси різних видів мистецтва, які пронизують змістовне поле твору, поглиблюючи емоційні та чуттєві можливості мистецтва слова, збагачуючи естетику твору, надаючи йому цілісності та гармонії.
In this article, the phenomenon of hypotyposis as a stylistic figure and aesthetic strategy of the author in the artistic text is clarified on the material of O. Kobylyanska's short story "The Battle". It was determined that a hypotyposis is a dynamic stylistic figure that emphasizes bright scenes of an artistic work, creating an exciting picture (a description of a thing, landscape, portrait), therefore it goes beyond the usual description. The main function of the hypothesis is to evoke emotions, ignite the reader's imagination, and imprint unforgettable scenes in the recipient's memory. The specifics of visualization, expressiveness, and sensuality, which are provided through detailed, dynamic, and multisensory descriptions of nature and events, are analyzed. The connection of the hypothesis with the philosophical ideas of O. is emphasized Kobylyanska, in particular, her view on the relationship between man and nature, the drama of human existence and the eternal confrontation between light and darkness. Visual means saturated with symbolism contribute to the creation of the effect of "painting with words", which enhances the emotional and visual impact of the text on the reader. The study demonstrates that hypotyposis in the work of O. Kobylyanska is a key tool for conveying the ideological and aesthetic depth of modernist literature. One of the key story-creating elements in the short story "The Battle" by O. Kobylyanska has landscape images that, with their expression and intrigue, recreate the action as if it were happening before the recipient's eyes. In the short story, there is a hypotyposis of various landscapes (forest, valley), which, in addition to visualizing the locations of events, symbolize the course of mental states, experiences, and thoughts of the lyrical hero. The intermedial incorporation of motifs of visual, auditory and tactile forms of art, included in the narrative structure of the work, represented by various types of hypotyposis: visual, auditory, sensory, kinetic, which allows the text to "come to life" in the mind of the reader, to experience the text sensuously, intensifies his empathy, has been studied. It is proved that the hypotyposis in O. Kobylyanska's short story "The Battle" synthesizes the artistic features of various types of art that permeate the meaningful field of the work, deepening the emotional and sensual possibilities of the art of words, enriching the aesthetics of the work, giving it integrity and harmony.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73046
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Вип. 38. 2024



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.