Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73181
Title: Правові відмінності в регулюванні національних збройних сил держав ЄС – перешкода для створення спільної армії?
Other Titles: The legal differences in the regulation of national armed forces of EU States: a challenge to the formation of a common european military force?
Authors: Баран, А. В.
Keywords: Європейський Союз, національний суверенітет, НАТО, оборонна політика, військова інтеграція, правові відмінності, колективна безпека, армія ЄС, European Union, national sovereignty, NATO, defense policy, military integration, legal differences, collective security, EU army
Issue Date: 2024
Citation: Баран А. В. Правові відмінності в регулюванні національних збройних сил держав ЄС – перешкода для створення спільної армії? / А. В. Баран // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 4. Вип. 84. – С. 209-214 . - Бібліогр.: 213-214 с. (11 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/312286/303296
Series/Report no.: Право;
Abstract: Аналізуються правові відмінності в регулюванні національних збройних сил між державами-членами ЄС і те, як ці відмінності становлять значні перешкоди для створення єдиної армії Європейського Союзу. Дискусія охоплює історичні спроби та поточні дебати навколо європейської оборонної інтеграції, підкреслюючи напругу між національним суверенітетом і колективною безпекою. У статті розглядається роль НАТО, різні національні інтереси, а також правові, політичні та фінансові виклики, які перешкоджають створенню згуртованих військових сил ЄС. Ці фактори сприяють подальшій залежності від національних оборонних структур і НАТО, а не до формування єдиного європейського військового утворення. Автор приходить до висновку, що до основних причин, чому ЄС, можливо, не створить спільну армію найближчим часом належать: національний суверенітет (кожна країна ЄС має власну армію і військову політику). Багато країн бояться втратити контроль над своєю національною безпекою та суверенітетом, передаючи ці питання на рівень ЄС), різні стратегічні інтереси (країни-члени ЄС мають різні зовнішньополітичні та безпекові інтереси, що ускладнює формування єдиного підходу до питань оборони), членство в НАТО (більшість країн ЄС також є членами НАТО, вже мають систему колективної безпеки, яка функціонує протягом десятиліть, створення окремої армії ЄС може викликати дублювання функцій і навіть суперечки з НАТО), фінансові витрати (створення та утримання армії на рівні ЄС вимагало б значних фінансових витрат, що може бути надто обтяжливим для деяких країн, особливо на тлі економічних труднощів), політична воля (для створення спільної армії потрібна сильна політична воля та згода серед усіх членів ЄС. На даний момент такої єдності немає), інституційні та юридичні виклики (впровадження нових інституційних структур та юридичних рамок для спільної армії потребувало б значного часу та зусиль, що також гальмує процес). Доведено, що ці чинники роблять створення армії ЄС складним і, довготривалим, проте можливим процесом.
It analyzes the legal differences in the regulation of national armed forces between EU member states and how these differences constitute significant obstacles to the creation of a single army of the European Union. The discussion covers historical attempts and current debates around European defense integration, highlighting the tension between national sovereignty and collective security. The article examines the role of NATO, various national interests, and the legal, political and financial challenges that prevent the creation of a cohesive EU military force. These factors contribute to further dependence on national defense structures and NATO, and not to the formation of a single European military entity. The author concludes that the main reasons why the EU may not create a common army in the near future include: national sovereignty (each EU country has its own army and military policy. Many countries fear losing control over their national security and sovereignty by handing these issues at the EU level), different strategic interests (EU member states have different foreign policy and security interests, which complicates the formation of a unified approach to defense issues), NATO membership (most EU countries are also NATO members, already have a system of collective security, which has been functioning for decades, the creation of a separate EU army may cause duplication of functions and even disputes with NATO), financial costs (the creation and maintenance of an army at the EU level would require significant financial costs, which may be too burdensome for some countries, especially against the background of economic difficulties) , political will (creating a joint army requires a strong political will and agreement among all EU members. At the moment there is no such unity), institutional and legal challenges (implementing new institutional structures and legal frameworks for a joint army would require considerable time and effort, which also slows down the process). These factors have proven to make the creation of an EU army a complex and possibly long-term process that may never be completed.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73181
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 84. Том 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
312286-Текст статті-722198-1-10-20240927.pdf348.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.