Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73210
Назва: | Позачергові парламентські вибори в Україні під час воєнного стану |
Інші назви: | Extraordinary parliamentary elections in Ukraine during martial law |
Автори: | Монастирський, М. В. |
Ключові слова: | вибори, воєнний стан, чергові вибори, позачергові вибори, парламентські вибори, проміжні вибори народного депутата, виборчий ценз, elections, martial law, regular elections, extraordinary elections, parliamentary elections, midterm elections of people’s deputies, electoral qualifications |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Монастирський М. В. Позачергові парламентські вибори в Україні під час воєнного стану / М. В. Монастирський // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 4. Вип. 84. – С. 318-325 . - Бібліогр.: 324-325 с. (23 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/312325/303336 |
Серія/номер: | Право; |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена малодослідженому в Україні питанню законодавчої заборони позачергових, або дострокових, парламентських виборів в період дії спеціального правового режиму воєнного стану. Предметом дослідження є такий різновид дострокових парламентських виборів, як проміжні вибори народного депутата. Актуальність дослідженого питання обумовлена триваючим в Україні режимом воєнного стану і необхідністю проведення цих виборів. Складність дослідженого питання обумовлена законодавчою забороною проводити будь-які вибори в Україні під час цього воєнного стану.Визначена суттєва різниця між черговими і позачерговими парламентськими виборами в умовах цього воєнного стану: заборона проводити чергові парламентські вибори залишає країну із чинним парламентом, а заборона проводити позачергові парламентські вибори позбавляє країну чинного парламенту.З метою дослідження правомірності цієї заборони щодо проміжних виборів народних депутатів проаналізовано: по-перше, публікації українських науковців щодо цих проміжних парламентських виборів в умовах цього воєнного стану; по-друге, законодавче обґрунтування державного органу управління виборами в Україні щодо не призначення і не проведення цих проміжних парламентських виборів під час цього воєнного стану на прикладі крайньої справи від 13 грудня 2023 р.З’ясовано серед головного: по-перше, що ця заборона не є нормою Конституції України ні для науковців, ні для державного органу управління виборами; по-друге, що ця заборона не має достатньої юридичної сили без конституційного обґрунтування; по-третє, що ця заборона не має беззаперечний зв’язок узгодженості із Конституцією України: одні стверджують, що ця заборона відповідає статті 64 Конституції України, інші стверджують, що не відповідає, а суперечить їй.Запропоновано вважати альтернативою цій забороні виборів під час цього воєнного стану виборчий ценз воєнного стану – спеціальне і тимчасове обмеження кола виборців для проведення цих проміжних виборів в умовах цієї війни. Запропоновано конкретний варіант цього цензу - ценз юридичної особи. The article is devoted to the little-studied issue in Ukraine of the legislative ban on holding extraordinary, or early, elections of People’s Deputies of Ukraine during the period of the special legal regime of martial law. The subject of the research is such a type of early parliamentary elections as mid-term elections of a people’s deputy.The urgency of the researched issue is due to the ongoing martial law regime in Ukraine and the need to hold these elections. The complexity of the investigated issue is due to the legal ban on holding any elections in Ukraine during this martial law. A significant difference between ordinary and extraordinary parliamentary elections in the conditions of this martial law has been identified: the ban on holding ordinary parliamentary elections leaves the country with a valid parliament, and the ban on holding extraordinary parliamentary elections deprives the country of its current parliament.In order to investigate the legality of this ban on mid-term elections of people’s deputies, the following were analyzed: firstly, the publications of Ukrainian scientists regarding these mid-term elections of people’s deputies in the conditions of this martial law; secondly, the legislative justification of the body of state management of the election process in Ukraine regarding the non-appointment and non-holding of these interim parliamentary elections during martial law, using the example of the case of December 13, 2023.Among the main things, it was clarified: firstly, that this ban is not a norm of the Constitution of Ukraine neither for scientists nor for the state election management body; secondly, that this prohibition does not have sufficient legal force without a constitutional justification; thirdly, that this ban does not have an undeniable link of consistency with the Constitution of Ukraine: some claim that this ban corresponds to Article 64 of the Constitution of Ukraine, others claim that it does not correspond to it, but contradicts it.It is proposed to consider as an alternative to this ban on elections during this martial law the electoral qualification of martial law - a special and temporary restriction of the circle of voters for holding these by-elections in the conditions of this war. A specific version of this qualification is proposed - the qualification of a legal entity. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73210 |
ISSN: | 2307-3322 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 84 Том 4. - 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
312325-Текст статті-722303-1-10-20240927.pdf | 382.12 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.