Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73250
Назва: Особистісна тривожність та емоційна саморегуляція у студентів-ВПО
Інші назви: PERSONALITY ANXIETY AND EMOTIONAL SELF-REGULATION IN IDP STUDENTS
Автори: Пальок, Іванна Володимирівна
Шукалова, Аліна Олегівна
Ключові слова: студенти, внутрішньо-переміщені особи, особистісна тривожність, емоційна саморегуляція, стрес
Дата публікації: кві-2025
Видавництво: Перспективи та інновації науки
Бібліографічний опис: Пальок І. В., Шашенкова А., О. Особистісна тривожність та емоційна саморегуляція у студентів-ВПО. Перспективи та інновації науки. 2025. №4 (50). С. 1639-1650.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається вплив вимушеного переселення внаслідок війни на психологічний стан студентської молоді. У фокусі дослідження – два ключові чинники психічного здоров’я особистості: особистісна тривожність та емоційна саморегуляція. Змістом дослідження стало емпіричне вивчення особливостей цих показників у вибірці українських студентів, які мають досвід вимушеного переміщення внаслідок повномасштабного вторгнення 2022 року. У дослідженні взяли участь сорок вісім студентів-ВПО, для їх комплексної діагностики застосовано такі надійні й валідні методики: шкала тривожності Спілбергера Ч. в адаптації Ханіна Ю. (STAI), шкала сприйнятого стресу Коена Ш. в адаптації Тавровецької Н. (PSS-10), шкала труднощів емоційної регуляції Гратца К. та Ремера Л. в адаптації Сак Л. та Федотової З (DERS). Результати підтвердили істинність двох дослідницьких гіпотез, а саме: студенти з числа внутрішньо переміщених осіб мають виражену особистісну тривожність, переживають стрес та мають труднощі з емоційною саморегуля-цією (56% респондентів мали високий рівень особистісної тривожності, 81% – середній рівень стресу, 75% – високі труднощі в сфері емоційної регуляції); розвинена емоційна саморегуляціє є чинником фасилітації особистісної тривожності (кореляційний аналіз виявив тісні зв’язки між тривожністю і регуляцією емоцій). На основі проведеного дослідження емоційну саморегуляцію визначено як чинник позитивного впливу на тривожність. Виходячи із даних кореля-ційного аналізу, найбільшу увагу слід приділити роботі з прийняття емоцій, досягнення цілей, чіткості емоцій та стратегіями регуляції серед студентів з числа внутрішньо переміщених осіб. Отримані дані можуть бути основою для створення корекційно-розвивальних програм підтримки студентів-ВПО.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73250
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри наук про здоров’я



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.