Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73250
Назва: | Особистісна тривожність та емоційна саморегуляція у студентів-ВПО |
Інші назви: | PERSONALITY ANXIETY AND EMOTIONAL SELF-REGULATION IN IDP STUDENTS |
Автори: | Пальок, Іванна Володимирівна Шукалова, Аліна Олегівна |
Ключові слова: | студенти, внутрішньо-переміщені особи, особистісна тривожність, емоційна саморегуляція, стрес |
Дата публікації: | кві-2025 |
Видавництво: | Перспективи та інновації науки |
Бібліографічний опис: | Пальок І. В., Шашенкова А., О. Особистісна тривожність та емоційна саморегуляція у студентів-ВПО. Перспективи та інновації науки. 2025. №4 (50). С. 1639-1650. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається вплив вимушеного переселення внаслідок війни на психологічний стан студентської молоді. У фокусі дослідження – два ключові чинники психічного здоров’я особистості: особистісна тривожність та емоційна саморегуляція. Змістом дослідження стало емпіричне вивчення особливостей цих показників у вибірці українських студентів, які мають досвід вимушеного переміщення внаслідок повномасштабного вторгнення 2022 року. У дослідженні взяли участь сорок вісім студентів-ВПО, для їх комплексної діагностики застосовано такі надійні й валідні методики: шкала тривожності Спілбергера Ч. в адаптації Ханіна Ю. (STAI), шкала сприйнятого стресу Коена Ш. в адаптації Тавровецької Н. (PSS-10), шкала труднощів емоційної регуляції Гратца К. та Ремера Л. в адаптації Сак Л. та Федотової З (DERS). Результати підтвердили істинність двох дослідницьких гіпотез, а саме: студенти з числа внутрішньо переміщених осіб мають виражену особистісну тривожність, переживають стрес та мають труднощі з емоційною саморегуля-цією (56% респондентів мали високий рівень особистісної тривожності, 81% – середній рівень стресу, 75% – високі труднощі в сфері емоційної регуляції); розвинена емоційна саморегуляціє є чинником фасилітації особистісної тривожності (кореляційний аналіз виявив тісні зв’язки між тривожністю і регуляцією емоцій). На основі проведеного дослідження емоційну саморегуляцію визначено як чинник позитивного впливу на тривожність. Виходячи із даних кореля-ційного аналізу, найбільшу увагу слід приділити роботі з прийняття емоцій, досягнення цілей, чіткості емоцій та стратегіями регуляції серед студентів з числа внутрішньо переміщених осіб. Отримані дані можуть бути основою для створення корекційно-розвивальних програм підтримки студентів-ВПО. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73250 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри наук про здоров’я |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Особистісна тривожність та емоційна саморегуляція у студентів-ВПО.pdf | 515.37 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.