Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73370
Title: | Особливості просування освітніх продуктів у сфері онлайн-освіти як засобу впливу на психологію споживачів |
Other Titles: | Peculiarities of the promotion of investigation products in the online inventory areas as a particular influence on the psychology of living people |
Authors: | Багорка, М. О. Юрченко, Н. І. |
Keywords: | соціальні медіа, маркетинг, психологія, психологія споживача, реклама, онлайн-освіта, стратегія просування, social media, marketing, psychology, psychology of the employee, advertising, online coverage, promotion strategy |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Багорка, М. О. Особливості просування освітніх продуктів у сфері онлайн-освіти як засобу впливу на психологію споживачів / М. О. Багорка, Н. І. Юрченко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Вип. 54. – С. 18–25. – Бібліогр.: с. 23–25 (18 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/54_2025ua/5.pdf |
Series/Report no.: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Abstract: | В статті проведено аналіз теоретичних основ з використання соціальних медіа як інструменту
для просування навчальних продуктів у сфері онлайн-освіти. У ході дослідження встановлено, що соціальні
мережі відіграють ключову роль у просуванні освітніх продуктів завдяки їх здатності охоплювати широку
аудиторію та створювати гнучкі можливості просування завдяки своїй здатності охоплювати широку аудиторію, забезпечуючи персоналізований підхід до комунікації з клієнтами. Проведений аналіз підтвердив,
що таргетована реклама є гнучким і результативним інструментом для взаємодії зі споживачами на різних
етапах клієнтського шляху, сприяючи побудові довгострокових відносин із цільовою аудиторією. Констатовано, що сучасний ринок дуже орієнтований на клієнта, тому для маркетологів дуже важливо не лише розробляти якісний продукт для своїх клієнтів, але й спілкуватися з ними належним чином і, звичайно, краще,
ніж їхні конкуренти. Виявлено, що соціальні медіа дозволяють вибудовувати більш тісний і прямий зв'язок
із клієнтами, полегшуючи персоналізований підхід у комунікації. The article analyzes the theoretical foundations of the use of social media as a tool for promoting initial products in the field of online coverage. During the course of the investigation, it was established that social measures play a key role in the promotion of light products in order to reach a wide audience and reduce the possibility of promotion Our products will always reach a wide audience, ensuring personalization of the approach to communication with clients. Most studies have shown that factors in the marketing mix are associated with the psychology of the employee. What is important is the combination of character, behavior and self-identification of a person, these characteristics help a person create a powerful buying behavior, but create a culture as a changeable one that can be grafted and easily implanted, taking up to Please note that people’s purchasing behavior consists of three phases: individual, family and situational. Approaches to psychological psychology are formed on the influx of situational changes and direct indicators of behavior, then in behavioral psychology. The tools available to an organization to inform potential consumers about a product include billboards, flyers, Internet websites, magazines, newspapers, videos, and television commercials. Typically, a range of such advertising tools is used to convey a single, coordinated message to potential consumers. The analysis confirmed that targeted advertising is a powerful and effective tool for interaction with employees at various stages of the client journey, meeting the needs of longterm commitments from target audience. It has been stated that the current market is even more customer-oriented, so it is very important for marketers to develop a clear product for their clients, and then deal with them in a proper manner and, of course, better. lower competitors. It has been revealed that social media allows for closer and more direct connections with clients, making it easier to personalize the approach to communication. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73370 |
ISSN: | 2413-9971 |
Appears in Collections: | 2025 / Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 54 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОСОБЛИВОСТІ ПРОСУВАННЯ ОСВІТНІХ ПРОДУКТІВ.pdf | 389.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.