Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73619
Title: Корпоративна соціальна відповідальність українських аграрних підприємств
Authors: Буряк, Руслан
Оваденко, Вікторія
Keywords: корпоративна соціальна відповідальність, сталий розвиток, міжнародний стандарт ISO 26000:2010 «Настанови щодо соціальної відповідальності» (Guidance on social responsibility), підприємства аграрного сектору економіки, ПрАТ «Миронівський хлібопродукт», зацікавлені сторони, основні аспекти соціальної відповідальності, Глобальна ініціатива звітності (GRI), corporate social responsibility, sustainable development, international standard ISO 26000: 2010 “Guidance on social responsibility”, enterprises of the agricultural sector of the economy, PJSC “Myronivsky Hliboproduct”, stakeholders, main aspects of social responsibility, Corporate Social Responsibility policy (CSR), Global Reporting Initiative (GRI)
Issue Date: 2021
Publisher: ДВНЗ "УжНУ"
Citation: Буряк, Р. Корпоративна соціальна відповідальність українських аграрних підприємств / Руслан Буряк, Вікторія Оваденко // Геополітика України: історія і сучасність : збірник наукових праць / ред. кол.: Л. М. Газуда (голов. ред.), І. В. Артьомов, С. В. Віднянський та ін. – Ужгород : ДВНЗ "УжНУ", 2021. – Вип. 1 (26). – C. 150–161. – Бібліогр. : с. 160–161 (10 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Геополітика України: історія і сучасність;
Abstract: Сьогодні питанню корпоративної соціальної відповідальності (corporate social responsibility, CSR) приділяється дедалі більше уваги. Постійно порушуються проблеми соціально відповідальної поведінки бізнесу, його ролі в соціально-економічному розвитку країни, можливості взаємодії із місцевою громадою, компанії готують соціальні звіти, займаються соціальним інвестуванням. У статті проаналізовано основні аспекти корпоративної соціальної відповідальності агроіндустріального холдингу ПрАТ «Миронівський хлібопродукт».
When writing a scientifi c article, the following research methods were used: economic and mathematical methods, tabular, graphical and diagrammatic techniques, document analysis method (website, fi nancial and non-fi nancial reports of PJSC “Myronivsky Hliboproduct”), sociological and statistical methods, a systematic approach and etc. The marketing characteristic of PJSC “MHP” is formed. Agroholding is the leading producer of poultry meat in Ukraine, about 30% of chicken meat consumed in the country in 2020 was produced by this company. MHP supplies chilled and frozen chicken and other meat products to a number of national supermarket chains, including Fozzy, Metro Cash & Carry, ECO, Novus and Auchan. Agro-industrial holding MHP also produces and sells vegetable oils - sunfl ower (330 thousand tons in 2020) and soybean (40.9 thousand tons in 2020), as a by-product of feed production, mainly in international markets. The main aspects of corporate social responsibility of the agro-industrial holding of PJSC “Myronivsky Khliboproduct” on the basis of the requirements of the international standard ISO 26000: 2010 “Guidelines on social responsibility” are analyzed. The main directions of corporate social responsibility (CSR), the state of activity on ensuring corporate social responsibility of PJSC “MHP” are analyzed. CSR Policy PJSC MHP defi nes a strategy of interaction with various target audiences for long-term, stable and fruitful cooperation with the public and other stakeholders. The main tasks of conducting and planning CSR of PJSC “Myronivsky Khliboproduct” are mutually benefi cial partnership with the public, namely: maintaining leadership positions in the agricultural sector of Ukraine to implement long-term social initiatives and practical improvement of society and the country as a whole; meeting the needs of consumers of products; preservation of health and safety of employees, development of human resources; environmental protection, energy effi - ciency of the company’s enterprises; building mutually benefi cial partnerships with the public in the regions of presence of PJSC “MHP” and improving the living standards of the population in Ukraine as a whole. The key internal and external stakeholders of the company have been identifi ed and communication tools have been developed to infl uence them. It has been established that PJSC “MHP” is a socially responsible company that strictly adheres to the principles of corporate social responsibility in its daily activities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73619
ISSN: 2078-1431
Appears in Collections:Геополітика України: історія і сучасність. Вип. 1 (26) 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.pdf630.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.