Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74168
Title: | Образ морального героя у молоді: психолінгвістичний аналіз |
Other Titles: | The image of a moral hero of young people: psycholinguistic analysis |
Authors: | Васюк, К. М. Боженко, В. Г. |
Keywords: | мораль, моральний ідеал, моральний розвиток, моральна свідомість, персонаж, проекція, image, moral, moral consciousness, moral development, moral ideal, projection |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Васюк, К. М. Образ морального героя у молоді: психолінгвістичний аналіз / К. М. Васюк, В. Г. Боженко // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.:. У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 7–12. – Бібліогр.: с. 12 (11 назв); рез. укр., англ |
Series/Report no.: | Психологія; |
Abstract: | У статті представлений аналіз образу Морального Героя у сучасної молоді, виділені характерні ознаки, що
представляють цей образ у свідомості сучасних юнаків і дівчат. Також здійснений теоретичний аналіз підходів до
визначення категорії «мораль», «моральна свідомість». На основі теоретичного аналізу було проведене опитування молоді щодо особистісних рис Морального Героя в їх інтерпретації, виділені основні типи Морального Героя
і сукупності особистісних рис, які дають змогу оцінити цей персонаж як «високоморальну особистість». За результатами опитування встановлено, що зокрема з них виділяються близькі люди, а також відомі персонажі. Показово,
що сучасна молодь практично не орієнтується в якості морального еталону на релігійних діячів. Її моральний ідеал
представлений медійними персонами з Також молодь не має типового Морального Героя, він індивідуальний в кожного, але є тенденція орієнтуватися більше на акторів і співаків, політичні діячі представлені набагато менше. Дані
результати свідчать про втрату інститутом сім’ї і релігійними інституціями авторитетного впливу на формування
особистості молодої людини і перекладання цієї ролі на суспільні образи за допомогою механізмів проекції та ідентифікації. Молодь в основному приваблюють фізична сила, мужність і сміливість, вольові якості, але в реальному
житті в якості вибираються фемінні: толерантність, емпатія, доброзичливість. Це доказ незрілості моральної свідомості, коли молодь оцінює моральний ідеал відірвано від реальності. Додатково оцінювалось уявлення молодих
людей про власний і суспільний рівні морального розвитку. Встановлено, що молоді люди високо оцінюють моральний рівень суспільства і свій власний, не вбачають значних проблем в цьому питанні, але персональний моральний
рівень оцінюється суттєво вищим, ніж суспільний. The article provides analysis of moral hero’s image, which today’s young people have. We selected characterizing features which presented this image in the consciousness of today’s young men and women. The article conducts the theoretical analysis of the approaches to determination of the categories “moral”, “moral consciousness”, “moral person”, “moral norm” etc. The survey of young people has been conducted about the personal Moral Hero’s characteristics in their interpretation, the main types of Moral Hero and set of personal features, which provide an opportunity to evaluate this Hero as high ethical person have been selected based on the theoretical analysis. In the survey it has been established that Moral Heroes of today’s young people are only several types. There are relatives and celebrities. It’s significant that today’s young people don’t select as Moral Hero religious figures. Their moral ideal is celebrity such as actors, politics, scientists and fictional characters in literature and cinema. Young people don’t have typical Moral Hero, he is individual for everyone but there is tendency to focus on actors and singers. Politics are less represented. The results show Institutes of family and religion have lost their influence on formation of young people’s personalities. This role belongs to the social imagines through projection and identification. In general, young people like power, courage, volitional qualities, but in the real life they select feminine characteristics: tolerance, empathy, friendliness as positive moral characteristics. It’s a proof of immature moral consciousness, when young people evaluate a moral ideal unrealistically. The qualities of celebrities are greatly exaggerated, and young people evaluate a moral ideal unrealistically. We also researched young people perceptions about personal and social level of moral development. It’s been discovered that young people appreciated the level of moral development of social and themselves. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74168 |
ISSN: | 2786-5029 |
Appears in Collections: | Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОБРАЗ МОРАЛЬНОГО ГЕРОЯ У МОЛОДІ.pdf | 342.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.