Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74214
Назва: Феномен молодіжного лідерства в умовах змін у шкільному освітньому середовищі
Інші назви: The phenomenon of youth leadership in the conditions of changes in the school educational environment
Автори: Дубатовк, В. С.
Ключові слова: лідер, молодіжне лідерство, лідерські якості, лідерські групи, трансформація шкільного освітнього середовища, leader, youth leadership, leadership qualities, leadership groups, transformation of school educational environment
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Дубатовк, В. С. Феномен молодіжного лідерства в умовах змін у шкільному освітньому середовищі / В. С. Дубатовк // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 83–87. – Бібліогр.: с. 86–87 (13 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/92/187
Серія/номер: Психологія;
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито основні результати теоретичного аналізу феномену молодіжного лідерства в умовах змін у шкільному освітньому середовищі; розглянуто сучасні погляди зарубіжних та вітчизняних вчених на феномен лідерства в загальному понятті та саме молодіжного лідерства. Шляхом аналізу та узагальнення наукових джерел з’ясовано актуальність досліджуваної проблеми з огляду на те, що сучасна система освіти має сприяти розвитку лідерських якостей учнів та їх об’єднання у молодіжні лідерські групи. Проаналізовано дані досліджень, проведених вітчизняними й зарубіжними вченими, на предмет стрімкої трансформації шкільного освітнього середовища, під впливом епідеміологічних та політичних подій. З’ясовано, що зміни у шкільному освітньому середовищі у першу чергу спрямовані на модифікацію освіти на систему, здатну до дієвих стрімких змін, відповідно до викликів сучасності. Вказані трансформації впливають на стратегії розвитку особистості учня, у тому числі і на психологічні особливості розвитку лідерських якостей. Висвітлено зарубіжний досвід розвитку лідерства у школах та умов, які сприяють цьому. Узагальнено погляди на поняття: лідер (особистість, яка має розвинуті комунікативні вміння, спрямовує та організовує групу); лідерство (соціально-психологічний феномен внутрішнього розвитку групи, який характеризує відносини домінування і підпорядкування, система соціального-психологічних явищ, пов’язаних з виходом людини в лідери). Проаналізовано погляди на структуру (суб’єкт, мета, мотиви, зміст, способи, дії, результат), функції (діагностична, директивна, мобілізаційна), групи лідерських якостей (інтелектуально-креативні, морально-вольові, емоційно-комунікативні, організаторські). Визначено ефективні умові розвитку молодіжного лідерства в умовах шкільного освітнього середовища.
The article reveals the main results of the theoretical analysis of the phenomenon of youth leadership in the context of changes in the school educational environment; The modern views of foreign and domestic scientists on the phenomenon of leadership in general and youth leadership are considered. By analyzing and summarizing scientific sources, the relevance of the research problem is clarified, given that the modern education system should promote the development of leadership qualities of students and their integration into youth leadership groups. The data of researches conducted by domestic and foreign scientists on the subject of rapid transformation of the school educational environment under the influence of epidemiological and political events are analyzed. It was found that changes in the school educational environment are primarily aimed at modifying education into a system capable of effective rapid change, in accordance with modern challenges. These transformations affect the strategy of development of the student's personality, including the psychological features of the development of leadership qualities. The foreign experience of leadership development in schools and the conditions that contribute to it are highlighted. Views on the concept are generalized: leader (a person who has developed communication skills, directs and organizes the group); leadership (socio-psychological phenomenon of internal development of the group, which characterizes the relationship of domination and subordination, the system of socio-psychological phenomena associated with the emergence of human leaders). Views on structure (subject, purpose, motives, content, ways, actions, result), functions (diagnostic, directive, mobilizing), groups of leadership qualities (intellectual-creative, moral-volitional, emotional-communicative, organizational) are analyzed. The effective conditions for the development of youth leadership in the school educational environment are determined.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74214
ISSN: 2786-5029
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1 2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФЕНОМЕН МОЛОДІЖНОГО ЛІДЕРСТВА В УМОВАХ ЗМІН.pdf347.33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.