Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74239
Назва: | Прикладна лінгвістика в підготовці здобувачів освітніх програм з іноземної філології |
Інші назви: | Applied linguistics in the training of students of educational programs in foreign philology |
Автори: | Герасименко, Ю. А. Дерді, Емма Тіберіївна Погонець, В. В. |
Ключові слова: | прикладна лінгвістика, машинний переклад, педагогіка, іноземна філологія, компетенція, applied linguistics, machine translation, pedagogy, foreign philology, competence |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Видавнича група «Наукові перспективи» |
Бібліографічний опис: | Герасименко Ю. А., Дерді Е, Т., Погонець В. В. Прикладна лінгвістика в підготовці здобувачів освітніх програм з іноземної філології. Вісник науки та освіти. – 2023. – №7 (13). – С. 116-124. |
Короткий огляд (реферат): | Пошук нових підходів до викладання іноземних мов є одним із ключових напрямів сучасної педагогіки, орієнтованої на практичне застосування теор етичних знань. Прикладний аспект лінгвістики стає домінантним у філологічній науці, зокрема набуває активного використання в підготовці здобувачів освітніх програм з іноземної філології. Метоюстатті є виявлення місця й ролі прикладної лінгвістики в си стемі освітніх програм з іноземних мов. Виявлено, що прикладна лінгвістика за функціональними характеристиками відповідає сучасним вимогам до диджиталізації суспільних і освітніх сфер. Формування професійних компетенцій, умінь і навичок, здобутих у про цесівив чення прикладної лінгвістики, сприяє виникненню готовності студентів до реалізації професійного потенціалу й відповідності сучасним компетентнісним освітньо-професійним стандартам. Аналіз осві тніх програм з іноземної філології провідних університетів України показав, що прикладна лінгвістика найчастіше представлена як окрема навчальна програма або навчальна дисциплінай рідше вивчається в контексті інших галузей мовознавства. Згідно з навчальними планами вивчення прикладної лінгвістики здобувачами освіт ніх програм з іноземної філології передбачає опановування знаннями з корпусної лінгвістики, комп’ютерної лінгвістики, перекладознавства, термінознавства та нейролінгвістичного програмування. Практичне значення і перспективи для подальших досліджень вибудовують ся на необхідності розробки нових освітніх програм із прикладної лінгвістики для підготовки здобувачів іноземної філології з урахуванням сучасних викликів перед філологічною наукою і педагогікою. Подальшого вивчення потребує проблема розроблення спеціа льно го програмного забезпечення для прикладної лінгвістики, передусім із використанням інноваційних технологій штучного інтелекту, віртуальної реальності, доповненої реальності, технологій візуалізації й метавсесвіту, віртуальних лінгвістичних лабораторій тощо. The search for new approaches to teaching foreign languages is one of the key directions of modern pedagogy, focused on the practical application of theoretical knowledge. The applied aspect of linguistics is becoming dominant in philological science, in particular, it is being actively used in the training of applicants for educational programs in foreign philology. The purpose of the article is to identify the place and role of applied linguistics in the system of educational programs in foreign languages. It was found that applied linguistics in terms of functional characteristics meets the modern requirements for the digitalization of social and educational spheres. The formation of professional competences, abilities and skills acquired in the process of studying applied linguistics contributes to the emergence of students' readiness to realize their professional potential and compliance with modern educational and professional competence standards. The analysis of educational programs in foreign philology at the leading universities in Ukraine showed that applied linguistics is most often presented as a separate curriculum or academic discipline and is rarely studied in the context of other fields of linguistics. According to the curricula for the study of applied linguistics by students of educational programs in foreign philology, it isnecessary to master knowledge of corpus linguistics, computer linguistics, translation studies, terminology studies, and neurolinguistic programming. The practical significance and prospects for further research are based on the need to develop new educational programs in applied linguistics for the preparation of students of foreign philology, taking into account the modern challenges to philological science and pedagogy. The problem of developing special software for applied linguistics, primarily with the use of innovative technologies such as artificial intelligence, virtual reality, augmented reality, visualization and metauniverse technologies, virtual linguistic laboratories, etc., needs further study. |
Опис: | https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-7(13)-116-124 |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74239 |
ISSN: | 2786-6165 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри англійської філології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
5706-Текст статті-5740-1-10-20230805.pdf | 449.28 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.