Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74450
Title: | Виокремлені дискусійні аспекти протидії корупційним діям в умовах воєнного стану в Україні |
Other Titles: | Highlighted debatable aspects of combating corruption in the conditions of martial law in Ukraine |
Authors: | Дем’янчук, Ю. В. Киреєв, В. Ю. Шелест, А. П. |
Keywords: | воєнний стан в Україні, виокремлені направлення, економічна відповідальність, економічні аспекти, уряд в цілому, новостворена держава, правові нормативи, гроші модельності, хабарництво, освітній компонент, martial law in Ukraine, isolated referrals, economic responsibility, economic aspects, government as a whole, newly created state, legal regulations, model money, bribery, educational component |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Дем’янчук Ю. В. Виокремлені дискусійні аспекти протидії корупційним діям в умовах воєнного стану в Україні / Ю. В. Дем’янчук, В. Ю. Киреєв, А. П. Шелест // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 83. – С. 199 – 204 . – Бібліогр.: 203 – 204 с. (8 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/309966/301346 |
Series/Report no.: | Право; |
Abstract: | Нині Україна перебуває в аспекті для різних направлень нормативів правового середовища в цілому. Тому нині у її історії доцільно віднайти різні напрями нормативних моделей для боротьби з корупцією. Утворюючи до нормативно-правового аспекту історичного періоду в Україні та колишньому СРСР, вкрай доцільно приділити саме декілька низку основоположних виокремлених напрямів. Адже нормативна модель боротьби з корупцією утворюється на межі зі сторони нашої держави за поведінкою осіб і відтворення на відхилення від виокремленого правового аспекту, що вони передбачають у цілому. Саме дана нормативна модель спрямована в часи епохи «сталінізму».Тому, для подолання боротьби з утворення корупції в умовах воєнного стану в Україні дуже порушені права людини в цілому, адже аспектний тоталітаризм утворено несумісно з їх виникненням. Задля доцільності утворення є й позитивні аспекти: вона утворена на вивчення освітньої дисципліни в умовах воєнного стану в Україні доцільну взаємодію між виокремленим ступенем владних повноважень людини та ступенем аспектизму в цілому. Притаманність притягнутим до нормативної відповідальності та понести – передбачає для осіб, які знаходяться найближче до вершини владних повноважень в умовах воєнного стану в Україні – чим ближче оточення до вершини, тим передбачає дуже великий ризик на спокусу. Тобто, утворення принципу реалізації нормативної поверхневої модельної відповідальності: «зверху-вниз», що є вкрай дуже необхід-ним засобом реалізації саме соціальної правової і економічної моделі справедливості в цілому. Удосконалення освітнього середовища в умовах воєнного стану в Україні також доцільно утворює модель боротьби з корупцією в економічному направленні – необхідна реалізація міцної правової і економічної відповідальності людини, згідно з рекомендаціями «керівної особи». Необхідний допустимий час такими особистостями утворювали модельні партійні еліти. Дана сформована модель утворює базис направлень за часів Хрущова та Брежнєва.Також доцільно пригадати ще дві виокремлені особливості в умовах воєнного стану в Україні, утворені економічної моделі: по-перше, утворення особистості на допустимий напрям своїх владних повноважень передбачає нормативно-правовий аргумент, по-друге, гроші в цій моделі мають тільки другорядну роль або не мають понятійного аспекту в цілому. Зазначаючи освітній компонент в умовах воєнного стану в Україні модель боротьби з корупцією, забезпечую унеможливлення прагнення примусити у владні структури з передбачень особистих міркувань і безвідповідальності; тому в ній утворені основні аргументи публічної влади та її утвореного хабарництва особистості в цілому. Освітній компонент в умовах воєнного стану в Україні утворює модель боротьби з корупцією, має повністю повну безкарність і унеможливість аргументації у цілому. Дані аргументи утворюють в періоди багатих революційних правових нормативів, коли новостворена держава не отримала необхідних функції керування лідерства або свідомо утворює тільки руйнівні напрями в економіці. Нормативність економіки існування цієї правової моделі – саме час управління Тимчасового уряду, адже доцільно адресуються реформи в освіті в цілому. Currently, Ukraine is in the aspect for various directions of the regulations of the legal environment as a whole. Therefore, now in its history, it is expedient to find different directions of normative models for fighting corruption. Forming the normative-legal aspect of the historical period in Ukraine and the former USSR, it is extremely appropriate to allocate a number of fundamental, single-out directions.After all, the normative model of the fight against corruption is formed on the part of our state based on the behavior of individuals and the reproduction of deviations from the isolated legal aspect that they provide as a whole. This normative model is aimed at the era of „Stalinism”.Therefore, in order to overcome the fight against the formation of corruption in the conditions of martial law in Ukraine, human rights in general are greatly violated, because the aspectual totalitarianism was formed incompatible with their emergence.There are also positive aspects to the expediency of the formation: it was formed to study the educational discipline in the conditions of martial law in Ukraine, an appropriate interaction between the isolated degree of human authority and the degree of aspectism in general. Inheritance of being brought to normative responsibility and bearing – implies for the persons who are closest to the top of the authorities in the conditions of martial law in Ukraine – the closer the entourage is to the top, the more it implies a very high risk of temptation. That is, the formation of the principle of implementation of the normative surface model responsibility: „top-down”, which is an extremely necessary means of implementing the social, legal and economic model of justice as a whole.Improving the educational environment in the conditions of martial law in Ukraine also expediently forms a model of fighting corruption in the economic direction – the realization of strong legal and economic responsibility of a person is necessary, according to the recommendations of the „leader”. For the necessary permissible time, such personalities formed the model party elites. This formed model forms the basis of directions during the times of Khrushchev and Brezhnev.It is also appropriate to recall two more specific features of the economic model created under the conditions of martial law in Ukraine: firstly, the formation of an individual in the permissible direction of his power requires a normative and legal argument, secondly, money in this model has only a secondary role or not have a conceptual aspect as a whole.Noting that the educational component in the conditions of martial law in Ukraine is a model of combating corruption, I ensure the impossibility of the desire to force people into power structures on the basis of personal considerations and irresponsibility; therefore, it contains the main arguments of public power and its resulting bribery of the individual as a whole.The educational component in the conditions of martial law in Ukraine forms a model of the fight against corruption, has complete impunity and the impossibility of argumentation in general. These arguments are formed in periods of rich revolutionary legal norms, when the newly created state did not receive the necessary management functions of leadership or deliberately creates only destructive trends in the economy. Normativity of the economy of the existence of this legal model is precisely the time of the administration of the Provisional Government, because reforms in education as a whole are expediently addressed. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74450 |
ISSN: | 2307-3322 |
Appears in Collections: | 2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 83. Том 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
309966-Текст статті-716175-1-10-20240813.pdf | 346.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.