Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74612
Название: | Конституційне право на освіту в Україні: особливості реалізації в умовах дії правового режиму воєнного стану |
Другие названия: | Constitutional right to education in Ukraine: specifics of implementation under the legal regime of martial law |
Авторы: | Іванченко, А. В. Кулі-Іванченко, К. К. |
Ключевые слова: | право на освіту, воєнний стан, обмеження, мобілізація, гарантії, right to education, martial law, restrictions, mobilization, guarantees |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Іванченко А. В. Конституційне право на освіту в Україні: особливості реалізації в умовах дії правового режиму воєнного стану / А. В. Іванченко, К. К. Кулі-Іванченко // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 1. Вип. 84. – С. 151 – 156. – Бібліогр.: 156 с. (16 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/311516/302704 |
Серия/номер: | Право; |
Краткий осмотр (реферат): | Статтю присвячено характеристиці особливостей реалізації конституційного права на освіту в умовах дії правового режиму воєнного стану. Право на освіту має свої характерні ознаки: по-перше, воно є конституційним (основним) правом, адже закріплюється та гарантується Основним Законом держави. Звідси випливають й інші його ознаки, такі як: пряма дія, підвищені стабільність та захист з боку держави. По-друге, конституційне право на освіту слід відносити до групи культурних прав, адже воно надає людині можливості отримувати освітні послуги, здобувати знання та навички, що в результаті підвищує культурний розвиток. По-третє, воно є позитивним право, оскільки для його реалізації необхідно здійснити певні позитивні дії, наприклад, створити мережу державних та комунальних навчальних закладів. По-четверте, воно є відносним правом, адже може зазнавати певних обмежень в умовах дії спеціальних правових режимів відповідно до закону. По-п’яте, конституційне право на освіту має матеріальний характер, адже забезпечує людині отримання освітніх послуг, здобуття освіти, задля того, щоб потім можна було конкурувати на ринку праці та отримувати гідну винагороду. По-шосте, право на освіту виступає гарантією реалізації інших прав, наприклад, права кожної людини на вільний розвиток своєї особистості (ст. 23 Конституції України).Проте, незважаючи на наявність міжнародних, конституційних та законодавчих гарантій для реалізації права кожного на якісну, доступну та безоплатну освіту, реалізації цього права в повному обсязі заважають певні обмежувальні заходи, унормовані регуляторними актами, які суперечать Конституції України, законам та міжнародним актам та порушують принципи рівності, недискримінації та пропорційності. В результаті заборони укладати договори на навчання на контрактній основі наша держава втрачає великий обсяг фінансових надходжень для поповнення державного/місцевих бюджетів. Усе це негативно впливає на загальний імідж України, в результаті чого багато громадян України, у тому числі чоловіків, їдуть за кордон, отримують там освіту, поповнюючи бюджети зарубіжних країн. The right to education has its own distinctive features: firstly, it is a constitutional (fundamental) right, since it is established and guaranteed by the Fundamental Law of the state. This leads to its other features, such as direct effect, increased stability and protection by the state. Secondly, the constitutional right to education should be classified as a cultural right, as it provides a person with opportunities to receive educational services, acquire knowledge and skills, and that ultimately enhances his or her cultural development. Thirdly, it is a positive right, as its realization requires certain positive actions, such as creation of a network of state and municipal educational institutions. Fourthly, it is a relative right, as it may be subject to certain restrictions imposed under special legal regimes introduced according to the law. Fifthly, the constitutional right to education is of a material nature, as it ensures that a person receives educational services and obtains education in order to become competitive in the labour market and receive decent remuneration. Sixthly, the right to education is a guarantee of other rights realization, for example, the right of all people to free development of their personalities (Article 23 of the Constitution of Ukraine).However, despite the existence of international, constitutional and legislative guarantees for realisation of everyone’s right to high-quality, accessible and free education, full realisation of this right is hindered by certain restrictive measures established through regulatory acts that contradict the Constitution of Ukraine, laws and international acts and violate the principles of equality, non-discrimination and proportionality.As a result of the ban on concluding agreements for contractual education, our state loses a large amount of financial revenues to replenish state/local budgets. All of this negatively affects the overall image of Ukraine making many Ukrainian citizens, including men, move abroad and obtain their education there, therefore replenishing the budget of foreign countries. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74612 |
ISSN: | 2307-3322 |
Располагается в коллекциях: | Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право Випуск 84. Том 1. - 2024 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
311516-Текст статті-720357-1-10-20240914.pdf | 361.02 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.