Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74750
Title: | Біохімія як фундаментальна медична дисципліна та інноваційні методи її викладання |
Other Titles: | Biochemistry as a fundamental medical discipline and innovative methods of its tеаching |
Authors: | Ростока, Лариса Михайлівна Бурмістрова, Яна Юріївна Сіткар, Андрій Дмитрович |
Keywords: | біохімія, інноваційні методи навчання, Крок-1, проблемно-орієнтованого навчання, інтерактивні методи викладання, biochemistry, innovative teaching methods, Krok-1, problem-based learning, interactive teaching methods |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Ростока, Л. М. Біохімія як фундаментальна медична дисципліна та інноваційні методи її викладання/ Л. М. Ростока, Я. Ю. Бурмістрова, А. Д. Сіткар// Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Медицина/ голов. ред. С. С. Філіп – Ужгород: Видавничий дім "Гельветика" - 2025. – Вип.1(71), С. 81-85. - Бібліогр.: С. 84-85 (15 назв). |
Abstract: | Викладання біохімії є важливою складовою навчального процесу у медичних університетах. Необхідність фундаментальних знань з біохімії для студентів медичного факультету активно обговорюється в науковій літературі. Дослідження показують, що без глибоких знань з біохімії неможливо ефективно засвоїти інші медичні дисципліни. Засвоєння студентами знань про біохімічні процеси в організмі людини є основою для розуміння патогенезу захворювань. Студенти, які мають глибокі знання з біохімії, здатні краще інтерпретувати клінічні ситуації. Фізіологія, патологія, фармакологія та клінічна медицина тісно пов’язані з біохімією, тому викладання цієї дисципліни повинно бути максимально ефективним. Мета. Вивчити основні особливості та підходи до викладання біохімії на медичному факультеті, визначити роль інноваційних методів навчання у формуванні професійної компетентності майбутніх лікарів. Проаналізувати, яка із навчальних дисциплін, що входить до іспиту Крок-1, є найважчою у засвоєнні та оцінити місце біохімії в цьому рейтингу. Матеріали та методи. Аналіз літератури з питань досліджень різних підходів до викладання біохімії. Онлайн опитування з використанням Google Forms щодо характеристики предметів іспиту Крок-1. Результати. Одним із важливих напрямів є інтеграція біохімії з клінічними дисциплінами, що дає змогу студентам краще усвідомити зв’язок теоретичних знань із практичною медициною. Проблемно-орієнтоване навчання як одне з інтерактивних методів, є важливим аспектом сучасної медичної освіти в Україні. У процес викладання в Україні також впроваджуються мультимедійні технології, які включають використання інтерактивних презентацій, відео-лекцій, віртуальних лабораторій, онлайн-курсів тощо. Такий підхід дозволяє студентам краще сприймати складний матеріал та активно взаємодіяти з ним, а використання електронних платформ дозволяє студентам практикуватися в режимі реального часу, що підвищує ефективність навчання. Впровадження новітніх технологій і методів у викладанні біохімії для студентів медичного факультету є невід’ємною складовою не тільки кращого засвоєння матеріалу, але й успішного складання ліцензійного інтегрованого іспиту Крок-1. За результатами проведеного опитування встановлено, що найважчими у вивченні предметами загалом є патологічна анатомія, фармакологія та біохімія. Найлегшим предметом у засвоєнні респонденти вважали біологію. Загалом, на думку респондентів, у майбутній професійній діяльності найбільше знадобляться такі дисципліни як фізіологія, патологічна фізіологія та фармакологія.
Висновки. Викладання біохімії та підготовка студентів медичного факультету до іспиту Крок-1 є важливими складовими освітнього процесу. Враховуючи результати опитування, слід зазначити, що студенти не до кінця розуміють важливість опанування даного предмету для майбутньої професійної діяльності. Через свою складність, біохімія вимагає від викладачів застосування інноваційних підходів, які стимулюють критичне мислення і сприяють кращому засвоєнню матеріалу. Teaching biochemistry is an important component of the educational process at medical universities. The need for fundamental knowledge of biochemistry for medical students is actively discussed in the scientific literature. Studies show that without deep knowledge of biochemistry, it is impossible to effectively master other medical disciplines. Students’ assimilation of knowledge about biochemical processes in the human body is the basis for understanding the pathogenesis of diseases. Students who have deep knowledge of biochemistry are able to better interpret clinical situations. Physiology, pathology, pharmacology and clinical medicine are closely related to biochemistry, therefore, teaching this discipline should be as effective as possible. Aim. To study the main features and approaches to teaching biochemistry at the medical faculty, to determine the role of innovative teaching methods in the formation of professional competence of future doctors. To analyze which of the academic disciplines included in the Step-1 exam is the most difficult to master and to assess the place of biochemistry in this rating. Materials and methods. Literature review on research on different approaches to teaching biochemistry. Online survey using Google Forms on the characteristics of exam subjects Step-1. Results. One of the important areas is the integration of biochemistry with clinical disciplines, which allows students to better understand the connection between theoretical knowledge and practical medicine. Problem-based learning as one of the interactive methods is an important aspect of modern medical education in Ukraine. Multimedia technologies are also being introduced into the teaching process in Ukraine, which include the use of interactive presentations, video lectures, virtual laboratories, online courses, etc. This approach allows students to better perceive complex material and actively interact with it, and the use of electronic platforms allows students to practice in real time, which increases the effectiveness of learning. The introduction of the latest technologies and methods in teaching biochemistry for medical students is an integral part not only of better learning of the material, but also of successfully passing the Step-1 integrated licensing exam. According to the results of the survey, it was found that the most difficult subjects to study in general are pathological anatomy, pharmacology and biochemistry. The respondents considered biology to be the easiest subject to learn. In general, according to the respondents, such disciplines as physiology, pathological physiology and pharmacology will be most useful in their future professional activities. Conclusions. Teaching biochemistry and preparing medical students for the Step-1 exam are important components of the educational process. Considering the results of the survey, it should be noted that students do not fully understand the importance of mastering this subject for their future professional activities. Due to its complexity, biochemistry requires teachers to use innovative approaches that stimulate critical thinking and contribute to better learning of the material. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74750 |
ISSN: | 2415-8127 |
Appears in Collections: | 2025 / Науковий вісник УжНУ Серія: Медицина. Випуск 1 (71) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Біохімія.pdf | 369.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.