Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74841
Title: Державний ринковий нагляд за нехарчовою продукцією в Україні: аналіз рішення Конституційного Суду України № 9-р(іі)/2023 від 1 листопада 2023 року у справі № 3-53/2022(126/22)
Other Titles: State market surveillance of non-food products in Ukraine: analysis of the decision of the Constitutional Court of Ukraine No 9-r(ii)/2023 dated November 1, 2023 in case No 3-53/2022(126/22)
Authors: Дирдін, М. Є.
Яцик, Т. П.
Keywords: державний ринковий нагляд, нехарчова продукція, адміністративно-господарська відповідальність, введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, абсолютно визначені та (або) безальтернативні санкції, state market supervision, non-food products, administrative and economic responsibility, putting into circulation products that do not meet the established requirements, absolutely defined and (or) non-alternative sanctions
Issue Date: 2024
Citation: Дирдін М. Є. Державний ринковий нагляд за нехарчовою продукцією в Україні: аналіз рішення Конституційного Суду України № 9-р(іі)/2023 від 1 листопада 2023 року у справі № 3-53/2022(126/22) / М. Є. Дирдін, Т. П. Яцик // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 81. – С. 100 – 106. – Бібліогр.: 106 с. (4 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/301225/293390
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті проаналізовано проблему державного ринкового нагляду за нехарчовою продукцієюв Україні. Розглянуто проблемні аспекти адміністративно-господарської відповідальності за введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам. Проаналізовано Рішення Конституційного Суду України No9-р(іі)/2023 від 1 листопада 2023 року у справі No3-53/2022(126/22)та окрему думку судді Конституційного Суду України Г. В. Юровської з цього питання. Зауважено, що зміцнення захисту прав споживачів і покращення контролю якості й безпеки продукціїта послуг є важливими завданнями для будь-якої країни, у тому числі для України. А створенняефективного законодавчого механізму, що гарантує права споживачів та визначає відповідальність підприємств за якість та безпеку продукції, стимулює розвиток підприємництва та конкурентоспроможності на ринку, що в свою чергу сприяє покращенню інвестиційного клімату тазабезпечує збалансований розвиток економіки. Розглянуто процес вдосконалення законодавстващодо захисту прав споживачів. Доведено, що законодавчі зміни в цій сфері спрямовувалися назменшення корупційних ризиків у сфері контролю за виконанням вимог щодо якості та безпекипродукції та послуг, а збільшення розміру штрафу для розповсюджувачів продукції, які не забезпечили необхідну документацію для ідентифікації постачальника, мало на меті створення економічних умов, за яких стане невигідним торгувати продукцією без належних документів. Зверненоувагу на можливість установлення в актах публічного законодавства абсолютно визначених та(або) безальтернативних санкцій у тому випадку, коли суб’єктом правозастосування є відміннийвід суду орган влади. Доведено, що зважаючи на потребу у варіативності при обранні санкцій,важливо також мати конкретно визначені санкції у законодавстві, що відповідають різним видамправопорушень. Це може надати чіткість і передбачуваність у встановленні відповідальності запорушення.
The article analyzes the problem of state market supervision of non-food products in Ukraine. Problematic aspects of administrative and economic responsibility for putting into circulation products that do not meet the established requirements are considered. The decision of the Constitutional Court of Ukraine No 9-р(ii)/2023 of November 1, 2023 in case No 3-53/2022(126/22) and the separate opinion of the judge of the Constitutional Court of Ukraine G.V. Yurovskaya were analyzed on this issue. It is noted that strengthening consumer protection and improving quality control and safety of products and services are important tasks for any country, including Ukraine. And the creation of an effective legislative mechanism that guarantees consumer rights and determines the responsibility of enterprises for the quality and safety of products stimulates the development of entrepreneurship and competitiveness in the market, which in turn helps to improve the investment climate and ensures a balanced development of the economy. The process of improving legislation on the protection of consumer rights is considered. It has been proven that legislative changes in this area were aimed at reducing corruption risks in the field of monitoring compliance with requirements for the quality and safety of products and services, and the increase in fines for product distributors who did not provide the necessary documentation for supplier identification was aimed at creating economic conditions at which it will be unprofitable to trade products without proper documents. Attention has been drawn to the possibility of establishing absolutely defined and (or) non-alternative sanctions in acts of public legislation in the case when the subject of law enforcement is a government body other than a court. A balance between clarity of sanctions and flexibility in their application has been proven to help ensure fairness and efficiency of the legal system.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74841
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 81 Том 2. - 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
301225-Текст статті-694915-1-10-20240402.pdf305.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.