Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74848
Назва: Особливості взаємозвязку прокрастинації та копінг-поведінки у осіб юнацького віку
Інші назви: Peculiarities of the relationship between procrastination and copy behavior in young people
Автори: Лящ, О. П.
Ключові слова: прокрастинація, копінг-поведінка, стратегія, юнаки, стрес, стресові ситуації, психічне здоров’я, procrastination, coping behavior, strategy, youth, stress, stressful situations, mental health
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Лящ, О. П. Особливості взаємозвязку прокрастинації та копінг-поведінки у осіб юнацького віку / О. П. Лящ // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 99–103. – Бібліогр.: с. 103 (9 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/95/190
Серія/номер: Психологія;
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається актуальна для сьогодення проблема, яка пов’язана з вивченням особливостей прокрастинації та копінг-поведінки у осіб юнацького віку. Хронічне перебування в стресовій ситуації стало викликом для багатьох дорослих людей, зокрема для студентської молоді. Відповідно стресові ситуації, які характерні для сучасної української молоді є значним випробуванням. В ході розв’язання певної задачі чи ситуації в кожного із юнаків переважає різна копінг-поведінка. Відповідно розвиваючи позитивні копінг-стратегії та долаючи прокрастинацію у юнаків, можна у такий спосіб підвищувати ефективність життя та успішність їх життя загалом. Проведено емпіричне дослідження психологічних особливостей взаємозвязку прокрастинації та копінг-поведінки у юнацькому віці. Здійснено аналіз вітчизняних та зарубіжних досліджень з цієї проблеми та виявлено, що прокрастинація має досить широкий діапазон зв'язків із копінг-стратегіями та захисними механізмами особистості юнаків. Акцентовано увагу, що найбільше ця проблема є характерною для юнаків саме в навчальній діяльності, адже більшість з них уникають ситуацій, які потребують наполегливої роботи, хоча юнаки найактивнішою частиною суспільства. З’ясовано, що прокрастинація у юнаків пов’язана зі стресовими ситуаціями, до яких може входити: обмеження реального спілкування, негативна інформація та новини, низька самооцінка, відсутність настрою та мотивації до активності, зміна звичного місця перебування, нове оточення. На основі результатів більшості досліджень науковців виявлено, що стресова ситуація є детермінуючим чинником прокрастинації у юнаків, які схильні використовувати низькоефективні стратегії виходу зі стресових ситуацій. Низькоефективна копінг-стратегія сприяє тому, що людина уникає та абстрагується від вирішення проблеми, емоційно понижує її значущість. Аналіз взаємозв’язків копінг-стратегій та прокрастинації у юнаків показав, що існують прямі кореляційні зв’язки прокрастинації зі стратегіями подолання «конфронтація», «дистанціювання», «уникнення», а також «прийняття відповідальності».
The article examines the current problem related to the study of procrastination and coping behavior in adolescents. Chronic stress is a challenge for many adults, including students. Accordingly, the stressful situations that are characteristic of modern Ukrainian youth are a significant challenge. Each coping task is dominated by different coping behaviors. Accordingly, by developing positive coping strategies and overcoming procrastination in young people, it is possible to increase the efficiency of life and success of their lives in general. The purpose of the study: to empirically investigate the psychological features of the relationship between procrastination and coping behavior in adolescence. An analysis of domestic and foreign research on this issue and found that procrastination has a wide range of links with coping strategies and protective mechanisms of the personality of young people. It was emphasized that this problem is most characteristic of young people in educational activities, as most of them avoid situations that require hard work, although young people are considered the most energetic and active part of society. It has been found that procrastination in young people is associated with stressful situations, which may include: limitations of real communication, negative information and news, low self-esteem and lack of mood and motivation for activity, change of habitual location, new environment. An empirical study and the results of most studies have shown that stress is a determining factor in procrastination in young people who tend to use low-effectiveness coping strategies. Ineffective coping strategy contributes to the fact that a person avoids and abstracts from solving the problem, emotionally reduces its significance. An analysis of the relationship between coping strategies and procrastination has shown that there are direct correlations between procrastination and coping strategies.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74848
ISSN: 2786-5029
Розташовується у зібраннях:2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВЯЗКУ ПРОКРАСТИНАЦІЇ.pdf512.19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.