Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74850
Назва: | Навчання та психоемоційний стан українських підлітків в умовах війни в Україні |
Інші назви: | Learning and psychological and emotional state of the Ukrainian adolescents in the conditions of war in Ukraine |
Автори: | Столярчук, О. А. |
Ключові слова: | підлітки, учіння підлітків, мотиви навчання, дистанційне навчання, резильєнтність, адаптація, adolescents, adolescents’ learning, learning motivation, distance learning, resilience, adaptation |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Столярчук, О. А. Навчання та психоемоційний стан українських підлітків в умовах війни в Україні / О. А. Столярчук // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 115–120. – Бібліогр.: с. 120 (7 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/98/194 |
Серія/номер: | Психологія; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито й проаналізовано результати дослідження учіння та психоемоційного стану українських підлітків в умовах війни. У дослідженні, реалізованому у квітні поточного 2022 року за допомогою анкетування, взяли
участь 519 українських підлітків, з них 64,7% – дівчат і 35,3% – хлопців. На момент проходження анкетування 61,8%
опитаних підлітків знаходились на території України, а 38,2% перебували закордоном.
Аналіз результатів анкетування засвідчив появу нового мотиву навчання підлітків – сприймання учіння як власного освітнього фронту та патріотичне налаштування на внесок у перемогу над російськими окупантами. Цей мотив
є більш характерним для тих респондентів, які перебувають в Україні. Відстежено домінування втоми як полідетермінованого феномену, що супроводжує навчання більшості підлітків. Встановлено, що внутрішні та зовнішні переміщення підлітків внаслідок повномасштабної російської агресії не корелюють з негативним емоційним супроводом
навчання чи відчуттям його ускладнення. Виявлено, що більшість опитаних дещо негативно сприймає перехід на
дистанційне навчання під час війни через обмеження комунікації, перенасиченість інформаційним потоком, водночас підлітки вбачають і певні переваги такого формату освітнього процесу в умовах воєнного стану.
Підтверджено, що повномасштабне російське вторгнення стало потужним викликом для психологічного благополуччя українських підлітків. Встановлено, що групу ризику щодо адаптаційних порушень становлять ті підлітки,
що перебували/перебувають у зоні бойових дій чи окупації. Однак ті опитані, які знаходяться у відносно безпечних
умовах на території України, все одно демонструють значні стресові реакції, їхня резильєнтність балансує в межах
пригнічення чи збільшення, частина підлітків переживає почуття безсилля на тлі хронічної втоми. The results of studying the educational activity and psychological and emotional state of the Ukrainian adolescents during the war were shown and analyzed in the given article. The survey, conducted in April 2022 by means of a questionnaire, involved 519 Ukrainian adolescents, of whom 64.7% were girls and 35.3% were boys. At the time when the survey was conducted, 61.8% of surveyed teenagers were in Ukraine, and 38.2% were abroad. The analysis of the survey results showed the emergence of a new motive for adolescents’ willingness to learn – the perception of learning as their own educational front and a patriotic attitude to contribute to the victory over the Russian occupiers. This motive is more relevant among those respondents who stayed in Ukraine. The predominance of fatigue as a polydeterministic phenomenon that accompanies the learning of most adolescents has been detected. It has been established that the internal and external displacements of adolescents due to full-scale Russian aggression do not correlate with negative emotional support of learning or the feeling of its worsening. It was found that the majority of respondents have a somewhat negative perception of the transition to distance learning during the war due to limited communication, information overload, while teenagers see their advantages in such a format of educational process amid the effective martial law. It has been confirmed that a full-scale Russian invasion has become a powerful challenge to the psychological wellbeing of the Ukrainian adolescents. Adolescents who have been or are in a zone of hostilities or occupation are found to be at risk for adaptation disorders. However, those respondents who are in relatively safe areas in Ukraine still show significant stress reactions, their resilience balances within the limits of depression or uprisal, and some adolescents experience feelings of helplessness against the backdrop of chronic fatigue. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74850 |
ISSN: | 2786-5029 |
Розташовується у зібраннях: | 2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
НАВЧАННЯ ТА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН.pdf | 547.2 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.