Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74851
Title: | Psychological causes and factors of boredom in adolescence |
Other Titles: | Психологічні причини та чинники виникнення нудьги в юнацькому віці |
Authors: | Khavula, R. M. |
Keywords: | boredom, causes of boredom, tendency to boredom, factors, conditions, adolescence, нудьга, причини нудьги, схильність до нудьги, чинники, умови, юнацький вік |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Khavula, R. M. Psychological causes and factors of boredom in adolescence / R. M. Khavula // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 121–125. – Бібліогр.: с. 125 (18 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/99/195 |
Series/Report no.: | Психологія; |
Abstract: | The article provides a theoretical analysis of the phenomenon of "boredom", which manifests itself in a state of
severe mental discomfort, which develops due to the lack of external and internal activity, the weakness of self-regulatory
mechanisms. It is noted that under certain conditions in the social environment, boredom can lead to various manifestations
of delinquent behavior.
The conclusions of theoretical works of scientists on the category of "boredom" in foreign and domestic psychology
are considered. The main approaches in the study of the phenomenon of boredom are analyzed, which emphasize that
boredom provokes aggression, risky behavior, attraction to extreme sports and such addictive behaviors as alcohol and
drug abuse. It is established that for the first time we paid attention to the concept of boredom in the psychoanalytic
direction in which boredom is considered as a state of instinctive tension, in which there is no instinctive goal. In the
works of the classics of human psychology, boredom is seen as an innate characteristic that is inherent in all people
and determines human behavior and development, and the tendency to boredom is inherent in young people who seek
substitutes for true values.
The causes of boredom are considered, namely the predictability and monotony of events, the lack of interesting
incentives in the environment, social isolation, loneliness, sensory deprivation and monotony.
It was found that the behavioral signs of boredom in educational activities are a decrease in cognitive interest, superficial
attention, increased fatigue, indiscipline; weak motivational involvement and low initiative in the classroom.
Scientific ideas about psychological factors of boredom are expanded, the model of which includes ideas about
boredom, value-semantic sphere, personal characteristics, external and internal conditions. У статті здійснено теоретичний аналіз феномену «нудьга», що проявляється у стані вираженого психічного дискомфорту, який розвивається у зв’язку з дефіцитом зовнішньої та внутрішньої активності, слабкістю механізмів саморегуляції. Зазначається, що за певних умов у соціальному середовищі нудьга може спонукати до різних проявів деліквентної поведінки. Розглянуто висновки теоретичних напрацювань учених про категорію «нудьга» у зарубіжній та вітчизняній психології. Проаналізовано основні підходи в вивченні феномена нудьги у яких акцентується увага на тому, що нудьга провокує агресію, ризиковану поведінку, потяг до екстремальних видів спорту і такі різновиди залежної поведінки як зловживання алкоголем та наркотиками. Встановлено, що вперше звернули увагу на поняття нудьги в психоаналітичному напрямку в якому нудьга розглядається як стан інстинктивної напруги, при якому відсутня інстинктивна мета. В роботах класиків гуманітарної психології нудьга розглядається як вроджена характеристика, яка властива всім людям та визначає поведінку і розвиток людини, а схильність до нудьги властива молоді, яка здійснює пошук замінників справжніх цінностей. Розглянуто причини виникнення нудьги, а саме передбачуваність та одноманітність подій, відсутність цікавих стимулів у навколишньому середовищі, соціальна ізоляція, перебування на самоті, сенсорна депривація і одноманітність. З’ясовано, що поведінковими ознаками нудьги в освітній діяльності є зниження пізнавального інтересу, поверхнева увага, підвищена стомлюваність, недисциплінованість; слабка мотиваційна включеність та низька ініціатива на заняттях. Розширено наукові уявлення про психологічні чинники нудьги до моделі яких входять уявлення про нудьгу, ціннісно-смислову сфера, особистісні характеристики, зовнішні та внутрішні умови. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74851 |
ISSN: | 2786-5029 |
Appears in Collections: | 2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PSYCHOLOGICAL CAUSES AND FACTORS OF BOREDOM.pdf | 541.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.