Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74856
Назва: Психологічна допомога у закладах освіти в період війни: запити, методики, алгоритми дій
Інші назви: Psychological assistance in educational institutions during the war: needs, methods, algorithms of action
Автори: Романовська, Д. Д.
Ключові слова: психологічна допомога, психологічна служба, емоційні порушення, алгоритм психологічної допомоги, внутрішньо переміщені особи, psychosocial assistance, psychological service, emotional disorders, algorithm of psychological assistance, internally displaced persons
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Романовська, Д. Д. Психологічна допомога у закладах освіти в період війни: запити, методики, алгоритми дій / Д. Д. Романовська // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 148–152. – Бібліогр.: с. 152 (4 назви); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/104/200
Серія/номер: Психологія;
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються результати дослідження змісту та структури діяльності працівників психологічної служби закладів освіти у період війни в Україні на тлі соціально-психологічних наслідків пандемії covid-19. Дослідження проводилось за допомогою методу фокусованого інтерв’ю та онлайн-опитування практичних психологів та соціальних педагогів (224 респонденти) закладів освіти Чернівецької області, які надавали психологічну допомогу учасникам освітнього процесу та внутрішньо переміщеним особам (ВПО). Представлено рейтинговий список запитів учасників освітнього процесу та ВПО, серед яких: емоційні порушення (напруга, тривога, страх, гнів, агресія); втома і виснаження; відновлення почуття контролю; страх сирени; допомога в адаптації до нових умов життя; як розповідати дітям про війну та інше. Також представлено основні методи психологічної допомоги, кризового втручання та відновлення ресурсів, які застосовувались фахівцями найчастіше для стабілізації психоемоційного стану та запобігання формуванню посттравматичного стресового розладу, серед яких: дихальні практики; та техніки нервово-м’язової релаксації; арт-терапевтичні практики та ігротерапія. Частиною психологів (15%) використовувались Basic-Ph технологія, протоколи стабілізації гострого стресового синдрому Аssyst та КПТ технології. За результатами дослідження було сформовано «Алгоритм діяльності працівника психологічної служби у воєнний час»: 1 – надання екстреної (першої) психологічної допомоги (безпека); 2 – нормалізація стану тіла, психоемоційна стабілізація (тілесно-орієнтовані та дихальні практики, когнітивно-поведінкові методи, ЕFT, EMDR, Assyst); 3 – діагностика (за потреби); 4 – психоедукація методам самодопомоги; 5 – робота з емоціями, почуттями (арт-методи, КПТ, програма «Діти і війна» та ін.); 6 – залучення до активностей, рутина (навчання, гуртки, групи підтримки та ін.); 7 – відновлення ресурсної сфери (Вasic-PH, арт-заняття, "Дерево життя", візуалізація, релаксація, медитація, програма «Безпечний простір» та ін.); 8 – впорядкування минуле-теперішнє-майбутнє, за потреби робота з втратами (горем).
The article reveals the results of the study of the content and structure of the psychological service of educational institutions during the war in Ukraine against the socio-psychological consequences of the COVID-19 pandemic. The research was conducted using the method of focused interviews and online surveys of practical psychologists educators (224 respondents) of educational institutions of Chernivtsi region, who provided psychological assistance to participants in the educational process and internally displaced persons (IDP). The rating list of inquiries of participants of educational process and IDPs is presented, among which: emotional disorders (tension, anxiety, fear, anger, aggression), fatigue and exhaustion; restoration of a sense of control; fear sirens; assistance in adapting to new living conditions; how to tell children about the war and more. The main methods of psychological assistance, crisis intervention and recovery of resources, which were most often used by specialists to stabilize the psycho-emotional state and prevent the formation of posttraumatic stress disorder, are also presented, including: breathing practices; techniques and neuromuscular relaxation; art-therapeutic practices and game therapy. Some psychologists (15%) used Basic-Ph technology, Assyst acute stress stabilization protocols and CBT technology. According to the results of the study, the "Algorithm of activity of a psychological service worker in wartime" was formed in the first months of the war: 1 – providing emergency (first) psychological assistance (safety); 2 – normalization of the body, psycho-emotional stabilization (body-oriented and breathing practices, cognitivebehavioral methods, EFT, EMDR, Assyst etc.); 3 – diagnostics (if needed); 4 – psychoeducation of self-help methods; 5 – work with emotions, feelings (art methods, Assyst, EFT, CBT, program « Children and war» etc.); 6 – involvement in activities, routine (training, clubs, support groups etc.); 7 – restoration of the resource sphere (Basic-Ph, art-therapy, art classes “Tree of Life”, visualization, relaxation, meditation, program « Safe space » etc.); 8 – ordering past-present-future, if needed work with losses (grief).
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74856
ISSN: 2786-5029
Розташовується у зібраннях:2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ В ПЕРІОД ВІЙНИ.pdf482.5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.