Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВласенко, О. О.-
dc.date.accessioned2025-06-29T13:12:15Z-
dc.date.available2025-06-29T13:12:15Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationВласенко, О. О. Роль мовлення та професійно-мовленнєвої компетентності у комунікаційному процесі управління організацією / О. О. Власенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 153–157. – Бібліогр.: с. 157 (7 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/105/201uk
dc.identifier.issn2786-5029-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74857-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано роль комунікаційного процесу в управлінні організацією. Визначено, що одним із основних завдань управління є узгодженість діяльності персоналу. Процес взаємодії з яким відбувається шляхом використання мовлення. Мовлення, з позиції психології, розглядається як найвища психічна функція людини. Воно виконує дві основні функції: комунікативну та сігніфікативну. В управлінні, для налагодження комунікаційних зв’язків використовує два види мовлення: письмове та усне. Суттєвим аспектом формування усного мовлення є невербальна комунікація, яка є дуже впливовою при діловому спілкуванні. Письмове та усне мовлення є двома компонентами єдиної комунікаційної системи, що будується в процесі управління організацією. В діловому спілкуванні, при створенні повідомлення, використовуються професійні мовні засоби, що притаманні тієї спеціалізації до якої відноситься фахівець. Для побудови звернення використовуються мовленнєві засоби, які спрямовані для аргументування основної думки повідомлення. Використання аргументації потребує значних знань та концентрації. Для аргументації використовується дві основні групи методів: риторичні, спекулятивні. Опанування професійно-мовленнєвою компетенцію дає можливість правильного та найефективнішого використання зазначених мовленнєвих засобів. Особливістю ділового спілкування, у порівнянні із звичайним, є важливий психологічний принцип – розмежування предмета співбесіди та співрозмовника. Виокремлено, що існують ряд принципів, дотримання яких веде до підвищення продуктивності ділового спілкування. Кожен етап комунікаційного процесу ґрунтується на професійних знаннях та особистісних компетенціях і якостях співрозмовників. Структура діалогу при діловому спілкуванні складається з певних етапів, і на кожному з них важливим фактором впливу є професійно-мовленнєва компетенція.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the role of the communication process in the management of the organization. It is determined that one of the main tasks of management is the coherence of staff activities. The process of interaction that occurs through the use of speech. Speech, from the standpoint of psychology, is considered the highest mental function of man. It performs two main functions: communicative and significant. In management, he uses two types of speech to establish communication: written and oral. An essential aspect of the formation of oral speech is non-verbal communication, which is very influential in business communication. Written and oral speech are two components of a single communication system, which is built in the process of managing the organization. In business communication, when creating a message, professional language tools are used, which are inherent in the specialization to which the specialist belongs. Speech tools are used to construct the appeal, which are directed at arguing the main idea of the message. The use of argumentation requires considerable knowledge and concentration. Two main groups of methods are used for argumentation: rhetorical, speculative. Mastering professional speech competence allows the correct and most effective use of these speech tools. The peculiarity of business communication, compared to the usual, is an important psychological principle – the distinction between the subject of the interview and the interlocutor. It is pointed out that there are a number of principles, a compliance of which leads to increased productivity of business communication. Each stage of the communication process is based on the professional knowledge and personal competencies and qualities of the interlocutors. The structure of dialogue in business communication consists of certain stages, and at each of them an important factor of influence is professional speech competence.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesПсихологія;-
dc.subjectмовленняuk
dc.subjectділове спілкуванняuk
dc.subjectпрофесійно-мовленнєва компетентністьuk
dc.subjectкомунікаційний процесuk
dc.subjectуправління підприємствомuk
dc.subjectspeechuk
dc.subjectbusiness communicationuk
dc.subjectprofessional speech competenceuk
dc.subjectcommunication processuk
dc.subjectenterprise managementuk
dc.titleРоль мовлення та професійно-мовленнєвої компетентності у комунікаційному процесі управління організацієюuk
dc.title.alternativeThe role of speech and professional-speech competence in the organizational management communication processuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.