Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74857
Назва: | Роль мовлення та професійно-мовленнєвої компетентності у комунікаційному процесі управління організацією |
Інші назви: | The role of speech and professional-speech competence in the organizational management communication process |
Автори: | Власенко, О. О. |
Ключові слова: | мовлення, ділове спілкування, професійно-мовленнєва компетентність, комунікаційний процес, управління підприємством, speech, business communication, professional speech competence, communication process, enterprise management |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Власенко, О. О. Роль мовлення та професійно-мовленнєвої компетентності у комунікаційному процесі управління організацією / О. О. Власенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 153–157. – Бібліогр.: с. 157 (7 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/105/201 |
Серія/номер: | Психологія; |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано роль комунікаційного процесу в управлінні організацією. Визначено, що одним із
основних завдань управління є узгодженість діяльності персоналу. Процес взаємодії з яким відбувається шляхом використання мовлення. Мовлення, з позиції психології, розглядається як найвища психічна функція людини.
Воно виконує дві основні функції: комунікативну та сігніфікативну. В управлінні, для налагодження комунікаційних
зв’язків використовує два види мовлення: письмове та усне. Суттєвим аспектом формування усного мовлення
є невербальна комунікація, яка є дуже впливовою при діловому спілкуванні. Письмове та усне мовлення є двома
компонентами єдиної комунікаційної системи, що будується в процесі управління організацією. В діловому спілкуванні, при створенні повідомлення, використовуються професійні мовні засоби, що притаманні тієї спеціалізації до
якої відноситься фахівець. Для побудови звернення використовуються мовленнєві засоби, які спрямовані для аргументування основної думки повідомлення. Використання аргументації потребує значних знань та концентрації. Для
аргументації використовується дві основні групи методів: риторичні, спекулятивні. Опанування професійно-мовленнєвою компетенцію дає можливість правильного та найефективнішого використання зазначених мовленнєвих
засобів. Особливістю ділового спілкування, у порівнянні із звичайним, є важливий психологічний принцип – розмежування предмета співбесіди та співрозмовника. Виокремлено, що існують ряд принципів, дотримання яких веде до
підвищення продуктивності ділового спілкування. Кожен етап комунікаційного процесу ґрунтується на професійних
знаннях та особистісних компетенціях і якостях співрозмовників. Структура діалогу при діловому спілкуванні складається з певних етапів, і на кожному з них важливим фактором впливу є професійно-мовленнєва компетенція. The article analyzes the role of the communication process in the management of the organization. It is determined that one of the main tasks of management is the coherence of staff activities. The process of interaction that occurs through the use of speech. Speech, from the standpoint of psychology, is considered the highest mental function of man. It performs two main functions: communicative and significant. In management, he uses two types of speech to establish communication: written and oral. An essential aspect of the formation of oral speech is non-verbal communication, which is very influential in business communication. Written and oral speech are two components of a single communication system, which is built in the process of managing the organization. In business communication, when creating a message, professional language tools are used, which are inherent in the specialization to which the specialist belongs. Speech tools are used to construct the appeal, which are directed at arguing the main idea of the message. The use of argumentation requires considerable knowledge and concentration. Two main groups of methods are used for argumentation: rhetorical, speculative. Mastering professional speech competence allows the correct and most effective use of these speech tools. The peculiarity of business communication, compared to the usual, is an important psychological principle – the distinction between the subject of the interview and the interlocutor. It is pointed out that there are a number of principles, a compliance of which leads to increased productivity of business communication. Each stage of the communication process is based on the professional knowledge and personal competencies and qualities of the interlocutors. The structure of dialogue in business communication consists of certain stages, and at each of them an important factor of influence is professional speech competence. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74857 |
ISSN: | 2786-5029 |
Розташовується у зібраннях: | 2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
РОЛЬ МОВЛЕННЯ ТА ПРОФЕСІЙНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ.pdf | 374.46 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.