Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74933
Title: | Стабілізація психічного стану здобувачів вищої освіти в умовах війни |
Other Titles: | Stabilization of the mental state of higher education students in the conditions of war |
Authors: | Гусєв, А. І. Цибух, Л. М. |
Keywords: | війна, психічне здоров’я, емоційний стан, здобувачі вищої освіти, стабілізація психічного стану, психологічна допомога, war, mental health, emotional state, students of higher education, stabilization of mental state, psychological help |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Гусєв, А. І. Стабілізація психічного стану здобувачів вищої освіти в умовах війни / А. І. Гусєв, Л. М. Цибух // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 2. – С. 60–64. – Бібліогр.: с. 64 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/123/214 |
Series/Report no.: | Психологія; |
Abstract: | У статті розглядаються зміни у психічному стані здобувачів першого, бакалаврського, та другого, магістерського, рівнів навчання за спеціальністю 053 Психологія, що виникли внаслідок війни на території України. Автори
аналізують реакції майбутніх психологів на травматичні події, їх потреби та особливості взаємодії з оточуючими,
а також особливості психічного стану. Розроблено психолого-педагогічні підходи до проведення навчальних занять
в умовах війни.
Емпіричне дослідження було проведено за допомогою спостереження, аналізу зворотного зв’язку та анкетування. Виявлено, що у студентів спостерігалися різні реакції на травматичні події: гостра реакція, психологічне виснаження, підвищена емоційність, максимальна чутливість до екзістенційних питань, бажання виговоритися, поділитись власними думками та враженнями. Також було виявлено великий ризик виникнення конфліктних ситуацій
у зв’язку з максимальним ступенем поляризації в суспільстві та засудженням спроб зайняти відсторонену позицію.
В результаті застосування на початку занять стабілізаційних технік (дихання, заземлення), створення безпечної атмосфери в групах, проведення тренінгових та консультативних занять для усіх бажаючих здобувачів вищої
освіти, емоційний стан майбутніх психологів поліпшився. Вони почали краще витримувати загальну невизначеність повсякденного існування, у них з’явилось більше інструментів для самостійного розуміння навколишніх подій
та прояснення власної життєвої ситуації. Здобувачі вищої освіти також відмітили відновлення їхньої здатності до
повноцінної участі у начальному процесі. Особливу увагу авторами також приділено розкриттю змісту універсальної професійної позиції викладача психологічних дисциплін, яка передбачає поєднання позицій педагога, фасилітатора, психолога-консультанта та ведучого груп психологічної допомоги. The article examines the changes in the mental state of first, bachelor's, and second, master's level students in the specialty 053 Psychology, which occurred as a result of the war in Ukraine. The authors analyze the reactions of future psychologists to traumatic events, their needs and peculiarities of interaction with others, as well as peculiarities of mental state. Psychological-pedagogical approaches to the conduct of training classes in wartime conditions have been developed. Empirical research was conducted using observation, feedback analysis and questionnaires. It was found that students had different reactions to traumatic events: acute reaction, psychological exhaustion, heightened emotionality, maximum sensitivity to existential issues, desire to speak out, share one's thoughts and impressions. A high risk of conflict situations was also revealed due to the maximum degree of polarization in society and condemnation of attempts to take a detached position. As a result of applying stabilization techniques (breathing, grounding) at the beginning of classes, creating a safe atmosphere in groups, conducting training and counseling classes for all interested students, the emotional state of future psychologists improved. They began to better endure the general uncertainty of everyday existence, they had more tools for independent understanding of surrounding events and clarification of their own life situation. Students also noted a restoration of their ability to fully participate in the process of learning. The authors also paid special attention to revealing the content of the universal professional position of a teacher of psychological disciplines, which involves a combination of the positions of a teacher, facilitator, psychologist-consultant and leader of psychological assistance groups. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74933 |
ISSN: | 2786-5029 |
Appears in Collections: | 2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
СТАБІЛІЗАЦІЯ ПСИХІЧНОГО СТАНУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ.pdf | 359.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.