Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74939
Название: | Особливості мисленнєвих процесів молодших школярів із затримкою психічного розвитку |
Другие названия: | Features of thought processes younger school students with delayed mental development |
Авторы: | Яновська, Т. А. |
Ключевые слова: | розвиток, мисленнєві процеси, затримка психічного розвитку, інтелектуальний розвиток, відхилення інтелектуального розвитку, операції мислення: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація, систематизація, абстрагування, development, thought processes, retardation of mental development, intellectual development, deviation of intellectual development, thinking operations: analysis, synthesis, comparison, generalization, classification, systematization, abstraction |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Видавничий дім «Гельветика» |
Библиографическое описание: | Яновська, Т. А. Особливості мисленнєвих процесів молодших школярів із затримкою психічного розвитку / Т. А. Яновська // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 2. – С. 86–89. – Бібліогр.: с. 89 (7 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/128/219 |
Серия/номер: | Психологія; |
Краткий осмотр (реферат): | Дана стаття присвячена теоретичному та практичному аналізу проблеми розвитку мисленнєвих процесів дітей
молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку. Надається загальна психологічна характеристика
молодших школярів із затримкою психічного розвитку. Характеризуються психологічні засади діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку дітей молодшого шкільного віку. Обґрунтовується проблема розвитку та функціонування мисленнєвих процесів у дітей, що страждають затримкою психічного розвитку. Наголошується, що у дітей
із затримкою психічного розвитку всі пізнавальні процеси розвиваються уповільнено, з відставанням від норми.
Обмеження психічних і пізнавальних можливостей не дозволяють учням успішно впоратися із завданнями та вимогами, які їм пропонуються, що швидко призводить до їх шкільної неуспішності з одного або декількох предметів.
Аналізуються методичні аспекти дослідження процесів мислення учнів початкових класів із затримкою психічного
розвитку: виключення четвертого зайвого, прості аналогії, порівняння понять, тест шкільної зрілості. Даний психодіагностичний комплекс методик всебічно діагностує особливості розвитку всіх мисленнєвих операцій, таких як
аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація, систематизація та абстрагування з урахуванням вікових
та особистісних особливостей дітей. Проаналізовано організацію емпіричного дослідження і результати психодіагностики мислення дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку: визначення рівня розвитку
мисленнєвих процесів учнів, вікові особливості перебігу мислення дітей, гендерний аспект специфіки мислення
молодших школярів. This article is devoted to the theoretical and practical analysis of the problem of the development of thinking processes of children of primary school age with mental retardation. A general psychological description of younger schoolchildren with mental retardation is provided. The psychological principles of diagnosing deviations in the intellectual development of children of primary school age are characterized. The problem of the development and functioning of thought processes in children suffering from mental retardation is substantiated. It is emphasized that in children with mental retardation, all cognitive processes develop slowly, lagging behind the norm. Limitations of mental and cognitive abilities do not allow students to successfully cope with the tasks and requirements that are offered to them, which quickly leads to their school failure in one or more subjects. The methodical aspects of researching the thinking processes of elementary school students with mental retardation are analyzed: exclusion of the fourth extra, simple analogies, comparison of concepts, school maturity test. This psychodiagnostic complex of methods comprehensively diagnoses the peculiarities of the development of all thinking operations, such as analyses, synthesis, comparison, generalization, classification, systematization and abstraction, taking into account the age and personal characteristics of children. The organization of empirical research and the results of psychodiagnosis of the thinking of children of primary school age with mental retardation are analyzed: determination of the level of development of students’ thinking processes, agerelated features of the course of children’s thinking, the gender aspect of the specificity of thinking of younger schoolchildren. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74939 |
ISSN: | 2786-5029 |
Располагается в коллекциях: | 2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №2 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ОСОБЛИВОСТІ МИСЛЕННЄВИХ ПРОЦЕСІВ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ.pdf | 341.84 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.