Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74972
Title: Система адміністративних судів ФРН: організація і функціонування
Other Titles: The system of administrative courts of the Federal Republic of Germany: organization and functioning
Authors: Паславська, Н. Т.
Keywords: адміністративна юстиція, Німеччина, адміністративні суди, суддя, представник публічних інтересів, судове адміністрування, administrative justice, Germany, administrative courts, judge, representative of public interests, judicial administration
Issue Date: 2024
Citation: Паславська Н. Т. Система адміністративних судів ФРН: організація і функціонування / Н. Т. Паславська // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 81. – С. 189 – 195. – Бібліогр.: 195 с. (9 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/301346/293497
Series/Report no.: Право;
Abstract: Статтю присвячено організації і функціонуванню адміністративних судів загальної і спеціальної юрисдикції ФРН. Адміністративна юстиція Німеччини є самостійною, незалежною гілкоюсудової влади. Вона представлена адміністративними судами загальної та спеціальної юрисдикціїі відокремлена від конституційних, загальних судів і судів із трудових спорів. Система адміністративних судів загальної юрисдикції в Німеччині охоплює три рівні: адміністративні суди, вищі адміністративні суди земель та Федеральний адміністративний суд у Лейпціґу. Адміністративний суд є судом першої інстанції для більшості адміністративних проваджень. Вищі адміністративні суди федеральних земель є апеляційною та касаційною інстанцією адміністративних судів. У кожній федеральній землі є Вищий адміністративний суд, землі Берлін іБранденбург мають спільний Вищий адміністративний суд, які, за винятком Баварії, Саксоні-ї-Ангальт і земель-міст не розташовані в столиці землі, щоб підкреслити їхню незалежність відадміністрації з погляду місця розташування. Вищі адміністративні суди є судами першої інстанціїу справах про судовий перегляд законів і постанов, про заборону об’єднань державними органамита про дозвіл на реалізацію певних інфраструктурних проектів. Федеральний адміністративнийсуд, розташований у Лейпцигу, є апеляційною та касаційною інстанцією з питань права. Законодавець також наділив Федеральний адміністративний суд юрисдикцією першої інстанції у публічно-правових спорах між федеральним урядом і федеральними землями, які не є конституційними, заборонах на об’єднання з боку федерального міністра внутрішніх справ або щодо дозволів нареалізацію певних інфраструктурних проектів. У цих справах Федеральний адміністративний судмає юрисдикцію як першої, так і останньої інстанції. Особливістю адміністративної юстиції Німеччини є наявність спеціальних судів адміністративної юстиції – фінансових і соціальних судів із відповідною організацією та функціонуванням. Розглянуто питання статусу суддів адміністративних судів, непрофесійних суддів, представникапублічного інтересу, судового адміністрування, компетенції та підсудності.
The article is devoted to the organization and functioning of administrative courts of general andspecial jurisdiction in the Federal Republic of Germany. Administrative justice in Germany is anindependent branch of judicial power. It is represented by administrative courts of general and specialjurisdiction and is separated from constitutional, general courts and courts of labor disputes.The system of administrative courts of general jurisdiction in Germany covers three levels: theadministrative courts, the higher administrative courts of the states and the Federal Administrative Courtin Leipzig. The administrative court is the court of first instance for most administrative proceedings.The higher administrative courts of the federal states are the appellate and cassation instance of theadministrative courts. Each federal state has a Supreme Administrative Court, the states of Berlin and Brandenburg share a Supreme Administrative Court, which, with the exception of Bavaria, Saxony-Anhalt and the city-states, are not located in the capital of the state to emphasize their independence from the administration in terms of location. Higher administrative courts are courts of first instance in cases of judicial review of laws and regulations, prohibition of associations by state bodies, and approval of implementation of certain infrastructure projects. The Federal Administrative Court, located in Leipzig, is the court of appeal and cassation on matters of law. The legislature also gave the Federal Administrative Court first-instance jurisdiction in public law disputes between the federal government and non-constitutional Länder, bans on mergers by the Federal Minister of the Interior or approvals for certain infrastructure projects. In these cases, the Federal Administrative Court has jurisdiction of both first and last instance.A feature of administrative justice in Germany is the presence of special courts of administrative justice – financial and social courts with appropriate organization and functioning. The issue of the status of judges of administrative courts, non-professional judges, representatives of public interest, judicial administration, competence and jurisdiction was considered.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74972
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 81 Том 2. - 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
301346-Текст статті-695218-1-10-20240404.pdf352.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.