Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75015
Title: | Вивчення іноземних мов через мобільні застосунки: організаційний, оцінний та психологічний аспекти |
Other Titles: | Learning foreign languages through mobile applications: organizational, evaluative and psychological aspects |
Authors: | Лук’янець, Галина |
Keywords: | мобільні застосунки для вивчення мов, уявна легкість вивчення, уявна результативність навчання, суб’єктна позиція, емоційне залучення, академічна стійкість і плавучість, mobile language learning applications, perceived ease of use, perceived usefulness, subjective position, emotional engagement, academic resilience and buoyancy |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Лук’янець Г. Вивчення іноземних мов через мобільні застосунки: організаційний, оцінний та психологічний аспекти/ Г. Лук’янець// Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2025. – Вип. 1(27). – С. 428-438. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 437-438 (9 назв). |
Abstract: | У статті досліджуються організаційний, оцінний та психологічний аспекти вивчення іноземних мов через мобільні застосунки здобувачами вищої освіти у процесі самостійного опанування мовою та як додаткового засобу під час традиційних занять. Встановлено, що цифрові інструменти характеризуються зручністю, гнучкістю, інтерактивністю порівняно з традиційними методами, тому набувають все більшої популярності. Проведене опитування серед студентів Національного університету харчових технологій дозволило виявити домінуючі моделі використання мобільних застосунків та соціальних мереж у процесі навчання; встановило ключові фактори вибору мобільних платформ – гейміфікація, уявна легкість та результативність навчання, миттєвий зворотній зв’язок, адаптивність навчання та перехід в суб’єктну позицію; а також виявило психологічні переваги цифрових платформ – стимулювання емоційного залучення до вивчення мов, формування стійкості до невдач та побудова шляху уникнення тривожності. Статистика також виявляє пряму кореляцію між кількість часу, який студенти витрачають на вивчення мови через застосунки, та регулярністю їх використання. Проведене опитування виявило, що здобувачі в цілому мають позитивне ставлення до вивчення іноземних мов через використання новітніх засобів, тобто апперцепція до навчання в гаджетах наближається до нуля. Лише одна третя респондентів ідентифікували чітку відмінність у якості опанування інформацією та навиками при залученні традиційних та мобільних способів вивчення мов, більшість опитуваних не ставить під сумнів результативність навчання через новітні засоби, прирівнюючи їх за цим критерієм до занять у групах чи наодинці з викладачем. Опитування також виявляє пряму кореляцію між кількість часу, який студенти витрачають на вивчення мови через застосунки, та регулярністю їх використання. Чим частіше студенти звертаються до мобільних додатків, тим триваліший процес навчання. The article examines the organizational, evaluative and psychological aspects of learning foreign languages through mobile applications by higher education students in the process of independent language acquisition and as an additional tool during traditional classes. It was found that digital tools are characterized by convenience, flexibility, interactivity compared to traditional methods, therefore they are gaining increasing popularity. A survey conducted among students of the National University of Food Technologies allowed to identify the dominant models of using mobile applications and social networks in the learning process; established the key factors for choosing mobile platforms – gamification, perceived ease of use and usefulness, instant feedback, adaptability of learning and transition to subject position; and also revealed the psychological advantages of digital platforms – stimulating emotional involvement in language learning, forming resilience to failures and building a path to avoid anxiety. Statistics also reveal a direct correlation between the amount of time students spend learning a language through apps and the regularity of their use. The survey reveals that applicants generally have a positive attitude towards learning foreign languages through the use of the latest tools, that is, the perception of learning on gadgets is close to zero. Only one third of respondents identified a clear difference in the quality of mastering information and skills when using traditional and mobile methods of language learning, the majority of respondents do not question the effectiveness of learning through the latest tools, equating them by this criterion to classes in groups or one-on-one with a teacher. The survey also revealed a direct correlation between the amount of time students spend learning a language through apps and the regularity of their use. The more often students turn to mobile apps, the longer the learning process. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75015 |
ISSN: | 2617-3921 |
Appears in Collections: | 2025 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 1(27) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Вивч, іноземн, мов.pdf | 344.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.