Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75034
Назва: Emotional burnout in the professional activities of doctors and teachers
Інші назви: Емоціональне вигорання в професійній діяльності лікарів і педагогів
Автори: Astremska, I. V.
Ключові слова: emotional burnout, emotional burnout syndrome, professional activity of a doctor, professional activity of a teacher, емоційне вигоряння, синдром емоційного вигоряння, професійна діяльність лікаря, професійна діяльність педагога
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Astremska, I. V. Emotional burnout in the professional activities of doctors and teachers / I. V. Astremska // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 3. – С. 5–9. – Бібліогр.: с. 9 (4 назви); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/133/224
Серія/номер: Психологія;
Короткий огляд (реферат): The article analyzes the problem of emotional burnout in the professional activity of doctors and teachers, considers the concept of «emotional burnout», features of the professional activity of doctors and teachers. The feelings that lead to the development of emotional burnout syndrome have been identified. The phases of the syndrome are identified and the symptom complexes of these phases are described, such as a change in the dynamics of fatigue, a decrease in resistance to diseases, deterioration of emotional contacts, dulling of sensations. A group of factors contributing to the development of the syndrome, such as personal, role (social), and organizational factors, is singled out. Professionally significant properties of doctors and teachers are considered in detail: characteristics of nervous processes, individual-typological features, some of which spontaneously mobilize valuable qualities for professional activity, while compensating for others that prevent the achievement of the goal. Attention is paid to the place and role of work capacity in the formation of the burnout syndrome. The types are outlined and the phases/periods of performance are described, and their brief characteristics are provided. A comparison was made of the presence and characteristics of the studied syndrome in doctors and teachers. Significant differences were found between the levels and severity of the emotional burnout syndrome in representatives of the medical and pedagogical fields who participated in the study. Based on the obtained results, we can draw a conclusion about the differences in the levels of the studied syndrome among doctors and teachers, as well as about a higher level of expressiveness of the studied syndrome among doctors. It is proved that the phase of exhaustion is formed in the same way in doctors and teachers, while the phase of exhaustion is not formed in representatives of both fields. Personal qualities that facilitate adaptation to professional activity and reduce the process of «burnout» are indicated. Attention is drawn to the importance of the development of emotional maturity and the directions of professional help in case of emotional burnout.
У статті проаналізовано проблеми емоційного вигоряння у професійній діяльності лікарів та педагогів, розглянуто поняття «емоційне вигоряння», особливості професійної діяльності лікарів та педагогів. Визначено почуття, що зумовлюють розвиток синдрому емоційного вигорання. Виділено фази синдрому та описано комплекси симптомів зазначених фаз, таких як зміна динаміки стомлюваності, зниження опірності до хвороб, погіршення емоційних контактів, притуплення відчуттів. Виокремлено групу чинників, які сприяють розвитку синдрому, таких як особистісні, рольові (соціальні), організаційні фактори. Докладно розглянуто професійно значущі властивості лікарів та педагогів: характеристики нервових процесів, індивідуально-типологічні особливості, одні з яких стихійно мобілізують цінні для професійної діяльності якості, водночас компенсують інші, що перешкоджають досягненню мети. Приділено увагу місцю та ролі працездатності в формуванні синдрому вигорання. Окреслено види та описано фази/періоди працездатності, надано їх коротку характеристику. Проведено порівняння наявності та особливостей досліджуваного синдрому у лікарів та педагогів. Виявлено значні відмінності між рівнями і вираженістю синдрому емоційного вигоряння у брали участь у дослідженні представників медичної та педагогічної сфер діяльності. Спираючись на отримані результати, ми можемо зробити висновок про відмінності рівнів досліджуваного синдрому у лікарів та педагогів, а також про більш високий рівень виразності досліджуваного синдрому у лікарів. Доведено, що фаза виснаження в лікарів і педагогів сформована однаково, тоді як фаза виснаження не сформована у представників обох сфер. Зазначено особистісні якості, які полегшують адаптованість до професійної діяльності, знижують процес «згорання». Звернено увагу на важливість розвитку емоційної зрілості та напрямки професійної допомоги при емоційному вигоранні.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75034
ISSN: 2786-5029
Розташовується у зібраннях:2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
EMOTIONAL BURNOUT IN THE PROFESSIONAL ACTIVITIES.pdf333.99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.