Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75041
Название: | Тренінг гармонізації сімейної взаємодії як метод розвитку громадянських компетентностей |
Другие названия: | Family interaction harmonization training as a method of developing civic competences |
Авторы: | Скнар, О. М. |
Ключевые слова: | сім᾽я, сімейна взаємодія, громадянські компетентності, гармонізація сімейної взаємодії, тренінг, тренінгові заняття, family, family interaction, civic competences, harmonization of family interaction, training, training classes |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Видавничий дім «Гельветика» |
Библиографическое описание: | Скнар, О. М. Тренінг гармонізації сімейної взаємодії як метод розвитку громадянських компетентностей / О. М. Скнар // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 3. – С. 40–44. – Бібліогр.: с. 44 (6 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/140/231 |
Серия/номер: | Психологія; |
Краткий осмотр (реферат): | Сім’ю розглянуто як соціальну систему взаємодій її членів, функціонування
якої зумовлює розвиток громадянської компетентності дитини. Показано, що громадянська компетентність базується на опануванні ключовими,
життєвими компетентностями, тому засади для їх утворення і формування великою мірою закладаються в сім’ї.
Середовище сімейної взаємодії розглянуто як «навчальний простір» для набуття, опанування різноманітних компетентностей соціальної взаємодії. Визначено емпіричним шляхом моделі взаємодії в сімейному середовищі, що
є сприятливими для розвитку громадянських компетентностей дитини, та ті, що є несприятливими. Окреслено
чинники, що визначають розвиток громадянської компетентності дитини в сім᾽ї: ставлення до суб᾽єктності дитини
(відмова суб᾽єктності або її підтримання), цінність спільного і спільності; інструменти встановлення психологічних
кордонів; межі відповідальності батьків і дітей. Визначено та коротко охарактеризовано базові принципи створення
тренінгових програм. А саме: принцип партнерської співучасті; суб’єктності учасників тренінгу; системності; позитивного зворотнього зв’язку; проектування отриманого досвіду на життєві ситуації; комплексності; екологічності.
Описана структура та етапи тренінгового заняття. Окреслено завдання, що вирішуються на кожному з його етапів.
Розроблено цикл тренінгових занять, метою яких є гармонізація тих аспектів сімейної взаємодії, що сприяє розвитку громадянської компетентності дитини. Представлено методичну розробку, яка включає 10 тем для опрацювання у груповій взаємодії, що вичерпно охоплює розвивальний потенціал середовища сімейної взаємодії.
Визначено мету, що реалізується в межах кожної теми, та запропоновано перелік можливих вправ і практик,
що допомагають втілити задумане та досягти поставленої мети в процесі тренінгової групової роботи. The family is considered as a social system of interactions of its members, the functioning of which determines the development of the child's civic competence. It is shown that civic competence is based on the mastery of key vital competences, therefore the foundations for their formation are largely laid in the family. The environment of family interaction is considered as a «learning space» for acquiring and mastering various competencies of social interaction. The models of interaction in the family environment that are favorable for the development of the child's civic competences and those that are unfavorable are determined empirically. The factors that determine the development of a child's civic competence in the family are outlined: the attitude towards the child's subjectivity (refusal of subjectivity or its maintenance), the value of commonality; tools for establishing psychological boundaries; limits of responsibility of parents and children. The basic principles of creating training programs are defined and briefly described. Namely: the principle of partnership participation; subjectivity of training participants; systematicity; positive feedback; projecting the acquired experience on life situations; complexity. The structure and stages of the training session are described. The tasks to be solved at each of its stages are outlined. A cycle of training classes has been developed, the purpose of which is to harmonize those aspects of family interaction that contribute to the development of the child's civic competence. Methodical development is presented, which includes 10 topics for working out in group interaction, which comprehensively covers the developmental potential of the environment of family interaction. The goal that is realized within each topic is determined, and a list of possible exercises and practices that help to implement the plan and achieve the set goal in the process of training group work is proposed. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75041 |
ISSN: | 2786-5029 |
Располагается в коллекциях: | 2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №3 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ТРЕНІНГ ГАРМОНІЗАЦІЇ СІМЕЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ.pdf | 416.08 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.