Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75135
Title: | Пошуки американського «великого роману» в надрах творчості американських письменників з азійським бекграундом |
Other Titles: | Searching for the American “great novel” in the bowels of writings of American authors of Asian background |
Authors: | Мащенко, Олена |
Keywords: | сіно-американська література, Гіш Джен, мультикуль-туралізм, наратив, гіперканонізація, великий роман, око камери, Chinese American literature, Gish Jen, multiculturalism, narrative, hypercanonization, big novel, camera eye |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Мащенко О. Пошуки американського «великого роману» в надрах творчості американських письменників з азійським бекграундом/ О. Мащенко// Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2025. – Вип. 1(27). – С. 309-317. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 316-317 (11 назв). |
Abstract: | Інтерес до сіно-американської літератури був спричинений постструктуралістськими теоріями, які проголошували відсутність системи, що обертається навколо єдиного центру, епістемологічну невпевненість, скептицизм щодо великих дискурсів, множинність світу і плюралістичність думок стосовно будь-яких феноменів, сплеском постколоніальної теорії, яка висвітлила унікальність і «не-другорядність» літератур, створених поза межами західного канону, і мультикультуральною естетикою, яка передбачала не асиміляцію етнічних літератур з літературою мейнстріму, а їх унікальність і самобутність. Сучасна американська письменниця китайського походження Гіш Джен, отримала літературне визнання серед критиків азійсько-американського літературознавства та зайняла почесне місце серед корифеїв азійсько-американської літератури, таких як Л. Чу, М. Х. Кінгстон, Е. Тан, Ф. Чін, Дж. Окада, Е. М. Ітон, Д. Чанг та ін. Її єдина збірка оповідань «Хто тут ірландка?» (“Who’s Irish?”, 1999) принесла Гіш Джен найбільше визнання серед американських авторів як майстра малої форми. Так, оповідання «Народжені в один день» (“Birthmates”) з цієї збірки було обрано Дж. Апдайком для публікації у книзі «Кращі американські оповідання століття» (“The Best American Short Stories of the Century”, 2000). Художні та наукові праці письменниці стали своєрідним віддзеркаленням проблем обговорюваних літературою доби мультикультуралізму і невід’ємно пов’язаних з розробкою питань національних стереотипів, ідентичності, расової дискримінації, конфліктом поколінь, гендерною диференціацією. Український літературознавчий дискурс поки обходить стороною вивчення творчості американських письменниць китайського походження. Між тим, на думку американських теоретиків, не обтяжених стереотип-ними уявленнями про фігуру сучасного американського автора, Гіш Джен є однією з творців нової американської літератури. The intense interest in Sino American literature was fueled by poststructuralist theories that proclaimed the absence of a system revolving around a single center, epistemic uncertainty, skepticism about grand discourses, the plurality of the world and the pluralism of opinions regarding any phenomena, the surge of postcolonial theory that highlighted the uniqueness and “non-secondariness” of literatures created outside the Western canon, and multicultural aesthetics that assumed not the assimilation of ethnic literatures with mainstream literature, but their uniqueness and originality. Gish Jen, contemporary American writer of Chinese origin, has received literary recognition among critics of Asian American literary studies and has taken an honorable place among the literary giants of Asian American prose, such as L. Chu, M. H. Kingston, E. Tan, F. Chin, J. Okada, E. M. Eaton, D. Chang, etc. Her only collection of short stories “Who’s Irish?” (1999) brought Gish Jen the greatest recognition among American authors as a master of the short form. Thus, the story “Birthmates” (1994) from this collection was chosen by J. Updike for publication in the book “The Best American Short Stories of the Century” (2000). The author’s literary and non-literary writings have become not only a kind of reflection of the problems discussed in the literature of the era of multiculturalism and inextricably linked with the development of issues of national stereotypes, identity, racial discrimination, generation gaps, gender differentiation. Ukrainian literary discourse still bypasses the study of the work of American writers of Chinese origin. Meanwhile, according to American theorists, not burdened by stereotypical ideas about the figure of a modern American author, Gish Jen is one of the architects of new American literature. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75135 |
ISSN: | 2617-3921 |
Appears in Collections: | 2025 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 1(27) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Пошуки американ.pdf | 333.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.