Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75150
Title: The role of mapping in memory formation of children with autism spectrum disorder: through the lens of a bilingual environment
Other Titles: Роль картографування для формування пам’яті у дітей із розладами аутистичного спектру: через призму білінгвального середовища
Authors: Gayevska, Olena
Keywords: mind mapping, digital tools, bilingual environment, memory, autism spectrum disorder., картографування, цифрові інструменти, білінгвальне середовище, пам’ять, розлад аутистичного спектру
Issue Date: 2025
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Gayevska O.The role of mapping in memory formation of children with autism spectrum disorder: through the lens of a bilingual environment/ O. Gayevska// Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2025. – Вип. 1(27). – С. 390-405. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 402-403 (19 назв).
Abstract: In the era of digitalization, society is witnessing the emergence of unique conditions for the development of educational environments across all levels. Digital technologies play a pivotal role in contemporary educational processes, particularly in the instruction of children with special educational needs, including those with Autism Spectrum Disorder (ASD). This article focuses on analyzing how the usage of mind maps – created with the aid of digital tools – can enhance cognitive processes, especially in terms of memorization and the reproduction of linguistic material, while also supporting the adaptation of children with ASD to bilingual environments. The study explores the potential for integrating digital technologies into the mapping process and their impact on improving the effectiveness of teaching children with special educational needs. A survey conducted during the 2024 online-seminar “International Experience in Applied Behavior Analysis”, organized in collaboration with credential bodies from the United States, along with a review of relevant scientific literature, allowed the author to conclude that mind mapping can play a significant role in strengthening memory among children with ASD in bilingual settings. However, their effectiveness is contingent upon additional training and consultation for parents, teachers, and other adults involved in the educational process. The study highlights the importance of employing digital tools in combination with structured instructional methods such as audio-supported mapping, repeated verbalization strategies, mnemonic matrices, and others – aimed at facilitating diverse educational goals in bilingual settings. Overall, the findings confirm that mind mapping is a promising strategy for developing memory and language skills in children with ASD and contributes positively to their adaptation in bilingual environments. These insights open up new directions for further research on optimizing teaching methods, particularly through the integration of digital technologies, to ensure a more personalized approach to developing children’s cognitive and communicative abilities.
В епоху цифровізації в суспільстві створюються особливі умови для розвитку освітнього середовища на всіх рівнях. Цифрові технології відіграють важливу роль у сучасному освітньому процесі, особливо коли мова йде про навчання дітей з розладом спектру аутизму. Особлива увага у статті приділяється аналізу того, як використання ментальних карт, які створюються за допомогою цифрових інструментів, сприяє покращенню когнітивних процесів, зокрема запам’ятовуванню та відтворенню мовного матеріалу, а також адаптації дітей з РАС до білінгвального середовища. У дослідженні розглядаються можливості інтеграції цифрових технологій у процес картографування та їх вплив на підвищення ефективності навчання дітей з особливими освітніми потребами. Опитування учасників онлайн-семінару «Міжнародний досвід прикладного аналізу поведінки» з акредитаційними організаціями (США) у 2024 році та аналіз наукової літератури надав можливість зробити висновки, що інтелектуальні карти можуть грати важливу роль для формування пам’яті у дітей з розладами аутистичного спектру в двомовному середовищі за умови додаткового консультування батьків, вчителів та інших дорослих, які беруть участь у навчанні дітей, за умови використання цифрових інструментів щодо створення карт разом з низкою методів заснованих на структурований навчальних схемах, серед них аудіальний супровід картографування, стратегії повторного проговорювання слів, мнемо-матриця та ін. – з подальшим їх застосуванням для різних цілей в контексті навчання дітей в білінгвальному середовищі. Загалом результати дослідження підтверджують, що ментальні карти є перспективною стратегією розвитку пам’яті та мовних навичок у дітей з РАС, вони сприяють їхній адаптації в умовах білінгвального середовища. Ці висновки відкривають перспективи для подальших досліджень, спрямованих на оптимізацію методів навчання – зокрема шляхом інтеграції цифрових технологій для забезпечення більш персоналізованого підходу до розвитку когнітивних та комунікативних здібностей дітей.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75150
ISSN: 2617-3921
Appears in Collections:2025 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 1(27)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Роль картографув.pdf405.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.