Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75181
Назва: Планування, облік та аналіз в організації системи управління витратами підприємства
Інші назви: Planning, accounting and analysis in the organization of the enterprise cost management system
Автори: Андрушкевич, Н. В.
Фімяр, С. В.
Ключові слова: управління витратами, елементи системи управління витратами, планування витрат, контроль витрат, аналіз витрат, cost management, elements of the cost management system, cost planning, cost control, cost analysis
Дата публікації: 2025
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Андрушкевич, Н. В. Планування, облік та аналіз в організації системи управління витратами підприємства / Н. В. Андрушкевич, С. В. Фімяр // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Вип. 55. – С. 13–19. – Бібліогр.: с. 18–19 (6 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/55_2025ua/4.pdf
Серія/номер: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються основні елементи системи управління витратами (планування, облік, аналіз, контроль), що впливають на фінансово-економічну стійкість підприємства. Методологічну основу дослідження становить комплексний підхід. У процесі дослідження були використані такі методи: порівняльний аналіз, дедуктивний та індуктивний методи, методи аналізу та синтезу. У роботі проаналізовано окремі елементи системи керування витратами. У тимчасовій нестабільній економічній ситуації досить гостро постає проблема планування, обліку, аналізу та контролю витрат підприємств. Дана проблема є актуальною, так як рівень конкурентоспроможності підприємства знаходиться в тісній залежності від собівартості виробленої продукції. Чим нижче собівартості, а отже, і ціна, тим вищий рівень конкурентоспроможності підприємства. Досліджувані в роботі елементи зведені в таблицю, що поетапно показує процес управління витратами. Вона включає п’ять основних етапів: планування, облік, аналіз, контроль та прийняття управлінських рішень і розробка регулюючих заходів. Для здійснення всіх цих етапів необхідне створення на підприємстві інтегрованої інформаційної системи, що включає ідентифікацію, вимірювання, накопичення, підготовку та обробку одержуваної інформації. Досягненню даної цілі можуть сприяти автоматизовані інформаційні системи, представлені у статті. Результати проведеного дослідження можуть бути використані при розробці системи управління витратами на підприємстві. Робиться висновок, що грамотно вибудована система управління витратами дозволяє поліпшити виробничі та фінансові показники підприємства, а також підвищити загальну ефективність його роботи.
A properly organized cost management system allows you to solve the main problem of most enterprises – unlimited needs with limited resources – by optimizing the use of resources. Cost management is one of the main and most difficult tasks of the functioning of business entities. Thus, inexperience of managers or lack of skills in cost management are the reasons for the decrease in the market value of the enterprise and, as a result, can lead to bankruptcy. The article considers the main elements of the cost management system (planning, accounting, analysis, control), which affect the financial and economic stability of the enterprise. The methodological basis of the study is a comprehensive approach. The following methods were used in the research process: comparative analysis, deductive and inductive methods, methods of analysis and synthesis. The work analyzes individual elements of the cost management system. In a temporary unstable economic situation, the problem of planning, accounting, analysis and control of enterprise costs is quite acute. This problem is relevant, since the level of competitiveness of the enterprise is closely dependent on the cost of manufactured products. The lower the cost, and therefore the price, the higher the level of competitiveness of the enterprise. The elements studied in the work are summarized in a table that shows the cost management process step by step. It includes five main stages: planning, accounting, analysis, control and making management decisions and developing regulatory measures. To implement all these stages, it is necessary to create an integrated information system at the enterprise, which includes identification, measurement, accumulation, preparation and processing of the received information. The automated information systems presented in the article can contribute to achieving this goal. The results of the study can be used in the development of a cost management system at the enterprise. It is concluded that a competently built cost management system allows you to improve the production and financial performance of the enterprise, as well as increase the overall efficiency of its work.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75181
ISSN: 2413-9971
Розташовується у зібраннях:2025 / Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 55

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПЛАНУВАННЯ, ОБЛІК ТА АНАЛІЗ В ОРГАНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ.pdf332.09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.