Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75207
Title: | Академічна доброчесність і штучний інтелект: подолання викликів у освітньо-науковій діяльності України та зарубіжних держав |
Other Titles: | Academic integrity and artificial intelligence: overcoming challenges in the educational and scientific activities of Ukraine and foreign countries |
Authors: | Гришко, В. І. Киричук, Б. С. |
Keywords: | концепт академічної доброчесності, академічна спільнота, освітньо-науковий простір, технології штучного інтелекту, цифровізація, освітній процес, етична дискусія, заклади вищої освіти, concept of academic integrity, academic community, educational and scientific space, artificial intelligence technologies, digitalization, educational process, ethical discussion, higher education institutions |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Гришко В. І. Академічна доброчесність і штучний інтелект: подолання викликів у освітньо-науковій діяльності України та зарубіжних держав / В. І. Гришко, Б. С. Киричук // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 85. – С. 305 – 310. – Бібліогр.: 309 – 310 с. (9 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/315404/306190 |
Series/Report no.: | Право; |
Abstract: | У статті наведено результати наукових досліджень щодо комплексного аналізу проблеми дотримання принципів академічної доброчесності за умов активного використання інструментів штучного інтелекту в освітньо-науковій діяльності України й зарубіжних держав. Акцентовано увагу на тому, що сучасний вектор освіти декларує концепт академічної доброчесності як запоруку для формування ефективної системи освіти й науки, вільної від виявів академічного шахрайства й інших видів суміжних порушень. Встановлено, що надзвичайно швидкий розвиток технологій штучного інтелекту суттєво впливає на всі сфери людської діяльності, створюючи унікальні можливості для навчання і проведення досліджень, але водночас породжуючи нові етичні дилеми. Аналіз літературних джерел з цієї тематики демонструє, що глобальні проблеми використання штучного інтелекту в освіті й науці є об’єктом вивчення й активного обговорення багатьох вітчизняних і зарубіжних вчених. Водночас особливості дотримання і забезпечення академічної доброчесності здобувачами освіти, педагогічними й науково-педагогічними працівниками в контексті запобігання порушенням, пов’язаних зі зловживанням технологіями штучного інтелекту, залишається недостатньо дослідженою.Авторами стаття проаналізовано процес імплементації положень міжнародних актів, зокрема, Великої Хартії університетів (1988) й Бухарестської декларації етичних цінностей і принципів вищої освіти Європи (2004) в національне законодавство України, а також вплив Болонського процесу на реформування освітньо-наукового середовища нашої держави. Встановлено, що прагнення України відповідати загальновизнаним європейським принципам розвитку системи освіти й науки висуває підвищені вимоги до реалізації концепту академічної доброчесності задля зниження ризиків вчинення порушень у такі сфері. Акцентовано увагу на необхідності якнайшвидше прийняти спеціальне законодавство про академічну доброчесність, зважаючи на актуальність і важливість досліджуваного авторами статті питання. Ухвалення відповідного закону дозволить чітко регламентувати процедуру притягнення до відповідальності за допущення випадків академічної недоброчесності в освітньо-науковому середовищі України. The article presents the results of scientific research on a comprehensive analysis of the problem of compliance with the principles of academic integrity in the context of active use of artificial intelligence tools in the educational and scientific activities of Ukraine and foreign countries. The author emphasizes that the modern vector of education declares the concept of academic integrity as a prerequisite for the formation of an effective system of education and science free from academic fraud and other types of related violations.It is established that the extremely rapid development of artificial intelligence technologies significantly affects all spheres of human activity, creating unique opportunities for learning and research, but at the same time giving rise to new ethical dilemmas. An analysis of the literature on this topic shows that global issues of using artificial intelligence in education and science are the subject of study and active discussion by many domestic and foreign scholars. At the same time, the peculiarities of observing and ensuring academic integrity by students, teachers and researchers in the context of preventing violations related to the misuse of artificial intelligence technologies remain insufficiently studied.The article analyzes the process of implementation of the provisions of international acts, in particular, the Magna Carta of Universities (1988) and the Bucharest Declaration of Ethical Values and Principles of European Higher Education (2004) into the national legislation of Ukraine, as well as the impact of the Bologna Process on the reform of the educational and scientific environment of our country. It is established that Ukraine’s desire to comply with the generally recognized European principles of development of the education and science system places increased demands on the implementation of the concept of academic integrity in order to reduce the risks of violations in this area. The author emphasizes the need to adopt special legislation on academic integrity as soon as possible, given the relevance and importance of the issue under study. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75207 |
ISSN: | 2307-3322 |
Appears in Collections: | 2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 85. Том 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
315404-Текст статті-730422-1-10-20241117.pdf | 339.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.