Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75213
Title: Сценарний метод у навчанні англійської мови майбутніх музикантів
Other Titles: Scenario-based method in teaching English to future musicians
Authors: Бабаєвська, Людмила В.
Keywords: сценарій, музиканти, професійні компетенції, критичне мислення, комунікативні навички, scenario, musicians, professional competencies, critical thinking, communication skills
Issue Date: 2025
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Бабаєвська Л. В. Сценарний метод у навчанні англійської мови майбутніх музикантів/ Л. В. Бабаєвська// Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2025. – Вип. 1(27). – С. 349- 363. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 362-363 (14 назв).
Abstract: У сучасному світі глобалізація та інтернаціоналізація професійної діяльності висувають високі вимоги до рівня володіння іноземними мовами, зокрема англійською, особливо для музикантів, які активно беруть участь у міжнародних конкурсах, фестивалях, майстер-класах і конференціях. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю покращення підготовки студентів до практичного використання англійської мови в професійному контексті шляхом інтеграції реалістичних ситуацій, розвитку критичного мислення, прийняття рішень та ефективної комунікації. Мета дослідження – дослідити можливості застосування сценарного методу в навчанні англійської мови майбутніх музикантів для розвитку їхніх мовних, професійних та комунікативних навичок через інтерактивні та ситуаційні вправи. У статті проаналізовано літературні джерела, що висвітлюють роль сценарного методу в навчанні іноземних мов, а також розглянуто різні типи сценаріїв, що можуть бути корисними для музикантів. Виділено такі типи сценаріїв: сценарії на основі навичок, проблемно-орієнтовані сценарії, сценарії на основі проблемних ситуацій, спекулятивні сценарії, сценарії з розгалуженням, гейміфіковані сценарії, дослідницькі сценарії та сюжетні сценарії. Розроблено проблемно-орієнтований сценарій, що базується на реалістичній ситуації, в якій диригентка камерного оркестру має вирішити проблему заміни першого скрипаля перед важливим концертом. Цей сценарій дозволяє студентам відпрацьовувати навички прийняття рішень, командної роботи та адаптації до змін у професійному середовищі. Отже, сценарний метод є ефективним інструментом для розвитку мовних і професійних компетенцій студентів, а вибір відповідних сценаріїв залежно від потреб та інтересів студентів сприяє розвитку критичного мислення, творчого підходу до вирішення проблем і комунікативних навичок.
In today’s world, globalization and internationalization of professional activities place high demands on proficiency in foreign languages, particularly English, especially for musicians who actively participate in international competitions, festivals, master classes, and conferences. The relevance of this study stems from the need to improve students’ preparation for the practical use of English in professional contexts by integrating realistic situations, promoting critical thinking, decision-making, and effective communication. The purpose of this study is to explore the potential of using the scenario-based method in teaching English to future musicians to enhance their language, professional, and communication skills through interactive and situational exercises. This article analyzes the literature on the role of the scenario method in foreign language teaching and examines various types of scenarios that can be valuable for musicians. The following types of scenarios are discussed: skills-based scenarios, problem-based scenarios, issues-based scenarios, speculative scenarios, branching scenarios, gamified scenarios, exploratory scenarios, and story-based scenarios. The article features a problem-based scenario based on a realistic situation in which a chamber orchestra conductor must resolve the issue of replacing the first violinist before an important concert. This scenario allows students to practice decision-making, teamwork, and adapting to changes in a professional environment. In conclusion, the scenario method is an effective tool for developing students’ language and professional competencies. The choice of appropriate scenarios, tailored to students’ needs and interests, contributes to the development of critical thinking, creative problem-solving, and communication skills.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75213
ISSN: 2617-3921
Appears in Collections:2025 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 1(27)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сценарний метод.pdf376.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.