Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75232
Название: | Проблеми примусового виконання судових рішень під час дії воєнного стану |
Другие названия: | Problems of enforcement of court decisions during martial law |
Авторы: | Лугіна, Н. А. Покорська, Я. І. |
Ключевые слова: | виконавче провадження, примусові виконавчі дії, державний примус, судове рішення, “воєнний стан”, виконавча служба, executive proceedings, coercive executive actions, state coercion, court decision, «martial law», executive service |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Лугіна Н. А. Проблеми примусового виконання судових рішень під час дії воєнного стану / Н. А. Лугіна, Я. І. Покорська // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 85. – С. 396 – 401. – Бібліогр.: 400 – 401 с. (5 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/315430/306213 |
Серия/номер: | Право; |
Краткий осмотр (реферат): | У статті досліджується запровадження воєнного стану в Україні, який суттєво змінив ситуацію, зокрема і у системі з примусових виконань судових наказів, рішень, ухвал тощо. Проаналізовано, що примусове виконання виконавчих листів, наказів, судових рішень та постанов, написів нотаріусів здійснюють органи Державної виконавчої служби України та приватні виконавці. Зазначено, що за період воєнного стану було прийнято два основні законодавчі акти, які змінили процедуру введення виконавчого провадження. До прикладу, Закон України «Про внесення зміни до розділу XIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження»» від 15.03.2022 No 2129-IX та Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності з примусового виконання судових рішень, рішень інших органів та посадових осіб у період дії воєнного стану» від 11.04.2023. Зʼясовано, що система примусового виконання судових рішень державних органів, юридичних та фізичних осіб важлива для забезпечення реалізації функцій держави стосовно відновлення та захисту порушених прав. Також те, що існує безліч проблемних ситуацій, які необхідно врегульовувати, наприклад: технічні неполадки та недоліки системи чи реєстрів, більш вигідне становище боржників, а не стягувачів, звуження дій державних і приватних виконавців та їхньої винагороди. Інститут примусового виконання рішень зазнав змін, але вони були тимчасовими та допомогли нашій країні підтримувати життєдіяльність під час дії воєнного стану. У період дії воєнного стану судові рішення, накази, ухвали, розпорядження та постанови мають виконуватися і їх виконання повинні забезпечувати державні та приватні виконавці. Для якісного та ефективного здійснення своїх повноважень особи та органи, які здійснюють примусове виконання рішень, мають повноваження розпорядчого характеру, у свою чергу вони передбачають можливість підпорядкування певних суб’єктів та відповідають обов’язковим до виконання приписам або наказам. The article examines the introduction of martial law in Ukraine, which significantly changed the situation, in particular, in the system of forced execution of court orders, decisions, resolutions, etc. It has been analyzed that enforcement of executive letters, orders, court decisions and resolutions, notary inscriptions is carried out by bodies of the State Executive Service of Ukraine and private executors. It is noted that during the period of martial law, two main legislative acts were adopted, which changed the procedure for introducing executive proceedings. For example, the Law of Ukraine «On Amendments to Chapter XIII «Final and Transitional Provisions» of the Law of Ukraine «On Enforcement Proceedings» dated March 15, 2022 No. 2129-IX and the Law of Ukraine «On Amendments to Certain Laws of Ukraine Regarding Enforcement Activities court decisions, decisions of other bodies and officials during the period of martial law» dated 04/11/2023.It was found that the system of enforcement of court decisions of state bodies, legal entities, and individuals is important for ensuring the implementation of state functions related to the restoration and protection of violated rights. Also, the fact that there are many problematic situations that need to be resolved, for example: technical problems and shortcomings of the system or registers, a more favorable position of debtors than collectors, narrowing of the actions of public and private executors and their remuneration. The enforcement institution underwent changes, but they were temporary and helped to keep our country afloat during martial law. During the period of martial law, court decisions, orders, decrees, orders and resolutions must be implemented and their implementation must be ensured by public and private executors. For the high-quality and effective exercise of their powers, persons and bodies that carry out the enforcement of decisions have administrative powers, in turn, they provide for the possibility of subordinating certain subjects and comply with mandatory prescriptions or orders. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75232 |
ISSN: | 2307-3322 |
Располагается в коллекциях: | 2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 85. Том 2 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
315430-Текст статті-730484-1-10-20241118.pdf | 358.23 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.