Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75341
Title: | Critical thinking and foreign language learning |
Other Titles: | Критичне мислення і вивчення іноземної мови |
Authors: | Kondra, O. V. |
Keywords: | critical thinking, approach, learning, teaching, education, критичне мислення, підхід, навчання, викладання, освіта |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Kondra, O. V. Critical thinking and foreign language learning / O. V. Kondra // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 1, вип. 39. – С. 102–106. – Бібліогр.: с. 106 (6 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/39/part_1/20.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | As the world becomes more technologically advanced and the environment in which we live more complex, the need
for education grows with each new generation. One of the important elements of modern educational approaches and
models is the development of critical thinking skills. This article aims to provide an understanding of critical thinking in
teaching and learning. The ability to think critically has become a widely recognized stage in any field of study, especially
in the last few decades. The article comes to a general conclusion about the importance of the ability to think critically.
This article explains critical thinking skills in educational processes and the importance of critical thinking for a student
attending any educational program.
Critical thinking is a necessary element in the perception of the world and the information in it by a modern human
being. It helps people to gain new knowledge deliberately, perceive the world properly. Effective critical thinkers go beyond
superficial presentation and draw on other sources of knowledge to fully understand a given situation or scenario. This
article focuses on critical thinking as a crucial life skill that is very important in any field of education. The article emphasizes
the importance of acquiring critical thinking skills both for general education and for learning foreign languages and
as a powerful contribution to personal development. This article describes methods and approaches for developing critical
thinking when teaching and learning foreign languages. Various teaching strategies for developing critical thinking skills
are presented in the article. It is considered one of the most challenging areas, which requires more attention at any level
of education. The article provides examples of the application of practical aspects of critical thinking teaching methods in
the English language classroom to prepare students more holistically for further academic study and their future careers
in the workplace. Оскільки світ стає все більш технологічно розвиненим, а середовище, в якому ми живемо, все більш складним, потреба в освіті зростає з кожним новим поколінням. Одним із важливих елементів сучасних освітніх підходів і моделей є розвиток навичок критичного мислення. Ця стаття має на меті дати розуміння важливості критичного мислення у викладанні та навчанні. Вміння критично мислити стало загальновизнаною потребою у будь-якій галузі знань, особливо в останні кілька десятиліть. У статті робиться висновок про важливість вміння критично мислити. Пояснюється роль навичок критичного мислення в освітньому процесі та важливість критичного мислення для студента, який навчається за будь-якою освітньою програмою. Критичне мислення є необхідним елементом сприйняття світу та інформації в ньому сучасною людиною. Воно допомагає людині усвідомлено здобувати нові знання, правильно сприймати світ. Ефективні критичні мислителі виходять за рамки поверхневого викладу та залучають інші джерела знань для повного розуміння певної ситуації чи сценарію. Ця стаття присвячена критичному мисленню як найважливішій життєвій навичці, яка є дуже важливою в будь-якій сфері освіти. У статті підкреслюється важливість набуття навичок критичного мислення як для загальної освіти, так і для вивчення іноземних мов, а також як потужного внеску у розвиток особистості. Стаття описує методи та підходи до розвитку критичного мислення під час викладання та вивчення іноземних мов. Представлені різні стратегії викладання для розвитку навичок критичного мислення. Це розглядається як одна з найскладніших сфер, яка потребує більшої уваги на будь-якому рівні освіти. У статті наведено приклади застосування практичних аспектів методики викладання критичного мислення на заняттях з англійської мови для більш цілісної підготовки студентів до подальшого академічного навчання та їхньої майбутньої кар'єри на робочому місці. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75341 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | 2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 39 (Том 1) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CRITICAL THINKING AND FOREIGN LANGUAGE LEARNING.pdf | 376.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.