Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75422
Title: ВИКЛАДАННЯ «ДІЛОВОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ» У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ: КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ
Other Titles: TEACHING «BUSINESS ENGLISH» IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS: COMMUNICATIVE ASPECT
Authors: Тимчик, Марина Павлівна
Keywords: ділова англійська мова, навички комунікації, комунікативний підхід, ЗВО, невербальне спілкування, цифрові технології., Business English, communication skills, communicative approach, HEI, non-verbal communication, digital technologies
Issue Date: 2025
Publisher: Sumy State University
Citation: Тимчик М.(2025). Викладання «Ділової англійської мови» у вищих навчальних закладах: комунікативний аспект. Філологічні трактати, 17(1), 122-136.
Abstract: У статті висвітлено значення комунікативного підходу як одного з основних методів навчання ділової англійської мови у закладах вищої освіти, що відповідає сучасним вимогам до підготовки студентів до професійної діяльності в міжнародному бізнес-середовищі. Метою дослідження є аналіз комунікативного підходу як ефективного засобу навчання ділової англійської мови та визначення його ролі у формуванні комунікативної компетентності студентів. Охарактеризовано комунікативні підходи, які спрямовані на інтеграцію мовних знань у реальні ситуації для розвитку навичок ефективної міжособистісної взаємодії. Одним із ключових аспектів є формування комунікативної компетентності, що забезпечує здатність коректно використовувати мовні засоби в різних соціокультурних контекстах. З’ясовано роль невербального спілкування, яке є важливим доповненням до вербальних методів комунікації, адже розуміння невербальних сигналів сприяє зменшенню комунікативних бар’єрів між культурами. Проаналізовано публікації українських та західних експертів у галузі лінгводидактики, що стосуються методів навчання ділової англійської мови. Розглянуто різні методики, які сприяють розвитку міжкультурної компетентності та формуванню вмінь ефективно спілкуватися з бізнес-партнерами. Визначено, що одним із перспективних напрямків є використання цифрових технологій, інтерактивних платформ та онлайн-ресурсів, які значно покращують комунікативну компетентність студентів. Окреслено основні проблеми, з якими стикаються студенти та викладачі в процесі навчання ділової англійської мови, а також запропоновано рекомендації для їх ефективного вирішення. Перспективи подальшого дослідження включають вивчення інтеграції новітніх технологій у навчальний процес та розробку нових методичних підходів для вдосконалення навичок ділової комунікації у вищих навчальних закладах. The article highlights the importance of the communicative approach as one of the main methods of teaching Business English in higher education institutions, meeting the modern requirements for preparing students for professional activities in an international business environment. The study aims to analyze the communicative approach as an effective means of teaching Business English and to determine its role in forming students’ communicative competence. The communicative approach aims to integrate linguistic knowledge into real-life situations to develop practical interpersonal interaction skills. One of the key aspects is the formation of communicative competence, which ensures the ability to use linguistic tools in various sociocultural contexts appropriately. The role of non-verbal communication, which serves as an essential complement to verbal communication methods, is emphasized, as understanding non-verbal signals helps to reduce communication barriers between cultures. Publications by Ukrainian and Western experts in language didactics related to Business English teaching methods are analyzed. Various methodologies that promote the development of intercultural competence and the ability to communicate effectively with business partners are considered. It has been identified that one of the promising directions is the use of digital technologies, interactive platforms, and online resources, which significantly enhance students’ communicative competence. The main challenges students and teachers face in learning Business English are outlined, along with recommendations for their effective resolution. The prospects for further research include integrating advanced technologies into the educational process and developing new methodological approaches to improving business communication skills in higher education institutions
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75422
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри прикладної лінгвістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тимчик М.pdf422.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.