Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75675
Назва: Кількісні числівники: методи вивчення в іншомовній авдиторії (початковий рівень)
Інші назви: Quantitative numerals: methods of learning in a foreign language audience (Beginner Level)
Автори: Трумко, О. М.
Ключові слова: українська мова як іноземна, комунікативний підхід, граматика, числівник, початковий рівень, завдання, Ukrainian as a foreign language, communicative approach, grammar, numerals, beginner level, exercises
Дата публікації: 2025
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Трумко, О. М. Кількісні числівники: методи вивчення в іншомовній авдиторії (початковий рівень) / О. М. Трумко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 2, вип. 39. – С. 56–62. – Бібліогр.: с. 62 (11 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/39/part_2/11.pdf
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): Стаття досліджує методику викладання кількісних числівників у процесі навчання української мови як іноземної на рівні А1. Зосереджуючись на комунікативному підході до викладання граматики, авторка доводить, що саме комунікативний підхід сприяє ефективному засвоєнню граматичних структур через практичне використання мовного матеріалу в реальних ситуаціях спілкування. Також у статті наголошується на тому, що ефективне навчання числівників повинно бути поетапним. Аналізуються основні труднощі, які постають перед іншомовцями при вивченні числівників, зокрема узгодження числівників з іменниками, рід числівників один / два, називний і знахідний відмінок. Подано приклади діалогічних ситуацій, вправи на узгодження числівників з іменниками, а також інтерактивні завдання для закріплення матеріалу. Проаналізовано помилки, які допускають студенти під час вивчення числівників: розрізнення кількісних і порядкових числівників, узгодження числівників з іменниками, вибір правильної відмінкової форми. У роботі детально розглянуто особливості викладання числівників у межах різних тематичних модулів відповідно до Державного стандарту з української мови як іноземної. Зокрема, представлено вправи для вивчення числівників у контексті тем «Людина», «Дім, помешкання», «Покупки» тощо. Отримані знання дозволять іншомовцям повідомляти інформацію про вік, адресу, кількість членів сім’ї, описувати зовнішність, вони є ефективними при здійсненні покупок, замовленні послуг тощо. Запропоновані методичні рекомендації можуть бути корисними для викладачів, які працюють з іноземними студентами на цьому рівні, а також для укладачів навчальних програм з української мови як іноземної. Використання запропонованих вправ дозволяє зробити процес вивчення числівників цікавішим та ефективнішим, сприяючи розвитку комунікативної компетентності іншомовців.
The article explores the methodology of teaching quantitative numerals in the process of learning Ukrainian as a foreign language at the A1 level. Focusing on a communicative approach to teaching grammar, the author argues that this approach facilitates the effective acquisition of grammatical structures through the practical application of language material in real-life communication situations. The article also emphasizes that the effective teaching of numerals should be structured in stages. It analyzes the main challenges that foreign learners face when studying numerals, particularly their agreement with nouns, the grammatical gender of the numerals one and two, as well as the nominative and accusative cases. The article presents examples of dialogic situations, exercises for numeral-noun agreement, and interactive tasks designed to reinforce the material. Additionally, it examines common errors made by students, such as differentiating between quantitative and ordinal numerals, ensuring correct agreement between numerals and nouns, and selecting the appropriate case form. The paper provides a detailed examination of the teaching of numerals within various thematic modules in accordance with the State Standard for Ukrainian as a Foreign Language. Specifically, it introduces exercises for learning numerals in the context of topics such as «Person», «Home and Living Space», and «Shopping». The acquired knowledge will enable foreign learners to convey information about age, address, and the number of family members, as well as describe appearance. These skills are particularly useful in everyday situations such as making purchases and ordering services. The proposed methodological recommendations may be beneficial for teachers working with foreign students at this level, as well as for developers of Ukrainian as a foreign language curricula. The implementation of the suggested exercises enhances the process of learning numerals, making it more engaging and effective while fostering the communicative competence of foreign learners.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75675
ISSN: 2663-4899
Розташовується у зібраннях:2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 39 (Том 2)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КІЛЬКІСНІ ЧИСЛІВНИКИ МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ В ІНШОМОВНІЙ АВДИТОРІЇ.pdf502.09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.