Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75681
Title: | Номінація радості та суму в англомовних новинних статтях CNN про подорожі у світлі теорії побудови перспектив |
Other Titles: | Nomination of joy and sadness in CNN English news articles about travels from the vantage theory perspective |
Authors: | Міщенко, Т. В. |
Keywords: | емотив, теорія побудови перспектив, основна перспектива, другорядна перспектива, фокус, категорія, emotive, Vantage Theory, dominant vantage, recessive vantage, focus, category |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Міщенко, Т. В. Номінація радості та суму в англомовних новинних статтях CNN про подорожі у світлі теорії побудови перспектив / Т. В. Міщенко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 2, вип. 39. – С. 79–83. – Бібліогр.: с. 82–83 (22 назви); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/39/part_2/15.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | Пропоновану розвідку присвячено дослідженню функціонування емотивів на позначення емоцій радості та суму
в новинних статтях CNN про подорожі. У статті було обґрунтовано, що емотивні одиниці відіграють важливу роль
у формуванні емоційного сприйняття аудиторією інформації та за рахунок цього впливають на неї. З метою аналізу цих номінативних одиниць було застосовано теорію побудови перспектив (Vantage Theory), яка виходить із
твердження про те, що орієнтування індивіда у просторі та часі сприяє формуванню категоризаційних перспектив.
Категорії утворюються фокусом, тобто номінацією найбільш базових ознак референта, присутніх у всіх членів категорії; основною перспективою, з якою співвідносяться одиниці, що відображають різні ступені інтенсивності прояву
базових ознак; та другорядною, котра характеризується віддаленням від фокусу за рахунок наявності додаткових
ознак, відсутніх у фокусі.
Емотиви joy (enjoy, joyful) “радість” та sadness “сум” співвідносяться з фокусом категорії оскільки вони вербалізують базові емоції. Емотиви зі значенням радості зазвичай використовуються для опису захоплюючих місць, вдалих
подорожей та приємних вражень від них. Було виявлено, що номінації радості представлені в текстах меншою
кількістю одиниць порівняно з емотивами з семантикою суму, що свідчить про тенденцію до інтенсифікації негативних емоцій у медійному дискурсі. Емоція суму у проаналізованих статтях представлена більшою кількістю номінацій, з-поміж яких з основною перспективою співвідносяться одиниці grief, heartbreaking, regret, котрі в порядку
зростання відображають різний ступінь інтенсивності суму, а одиниці miss, lonely, unfortunately, disappointed, що
належать до другорядної перспективи та зображують більш складні емоції за рахунок поєднання базової емоції
з додатковими характеристиками розчарування або самотності. Одиниці на позначення суму характеризують стан
мандрівників до або під час подорожі, нещасні випадки чи негативні враження. Автори статей вживають емотиви як
у власному описі подій, так і в цитатах мандрівників, тобто передаючи зовнішній та внутрішній ракурси зображення
подорожей, використовуючи як моно-, так і поліемотиви, що зумовлюється суб’єктивним сприйняттям дійсності та
характером пережитих людиною емоцій. The article is devoted to studying the functioning of emotives denoting the emotions of joy and sadness in CNN news articles about traveling. The article proves that emotive units play an important role in shaping the audience's emotional perception of information and thus influence them. In order to analyze these nominative units, the article applies the Vantage Theory, which is based on the assertion that an individual's orientation in space and time contributes to the formation of categorization perspectives. Categories are formed by the focus, i.e., the nomination of the most basic features of the referent present in all category members; by units reflecting different degrees of intensity of the basic features correlate with the dominant vantage; and the recessive vantage is characterized by distancing from the focus due to the presence of additional features that are not reflected in the focus. The emotions of joy (enjoy, joyful) and sadness (sadness) correlate with the focus of the category because they verbalize basic emotions. Emotives with the meaning of joy are usually used to describe exciting places, successful journeys and pleasant experiences. It was found that joy nominations are represented in the texts by a smaller number of units compared to emotives denoting sadness, which indicates a tendency to intensify negative emotions in media discourse. The emotion of sadness in the analyzed articles is represented by a larger number of nominations, including ‘grief’, ‘heartbreaking’, ‘regret’, which in ascending order reflect different degrees of intensity of sadness, and ‘miss’, ‘lonely’, ‘unfortunately’, ‘disappointed’, which belong to the recessive vantage and depict more complex emotions by combining the basic emotion with additional characteristics of disappointment or loneliness. Units denoting sadness characterize the travelers’ state before or during a trip, accidents, or negative experiences. The authors of the articles use emotives both in their own descriptions of events and in travelers’ quotes, i.e. conveying external and internal perspectives of featuring traveling, using both mono- and polyemotives, which is determined by the subjective perception of reality and the nature of the emotions experienced by a person. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75681 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | 2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 39 (Том 2) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
НОМІНАЦІЯ РАДОСТІ ТА СУМУ В АНГЛОМОВНИХ НОВИННИХ СТАТТЯХ.pdf | 416 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.