Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75695
Назва: | Лексичний підхід у викладанні англійської мови |
Інші назви: | The lexical approach in teaching English |
Автори: | Удовенко, І. В. Подворна, Л. А. |
Ключові слова: | лексичний підхід, методика викладання, англійська мова, лексика, мовна компетенція, lexical approach, teaching methodology, English language, vocabulary, linguistic competence |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Удовенко, І. В. Лексичний підхід у викладанні англійської мови / І. В. Удовенко, Л. А. Подворна // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 2, вип. 39. – С. 103–108. – Бібліогр.: с. 108 (13 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/39/part_2/20.pdf |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | Стаття є дослідженням особливостей використання лексичного підходу у викладанні англійської мови. Встановлено, що лексичний підхід є відносно новим напрямом у межах комунікативного підходу вперше представлений
англійським методистом М. Льюїсом. Наголошено, що в Україні лексичний підхід або його елементи використовуються на курсах іноземних мов, у лінгвістичних ліцеях і гімназіях. Проте, зазначено, що залишається недостатньо
вивченим питання використання лексичного підходу як одного з ефективних методів удосконалення викладання
англійської мови у закладах вищої освіти. Головним завданням статті був опис теорії та практики лексичного підходу, визначення його переваг у процесі вивчення іноземної мови, а також недоліків і можливих труднощів застосування під час навчання англійської як іноземної мови. А також виявленні прийомів, що сприяють підвищенню
ефективності використання лексичного підходу у викладанні англійської мови. Наголошено, що лексичний підхід
не суперечить комунікативному підходу, а розширює його, відповідаючи реальним потребам тих, хто вивчає мову.
Виокремлено п’ять особливостей лексичного підходу у викладанні англійської мови та зазначено, що цей підхід дозволяє одночасно приділяти увагу формі, змісту та функції граматичного явища під час вивчення мови. Зазначено,
що у рамках лексичного підходу сформувались свої принципи подання нового матеріалу. По-перше, вивчення нової
лексики в рамках навчальної програми має бути систематизованим. По-друге – організація нової лексики за принципом колокацій, які концентруються на лінгвістичній складовій, що сприятиме зменшенню ймовірність помилки
у вживанні. Наголошено на загальній перевазі використання лексичного підходу під час навчання англійської мови.
Також підкреслено, що в межах цього підходу можливо розробити широкий спектр завдань, спрямованих на розвиток фонетичних, лексичних та граматичних навичок, які є важливими складовими формування мовної компетенції. The article is a study of the peculiarities of using the lexical approach in teaching English. It has been established that the lexical approach is a relatively new direction within the communicative approach, first introduced by the English methodologist M. Lewis. It is emphasized that in Ukraine, the lexical approach or its elements are applied in foreign language courses, linguistic lyceums, and gymnasiums. However, it is noted that the issue of using the lexical approach as one of the effective methods for improving English language teaching in higher education institutions remains insufficiently studied. The primary aim of the article was to describe the theory and practice of the lexical approach, identify its advantages in the process of learning a foreign language, as well as its disadvantages and potential challenges in teaching English as a foreign language. Additionally, it sought to identify techniques that enhance the effectiveness of the lexical approach in English language instruction. It is emphasized that the lexical approach does not contradict the communicative approach but rather expands it, addressing the real needs of language learners. Five key features of the lexical approach in English teaching are highlighted, and it is noted that this approach allows simultaneous attention to the form, content, and function of grammatical phenomena during language learning. It is also stated that within the lexical approach, specific principles for presenting new material have been developed. First, the study of new vocabulary within the curriculum should be systematized. Second, new vocabulary should be organized according to the principle of collocations, focusing on the linguistic component, which helps reduce the likelihood of errors in usage. The overall advantage of using the lexical approach in English language teaching is underscored. Moreover, it is emphasized that within this approach, it is possible to develop a wide range of tasks aimed at improving phonetic, lexical, and grammatical skills, which are crucial components in the development of linguistic competence. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75695 |
ISSN: | 2663-4899 |
Розташовується у зібраннях: | 2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 39 (Том 2) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ЛЕКСИЧНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ.pdf | 472.92 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.