Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75740
Title: Using authentic resources for medical students’ motivation in English learning process
Other Titles: Використання автентичних ресурсів для мотивації студентів медичних спеціальностей у процесі вивчення англійської мови
Authors: Honchar, Kateryna
Tryhub, Halyna
Khnykina, Оksana
Keywords: authentic textbooks, non-authentic textbooks, professional communication, English for Specific Purposes (ESP), learning process, communication skills, автентичні підручники, неавтентичні підручники, професійне спілкування, англійська мова професійного спрямування, комунікативні навички, навчальний процес
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Honchar K. Using authentic resources for medical students’ motivation in English learning process/ K. Honchar, H. Tryhub, О. Khnykina// Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2024. – Вип. 2(26). – С. 294-308. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 308 (7 назв).
Abstract: The article investigates the resources for students’ motivation of English learning process. The current stage of development of Ukraine's international relations with other countries requires a revision of the foreign language teaching process in higher education. Special emphasis should be paid to the effectiveness of foreign language learning. The expansion of international contacts highlights the need for training a specialist who can communicate with representatives of other countries not only at the household level, but also in professional activities. First of all, this concerns specialists in those professions related to intercultural communication (international internships, participation in international conferences, etc.). The English learning process of many Ukrainian medical colleges and universities is mainly based on non-authentic materials. Few studies have been conducted to explore the implications of authentic materials in learning English for Specific Purposes (ESP), for medicine in particular. The current study explores students’ perception of these resources in learning medical English. In order to make the learning process more effective, an analysis of authentic English language manuals for medical professionals was made. The data were obtained based on a questionnaire filled out by medical students of Lesya Ukrainka Volyn National University. The students were required to assess different aspects of both authentic and nonauthentic materials. The ultimate goal of the analysis is to determine the educational efficiency of the aforementioned textbooks and the students’ motivation for English learning. The findings showed that the participants had positive attitudes toward using authentic resources and that they preferred them to non-authentic ones. Authentic resources provide a beneficial effect on the development of students’ language skills in their professional area.
У статті досліджується роль використання автентичних ресурсів для мотивації студентів у процесі вивченні англійської мови. Сучасний етап розвитку міжнародних відносин України з іншими країнами вимагає перегляду процесу навчання іноземних мов у вищій школі. Особливу увагу слід приділити ефективності вивчення іноземної мови. Розширення міжнародних контактів актуалізує необхідність підготовки фахівця, здатного спілкуватися з представниками інших країн не лише на побутовому рівні, а й у професійній діяльності. Перш за все, це стосується фахівців тих професій, які пов’язані з міжкультурною комунікацією (міжнародним стажуванням, участю у міжнародних конференціях тощо). Процес вивчення англійської мови в багатьох українських медичних коледжах та університетах переважно базується на неавтентичних матеріалах. Було проведено кілька досліджень для вивчення ефективності використання автентичних матеріалів у процесі вивчення англійської мови професійного спрямування, зокрема для медицини. Дане дослідження вивчає сприйняття студентами автентичних ресурсів під час вивчення медичної англійської мови. З метою оптимізації навчального процесу було проведено порівняльний аналіз англомовних посібників для медичних працівників. Студентам медичних спеціальностей Волинського національного університету імені Лесі Українки була запропонована анкета, в якій вони повинні були оцінити різні аспекти автентичних та неавтентичних матеріалів. Кінцевою метою аналізу є визначення навчальної ефективності вищезазначених підручників та мотивації студентів до вивчення англійської мови. Результати аналізу виявили, що учасники анкетування позитивно ставляться до використання автентичних ресурсів і віддають їм перевагу перед неавтентичними. Автентичні ресурси сприятливо впливають на розвиток мовних навичок студентів у їхній професійній сфері.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75740
ISSN: 2617-3921
Appears in Collections:2024 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 2 (26)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Using aut.pdf394.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.