Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75768
Title: Лексичні кореляції ділової англійської мови у бізнес-дискурсі
Other Titles: Lexical correlations of business English in business discourse
Authors: Кіщенко, Наталія Дмитрівна
Keywords: мовна комунікація, лінгвокультурна спільнота, знання, linguistic communication, linguistic and cultural community, knowledge
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Кіщенко Н. Д. Лексичні кореляції ділової англійської мови у бізнес-дискурсі/ Н. Д. Кіщенко// Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2024. – Вип. 2(26). – С. 60-69. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 69 (8 назв).
Abstract: У сучасних умовах глобалізації, що характеризуються поглибленням процесів інтеграції у всіх сферах суспільного життя та нівелюванням національно-культурних кордонів, з одного боку, і одночасно зростанням антиглобалістських настроїв, що виражаються у посиленні рухів на захист національного суверенітету, прагненні до національної самостійності та відокремленості. Іншого, важливого значення набуває наукове вивчення сучасного феномену політичної комунікації як виду мовної діяльності, її національно-культурних особливостей, виявлення та вирішення проблем, що перешкоджають ефективному міжкультурному взаємодії. Серед факторів, що впливають на процес комунікації, особливості національної культури, національної свідомості та менталітету, когнітивноціннісної картини світу мають першорядне значення. Вони зумовлюють комунікативну поведінку представників тієї чи іншої лінгвокультурної спільності, безпосередньо впливають як на мовну (вербальну), так і немовну (невербальну) комунікації. З точки зору ефективності мовної комунікації володіння мовою даної лінгвокультурної спільноти, якою здійснюється комунікація, має першорядне значення. Ми поділяємо висловлену в лінгвістичній літературі думку про те, що поняття володіння мовою є багаторівневою структурою і не може бути обмеженим лише лінгвістичним фактором. Крім лінгвістичних знань, володіння мовою та вміння її використання в мові, включаючи процеси говоріння (письма) та розуміння, передбачає володіння та іншими рівнями знання мови – національно-культурною, енциклопедичною (фоновою) та ситуативною. В контексті зростаючої важливості міжкультурної комунікації, особливу увагу слід звернути на роль медіа та інформаційних технологій у формуванні міжнаціонального розуміння та сприянні діалогу між культурами. Засоби масової інформації, такі як телебачення, радіо, Інтернет, не лише відображають культурні реалії та взаємодію націй, а й активно впливають на формування стереотипів, уявлень та уявлень про інші культури. Тому важливо проводити дослідження та розвивати стратегії комунікації, спрямовані на сприяння взаєморозумінню та відкритому обміну культурними цінностями. Такий підхід сприятиме подоланню міжкультурних бар'єрів та сприятиме побудові гармонійних відносин у сучасному глобалізованому світі.
In the modern conditions of globalization, which are characterized by the deepening of integration processes in all spheres of social life and the leveling of national and cultural borders, on the one hand, and at the same time the growth of anti-globalist sentiments, which are expressed in the strengthening of movements to protect national sovereignty, the desire for national independence and separation. Scientific study of the modern phenomenon of political communication as a type of language activity, its national and cultural features, identification and resolution of problems that hinder effective intercultural interaction acquires another, important importance. Among the factors affecting the communication process, the peculiarities of national culture, national consciousness and mentality, cognitive value picture of the world are of primary importance. They determine the communicative behavior of representatives of a particular linguistic and cultural community, directly affect both linguistic (verbal) and non-linguistic (non-verbal) communication. From the point of view of the effectiveness of language communication, mastering the language of the given linguistic and cultural community, which is used to communicate, is of primary importance. We share the opinion expressed in the linguistic literature that the concept of language proficiency is a multi-level structure and cannot be limited only to the linguistic factor. In addition to linguistic knowledge, mastery of the language and the ability to use it in the language, including the processes of speaking (writing) and understanding, implies the mastery of other levels of language knowledge – national-cultural, encyclopedic (background) and situational. In the context of the growing importance of intercultural communication, special attention should be paid to the role of media and information technologies in the formation of international understanding and the promotion of dialogue between cultures. Mass media, such as television, radio, and the Internet, not only reflect the cultural realities and interactions of nations, but also actively influence the formation of stereotypes, ideas, and perceptions about other cultures. Therefore, it is important to conduct research and develop communication strategies aimed at promoting mutual understanding and open exchange of cultural values. Such an approach will help to overcome intercultural barriers and help to build harmonious relations in the modern globalized world.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75768
ISSN: 2617-3921
Appears in Collections:2024 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 2 (26)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лексичні кореляції.pdf296.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.