Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75793
Назва: | Імагологічний дискурс новел Марі Ндіай “Trois femmes puissantes” |
Інші назви: | Imagological discourse of Marie Ndiaye’s novel “Trois femmes puissantes” |
Автори: | Павлич, М. Ю. Бігун, О. А. |
Ключові слова: | імагологія, Інший, ідентичність, постколоніальна література, французька література, Марі Ндіай, Imagology, the Other, identity, postcolonial literature, French literature, Marie NDiaye |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Павлич, М. Ю. Імагологічний дискурс новел Марі Ндіай “Trois femmes puissantes” / М. Ю. Павлич, О. А. Бігун // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 1, вип. 40. – С. 117–121. – Бібліогр.: с. 121 (6 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/40/part_1/20.pdf |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено імагологічний дискурс у новелах сучасної французької письменниці Марі Ндіай “Trois
femmes puissantes”. Основна увага зосереджена на репрезентації образу Іншого в контексті постколоніальної культури, багатокультурної взаємодії, міграційного досвіду та гендерної маргіналізації. Виходячи з міждисциплінарного
підходу, поєднано методи літературознавчого аналізу, імагології, гендерної критики та постколоніальної теорії.
У центрі аналізу – три жіночі постаті, які опиняються на межі соціального, культурного й особистісного відчуження. Доведено, що Інший у текстах Ндіай – це не лише носій іншої культури чи раси, а й будь-який індивід, який
зазнає соціального виключення, втрати голосу, суб’єктності або тілесної автономії. Особлива увага приділена тому,
як у текстах функціонують ключові символи іншості: тіло, дім, мовчання, дорога, простір, які мають метафоричне
навантаження та репрезентують втрату або трансформацію ідентичності.
Розглянуто специфіку наративної структури текстів Ндіай, що базується на фрагментарності, поліперспективності, деконструкції хронології, що, у свою чергу, віддзеркалює розірвану, нестабільну природу жіночої ідентичності
у ворожому до неї соціальному полі. З’ясовано, що імагологічний дискурс письменниці перетинається з феміністичною критикою, відкриваючи можливості для аналізу того, як гендер, раса, клас і простір взаємодіють у процесі формування Іншого. У підсумку робиться висновок про те, що твори Марі Ндіай не лише проблематизують інституційні
механізми виключення, але й пропонують нові моделі художнього висловлювання, в яких ідентичність постає як
нестабільний, конфліктний, але відкритий до переосмислення процес. Дослідження підтвердило, що імагологічний
дискурс у «Trois femmes puissantes» має багатовимірний характер і розкриває складну динаміку взаємодії між національною, культурною та гендерною ідентичністю. Новели Ндіай демонструють, що Інший – це не лише етнічна чи
соціальна категорія, а й екзистенційний стан, що формується як зовнішніми, так і внутрішніми факторами. The article explores the imagological discourse in the novelas “Trois femmes puissantes” by contemporary French writer Marie NDiaye. The main focus is on the representation of the Other within the context of postcolonial culture, multicultural interaction, migratory experience, and gender marginalization. Based on an interdisciplinary approach, the study combines literary analysis, imagology, gender criticism, and postcolonial theory. Central to the analysis are three female characters who find themselves on the margins of social, cultural, and personal alienation. The article argues that the Other in NDiaye’s texts is not only a bearer of racial or cultural difference but also any individual subjected to social exclusion, loss of voice, subjectivity, or bodily autonomy. Special attention is paid to the symbolic function of the body, home, silence, road, and space as metaphors for loss, transformation, or crisis of identity. The study also investigates the narrative structure of NDiaye’s prose, marked by fragmentation, multiperspectivity, and the deconstruction of chronology, reflecting the unstable and ruptured nature of female identity within a hostile social environment. It is concluded that NDiaye’s imagological discourse intersects with feminist criticism and provides a platform for analyzing the interrelations of gender, race, class, and space in shaping the Other. Ultimately, the article asserts that her works not only challenge institutional mechanisms of exclusion but also articulate new literary models in which identity is a dynamic, conflict-ridden, yet reconfigurable process. The study has confirmed that the imagological discourse in ’’Trois femmes puissantes’’ is multidimensional and reveals the complex dynamics of interaction between national, cultural, and gender identities. Ndiaye’s novels demonstrate that the Other is not only an ethnic or social category, but also an existential condition shaped by both external and internal factors. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75793 |
ISSN: | 2663-4899 |
Розташовується у зібраннях: | 2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 40 (Том 1) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ІМАГОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС НОВЕЛ МАРІ НДІАЙ.pdf | 371.33 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.