Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75831
Назва: | Використання цифрових технологій у навчанні іноземній мові та перекладу на факультетах гуманітарного напрямку |
Інші назви: | Use of digital technologies in foreign language teaching and translation at humanitarian faculties |
Автори: | Бесараб, О. М. |
Ключові слова: | цифрові технології, іноземна мова, переклад, гуманітарні факультети, Genially, мовна освіта, цифровізація, digital technologies, foreign language, translation, humanities faculties, Genially, language education, digitalization |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Бесараб, О. М. Використання цифрових технологій у навчанні іноземній мові та перекладу на факультетах гуманітарного напрямку / О. М. Бесараб // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 1, вип. 40. – С. 198–202. – Бібліогр.: с. 202 (5 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/40/part_1/33.pdf |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто роль цифрових технологій у навчанні іноземних мов і перекладу на гуманітарних факультетах закладів вищої освіти. Розкрито теоретичні засади цифровізації освітнього процесу, проаналізовано типи
ІКТ-засобів, які застосовуються у мовній та перекладацькій підготовці, зокрема інформаційно-пошукові системи,
навчальні платформи, інтерактивні ресурси, інструменти для розвитку усного мовлення та перекладацькі середовища. Обґрунтовано актуальність цифровізації в умовах трансформації освітнього середовища та зростаючих
вимог до мовної і перекладацької підготовки. Проведено огляд класифікації ІКТ-засобів, їх функціональних можливостей та переваг у навчальному процесі. Особливу увагу приділено інтерактивній платформі Genially як інструменту для створення мультимедійних освітніх ресурсів, що сприяє формуванню лінгвістичних, перекладацьких та
міжкультурних компетентностей. Зазначена платформа поєднує в собі елементи гейміфікації, мультимедійності,
візуалізації та взаємодії, що забезпечує високий рівень залучення студентів до навчального процесу. Наведено
приклади практичного використання Genially у навчанні граматики, лексики, усного мовлення, а також у перекладі
інфографіки, відеоматеріалів і медіатекстів. Узагальнено результати досліджень щодо ефективності використання
цифрових ресурсів. Виявлено переваги та труднощі впровадження цифрових платформ та застосунків в освітній
процес для студентів гуманітарного спрямування.
Обґрунтовано потребу в розвитку цифрової педагогіки, підготовці викладачів до роботи з мультимедійними
інструментами та створенні авторських методичних матеріалів на основі цифрових ресурсів для змішаного навчання та міжуніверситетської співпраці. Запропоновано напрями подальших досліджень, зокрема розробку моделей змішаного навчання та порівняльний аналіз цифрових платформ для лінгвістичної й перекладацької підготовки. The article explores the role of digital technologies in foreign language and translation teaching at humanities faculties in higher education institutions. It outlines the theoretical foundations of educational digitalization and analyzes various types of ICT tools applied in linguistic and translation training, including information retrieval systems, learning platforms, interactive resources, speaking development tools, and computer-assisted translation environments. The relevance of digitalization is substantiated in the context of educational transformation and the increasing demands on language and translation training. The paper reviews the classification of ICT tools, their functions, and advantages in the educational process. Particular attention is given to the Genially platform as an interactive tool for creating multimedia educational resources that contribute to the development of linguistic, translation, and intercultural competencies. The platform combines the possibilities of gamification, multimedia, visualization, and interactivity features, thereby ensuring a high level of student engagement in the learning process. Practical examples of using Genially in teaching grammar, vocabulary, speaking, and translation of infographics, videos, and media texts are presented. The article summarizes research findings on the effectiveness of digital resources. It identifies the benefits and challenges of digital platform integration into the educational process in the humanities domain. The need for the development of digital pedagogy, teacher training in working with multimedia tools, and the creation of author-developed teaching materials based on digital resources for blended learning models, and inter-university cooperation is substantiated. The article proposes directions for further research, including the development of blended learning models and a comparative analysis of digital platforms for linguistic and translation training. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75831 |
ISSN: | 2663-4899 |
Розташовується у зібраннях: | 2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 40 (Том 1) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНІЙ МОВІ.pdf | 350.87 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.