Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75865
Название: | History, multiculturalism and hybridity in Zadie Smith’s novel “White Teeth”: conceptual blending models |
Другие названия: | Історія, мультикультуралізм і гібридність у романі Зейді Сміт «Білі Зуби»: моделі концептуального блендингу |
Авторы: | Hural, Oksana |
Ключевые слова: | multiculturalism, history, hybridity, conceptual blending, integration network, mental space, generic space, emergent space, vital relation, мультикультуралізм, історія, гібридність, концептуальний блендинг, інтеграційна мережа, ментальний простір, простір-джерело, емерґентний простір, суттєвий зв’язок |
Дата публикации: | 2023 |
Издательство: | Видавничий дім "Гельветика" |
Библиографическое описание: | Hural O. History, multiculturalism and hybridity in Zadie Smith’s novel "White Teeth": conceptual blending models / O. Hural // Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2023. – Вип. 2(24). – С. 44-56. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 55-56 (19 назв). |
Краткий осмотр (реферат): | The article discusses the key concepts: history, multiculturalism, hybridity, associated with the postcolonial novel by Zadie Smith “White Teeth”, using conceptual blending methodology. The novel shows the characters from multicultural London milieu facing the challenges of the Western culture and haunted by the colonial past of their home countries. Their identities are shaped by contradictive, sometimes mutually exclusive discourses. The interpretation of history by the characters, immigrants to the UK from the former British colonies, is influenced by their individual worldview and a bond with their home country. Apparently, the policy of multiculturalism in the novel is shown as wholeheartedly supported by some, and opposed by others. Meanwhile, the process of identity search, typical for the second and third generation of immigrants, implies assimilation, resulting in hybridity, or segregation through adoption of some radical political views and socially dangerous models of behaviour. Some of the most salient examples of author’s creativity are subject to detailed analysis in terms of conceptual blending methodology. A basic blend includes a generic space, two input spaces and an emergent space, though the interpretation of author’s stylistic devices involves modelling manifold conceptual blending networks: single-scope, multiple-scope and mirror networks. They are meant to explain the dynamics of sense-making procedures in the most conspicuous cases of author’s creativity. The processes of text interpretation are explained through compression of vital relations within the conceptual blending networks and their topology. The potential for explaining counterfactuals, compounds and complex sophisticated patterns of meaning alongside with the cases of cross-domain mapping may be regarded as one of the benefits of using conceptual blending methodology. Therefore, the combination of conceptual analysis with stylistic analysis seems to be a key to understanding complex semantics of Zadie Smith’s novel. У статті проаналізовані ключові концепти: історія, мультикультуралізм, гібридність, що асоціюються з постколоніальним романом Зейді Сміт «Білі Зуби» з використанням методології концептуального блендингу. Персонажі з мультикультурного Лондонського середовища постають перед викликами існування у західній культурі, переслідувані привидами колоніального минулого країн, звідки вони походять. Їх ідентичності сформовані суперечливими, подекуди взаємовиключними дискурсами. Інтерпретація історії персонажами, іммігрантами до Великобританії з колишніх британських колоній сформована під впливом їх індивідуального світогляду та прив’язаності до країни походження. Політика мультикультуралізму у романі показана як така, що щиросердно підтримується одними і викликає спротив у інших. Тим часом процес пошуку ідентичності, властивий для іммігрантів другого і третього покоління передбачає асиміляцію, що має наслідком гібридність, або сеґреґацію через засвоєння радикальних політичних поглядів та соціально небезпечних моделей поведінки. Деякі з найбільш яскравих прикладів авторської творчости є предметом детального аналізу із застосуванням методології концептуального блендингу. Базова інтеграційна мережа включає простір-джерело, два вхідних простори та емерґентний простір. Проте інтерпретація авторських стилістичних засобів вимагає моделювання інтеграційних мереж різних типів: одно- і багато-просторових, а також дзеркальних. Вони мають на меті пояснити динаміку утворення смислів у найбільш виразних випадках авторської творчости. Процеси інтерпретації тексту пояснено через компресію суттєвих зв’язків в інтеграційних мережах та їх топологію. Перевагою цього методу концептуального аналізу є можливість тлумачення, поряд із випадками метафоричного переносу значення, гіпотетичних суджень, складених іменників, а також складних смислових конструкцій. Відтак, поєднання концептуального та стилістичного аналізу є ключем до розуміння складної семантики тексту роману Зейді Сміт. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75865 |
ISSN: | 2617-3921 |
Располагается в коллекциях: | 2023 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 2 (24) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
History, multi.pdf | 511.45 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.