Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75898
Title: | Традиційні та підходи ШІ до виявлення й корекції фонетичних помилок українців при вивченні англійської мови |
Other Titles: | Traditional and AI approaches to detecting and correction phonetic errors of Ukrainians learning English |
Authors: | Лужаниця, О. І. |
Keywords: | англійська вимова, українсько-англійській акцент, штучний інтелект, мовленнєвий аналіз, артикуляція, навчання мови, глобалізація, міграція населення, English pronunciation, Ukrainian English accent, artificial intelligence, speech analyses, articulation, language acquisition, globalization, migration |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Лужаниця, О. І. Традиційні та підходи ШІ до виявлення й корекції фонетичних помилок українців при вивченні англійської мови / О. І. Лужаниця // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 2, вип. 40. – С. 40–46. – Бібліогр.: с. 45–46 (17 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/40/part_2/9.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | В умовах глобалізації англійська мова дедалі більше сприймається як міжнародний інструмент комунікації.
Активізація співпраці на глобальному рівні підкреслює важливість удосконалення навичок усного мовлення англійською. Проте цей процес часто ускладнюється викликами, пов’язаними з правильною вимовою. Особливо гостро
ця проблема постає в умовах війни та дистанційного навчання, коли здобувачі освіти змушені більш, ніж раніше
працювати самостійно та позбавлені можливості отримувати оперативний зворотний зв’язок щодо своєї вимови.
Це зумовлює зростання попиту на інноваційні технології, зокрема системи автоматизованого визначення та корекції фонетичних помилок. Сучасні підходи, засновані на штучному інтелекті, мають на меті подолати цю проблему,
забезпечуючи ефективну та доступну корекцію вимови. Мета роботи – проаналізувати традиційні підходи й можливості штучного інтелекту, що використовуються для виявлення та корекції фонетичних помилок серед тих, хто
вивчає англійську мову як іноземну. У роботі використано метод критичного аналізу літератури в контексті цієї
парадигми. Результати дослідження продемонстрували ефективність застосування нейронних підходів для виявлення й корекції помилок у вимові, що базуються на використанні фонологічних даних для детальної діагностики
артикуляції. Моделі штучного інтелекту забезпечують тренування на базі даних носіїв англійської мови, аналізуючи мовленнєві зразки за допомогою сирих спектрограм звуків. Вони здійснюють розпізнавання помилок на основі
фонетичних схем, що відображають специфічні особливості нерідної мови, та надають користувачам детальні
рекомендації для виправлення виявлених помилок. У дослідженні окреслені переваги штучного інтелекту в навчанні фонетиці, оскільки якісні моделі штучного інтелекту здатні враховувати специфіку рідної мови користувачів,
що сприяє підвищенню ефективності навчання та забезпечує можливість адаптації освітнього процесу до індивідуальних потреб здобувачів. Водночас у роботі наголошується на важливості та незамінності традиційних методів навчання у процесі формування фонетичних навичок. У висновках підсумовано, що використання технологій
штучного інтелекту відкриває нові перспективи у вивченні англійської мови для українських здобувачів, сприяючи
швидшому подоланню фонетичних бар’єрів. In the context of globalization, English is increasingly perceived as an international communication tool. The intensification of international exchanges emphasizes the importance of improving oral communication skills, but this process is often complicated due to the difficulties in pronunciation and differences of a mother tongue and a second language articulation. This problem is particularly of current interest in the time of wars and distance learning, when students working independently are deprived of the opportunity to receive prompt feedback. In terms of pronunciation this leads to a growing demand for innovative technologies, including systems for automated detection and correction of phonetic errors. Modern approaches based on artificial intelligence aim to solve this problem by providing effective and affordable pronunciation correction. The purpose of the study is to conduct an analysis of traditional approaches to teaching phonetics and artificial intelligence abilities used to detect and correct phonetic errors. The method of critical analyses of the related literature was used in the study. The results of the study demonstrate the effectiveness of neural approaches for detecting and correcting pronunciation errors based on the use of phonological class data for detailed articulation diagnostics. Thus, traditional approaches to teaching pronunciation should not be neglected. Artificial intelligence models are based on the data of native English speakers, analyzing speech samples using sound spectrograms. They recognize errors based on phonetic patterns that reflect the specific features of non-native language speakers and provide users with detailed recommendations for correcting detected errors. The study emphasizes the advantages of artificial intelligence over traditional methods. In particular, artificial intelligence models are able to take into account the specifics of the users’ native language, which helps to increase the efficiency of learning and provides the ability to adapt the learning process to the individual needs of students. The conclusions summarize that the use of artificial intelligence technologies opens up new prospects in learning English for Ukrainian students, contributing to the faster diminishing of phonetic barriers. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75898 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | 2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 40 (Том 2) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ТРАДИЦІЙНІ ТА ПІДХОДИ ШІ ДО ВИЯВЛЕННЯ Й КОРЕКЦІЇ.pdf | 366.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.