Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76010
Title: The use of mobile phones in teaching English as a foreign language
Other Titles: Використання мобільних телефонів у навчанні англійської мови як іноземної
Authors: Váradi, Krisztián
Hladonik, Gergely
Keywords: English as a foreign language, mobile-assisted language learning, EFL teaching, technology, smartphone, tablet PC, англійська мова як іноземна, мобільне навчання мови, викладання EFL, технології, смартфон, планшетний ПК
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Váradi K. The use of mobile phones in teaching English as a foreign language / K. Váradi, G. Hladonik // Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2023. – Вип. 2(24). – С. 270-282. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 281-282 (17 назв).
Abstract: English is considered as the most important foreign language to be taught worldwide. In school, English is taught to children as a foreign language in nearly every foreign country. Because of this matter, English language teaching is of crucial importance nowadays. During different times, different teaching methods were used in language teaching. In recent years, there has been an increasing interest in using mobile phones for teaching English as a foreign language (EFL). Because of the rapid development of technology in recent years, a new era of mobile devices has become popular. These new devices, including smartphones, tablet PCs and MP3 players, are very practical and convenient to use thanks to their wireless nature and easy usage. The mentioned devices are widely used, especially by the younger generation, especially after COVID-19. Mobile-assisted language learning is considered as the new method of language acquisition and teaching. However, teachers and researchers are having an argument about the importance of using mobile technology in language teaching instead of the conventional ways. Mobile technology has many advantages that can be used in a classroom or outside of it. Students can learn anywhere and anytime by using their mobile phones or other devices. Still, many teachers do not pay attention to this fact and they tend to say that technology is only good for entertainment and it does not contribute to the learning process. Many recent studies have been made in the field of using technology in education. The conservative ways of teaching are not necessarily the best ways of helping students acquire a language. They have different needs in the era of portable devices that have to be acknowledged by the teachers too. The purpose of this paper is to review recent research about the importance of mobile-assisted language learning, and to justify the educational benefits of such technologies in language teaching.
Англійська мова вважається найважливішою іноземною мовою для вивчення в усьому світі. Майже в кожній іноземній країні англійську мову викладають дітям у школах як іноземну. Через це викладання англійської мови сьогодні має вирішальне значення. У різний час у викладанні мови використовувалися різні методи навчання. В останні роки зростає інтерес до використання мобільних телефонів для навчання англійської мови як іноземної (EFL). Через швидкий розвиток технологій в останні роки нова ера мобільних пристроїв стала популярною. Ці нові пристрої, включаючи смартфони, планшетні комп’ютери та MP3-плеєри, дуже практичні та зручні у використанні завдяки бездротовій природі та простоті використання. Зазначені пристрої широко використовуються, особливо молодим поколінням, після COVID-19. Вивчення мови за допомогою мобільних пристроїв вважається новим методом навчання мови. Проте вчителі та дослідники сперечаються про важливість використання мобільних технологій у викладанні мови замість звичайних способів. Мобільні технології мають багато переваг, які можна використовувати в класі або поза ним. Студенти можуть навчатися будь-де та будь-коли, використовуючи свої мобільні телефони чи інші пристрої. Проте багато вчителів не звертають на це уваги і стверджують, що технології корисні лише для розваги, а не для процесу навчання. Останнім часом було проведено багато досліджень у сфері використання технологій в освіті. Консервативні способи навчання не обов’язково є найкращими способами допомогти учням оволодіти мовою. У них різні потреби в епоху портативних пристроїв, що також повинні визнати вчителі. Метою цієї статті є огляд останніх досліджень про важливість навчання мови за допомогою мобільних пристроїв і обґрунтування освітніх переваг таких технологій у викладанні мови.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76010
ISSN: 2617-3921
Appears in Collections:2023 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 2 (24)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The use of.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.