Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76024
Title: | Етапи дослідження розвитку іншомовної готовності майбутніх інженерів-програмістів |
Other Titles: | Stages of the future IT-engineers’ foreign readiness development research |
Authors: | Колісник, Вікторія Литвиненко, Віктор |
Keywords: | особистісно орієнтоване навчання, іншомовна готоність, різнорівневий підхід, person oriented teaching, foreign language readiness, multi-level approach |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Колісник В. Етапи дослідження розвитку іншомовної готовності майбутніх інженерів-програмістів / В. Колісник, В. Литвиненко // Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць/ голов. ред. М. П. Фабіан. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика» - 2023. – Вип. 2(24). – С. 326-333. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 333 (5 назв). |
Abstract: | Стаття досліджує етапи формування іншомовної готовності майбутніх інженерів-програмістів у процесі застосування особистісно орієнтованого навчання через використання технології різнорівневого підходу.
У дослідженні було проведено початковий етап: формулювання мети і завдань, підготовка основних засобів, модифікація програми дисципліни, проведення констатувального експерименту; формувальний етап: впровадження різнорівневого підходу, проведення формувального експерименту та аналітичний: аналіз результатів, опрацювання психологічних даних, внесення поправок до методичного забезпечення, підведення підсумків.
Формування готовності майбутніх інженерів-програмістів до використання іноземної мови у професійній діяльності передбачало проведення констатувального і формувального експериментів. Констатувальний експеримент уможливив аналіз наявної ситуації з рівнем готовності студентів на початку навчання. Формувальний експеримент показав дані після впровадження особистісно орієнтованого навчання іноземної мови. В експерименті взяли участь 427 студентів галузі знань «Інформаційні технології» із чотирьох закладів вищої освіти.
Використані методи: спостереження, опитування, бесіди, анонімне анкетування, контрольні зрізи. Для обробки результатів контрольного зрізу було визначено критерії показників для відповіді на психолого-педагогічну частину, що співвідносилися з поділом на три рівні знань.
Отримані результати психолого-педагогічних та іншомовних показників підтверджують зростання особистісного і навчального аспектів діяльності студентів, що засвідчує дієвість цієї технології. Конструктивна діяльність студентів, підвищення самооцінки сприяла позитивному ставленню до використання цієї технології. The article deals with the stages of the future IT-engineers’ formation of foreign language readiness while providing person oriented teaching by application of multi-level approach. The research consisted of the initial stage: statement of its purpose and tasks, preparation of the basic means, modification of the subject programme, conducting of the ascertaining experiment; formation stage: implementation of the multi-level approach, conducting of the fomation experiment and analytical stage: analysis of the results, processing of the psychological data, correction of the teachning methods, summerizing. The formation of the future IT-engineers’ readiness to use a foreign language in their professional activity implied providing ascertaining and formation experiments. Ascertaining experiment enabled analysis of the available situation on the students’ readniess at the beginning of their studying. Formation experiment displayed the data after implementation of the person oriented teaching a foreign language. 427 students majoring in Information technologies participated in the experiment, they represented four higher education establishments. Observation, discussion, anonymous survey, tests were among the used methods. To process the results of the final test we made the indicators criteria for answering the psychological and pedagogical part which correlated with the three level division. The obtained results of the psychologial, pedagogical and foreign language indicators defined the increase in personal and academic aspects of the students’ activity, which proves efficiency of the proposed technology. The students’ constructive activity as well as the increase in their self-esteem contributed their positive attitude to the use of this technology. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76024 |
ISSN: | 2617-3921 |
Appears in Collections: | 2023 / Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 2 (24) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Етапи дослідж.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.