Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76061
Title: Використання стилістичних засобів у молодіжному телесеріалі Teen Wolf (2011): лінгвістичний аналіз
Other Titles: The use of stylistic devices in the youth television series Teen Wolf (2011): a linguistic analysis
Authors: Крайчинська, Г. В.
Ткачук, Н. М.
Keywords: стилістичні засоби, молодіжний дискурс, Teen Wolf, лексико-семантичні прийоми, синтаксичні прийоми, ідентичність, молодіжна культура, stylistic devices, youth discourse, Teen Wolf, lexical-semantic devices, syntactic devices, identity, youth culture
Issue Date: 2025
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Крайчинська, Г. В. Використання стилістичних засобів у молодіжному телесеріалі Teen Wolf (2011): лінгвістичний аналіз / Г. В. Крайчинська, Н. М. Ткачук // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 2, вип. 40. – С. 172–176. – Бібліогр.: с. 176 (20 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/40/part_2/30.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття присвячена поглибленому аналізу англійських стилістичних засобів у молодіжному телесеріалі Teen Wolf (2011), їхньої ролі у формуванні мовленнєвих практик, конструюванні ідентичності персонажів і відображенні соціокультурних особливостей молодіжної культури. Дослідження охоплює лексико-семантичні (метафори, ідіоми, алюзії, сарказм, гіпербола, іронія, чорний гумор) та синтаксичні (риторичні запитання, еліпсис, паралелізм, повтори) стилістичні прийоми, які забезпечують емоційну глибину, динамізм діалогів і багатошаровість тематичного наповнення серіалу. На основі аналізу 275 випадків використання стилістичних засобів у діалогах перших трьох сезонів серіалу встановлено їхній вплив на створення наративної структури, що відображає психологічні, емоційні та соціокультурні аспекти підліткового досвіду, зокрема самопізнання, боротьбу з внутрішніми і зовнішніми конфліктами, пошук ідентичності та адаптацію до швидкоплинних змін у цифрову епоху. Кількісний аналіз демонструє, що лексико-семантичні засоби становлять 65% (179 випадків), з яких метафори (22%, 60 випадків), сарказм (20%, 55 випадків) і гіпербола (15%, 41 випадок) відіграють ключову роль у передачі емоційних станів і створенні автентичного молодіжного тону. Синтаксичні засоби (35%, 96 випадків), зокрема риторичні запитання (15%, 41 випадок) та еліпсис (10%, 27 випадків), сприяють структуруванню драматичних і конфліктних сцен, забезпечуючи ритмічну організацію та посилюючи відчуття напруги. Результати дослідження підкреслюють значення стилістичних засобів у формуванні молодіжного дискурсу, їхній вплив на сприйняття наративу та потенціал для подальших досліджень у лінгвостилістиці, медіалінгвістиці та культурології. Практична цінність роботи полягає у наданні методологічної основи для аналізу мовних особливостей молодіжних медіа, а також у створенні підґрунтя для порівняльних досліджень стилістичних засобів у різних телесеріалах і їхньої адаптації для іншомовних аудиторій, включаючи переклад і локалізацію контенту.
The article provides an in-depth analysis of English stylistic devices in the youth television series Teen Wolf (2011), focusing on their role in shaping linguistic practices, constructing character identities, and reflecting the sociocultural nuances of youth culture. The study examines two primary categories of stylistic devices: lexical-semantic (metaphors, idioms, allusions, sarcasm, hyperbole, irony, dark humor) and syntactic (rhetorical questions, ellipsis, parallelism, repetition), which contribute to emotional depth, dynamic dialogues, and thematic richness of the series. Based on an analysis of 275 instances of stylistic devices in the dialogues of the first three seasons, the research establishes their impact on narrative structure, highlighting the psychological, emotional, and sociocultural dimensions of adolescent experiences, including self-discovery, navigating internal and external conflicts, identity formation, and adaptation to rapid changes in the digital age. Quantitative analysis reveals that lexical-semantic devices account for 65% (179 instances), with metaphors (22%, 60 instances), sarcasm (20%, 55 instances), and hyperbole (15%, 41 instances) playing a pivotal role in conveying emotional states and establishing an authentic youth voice. Syntactic devices (35%, 96 instances), particularly rhetorical questions (15%, 41 instances) and ellipsis (10%, 27 instances), facilitate the structuring of dramatic and conflict-driven scenes, enhancing rhythmic organization and intensifying narrative tension. The findings underscore the significance of stylistic devices in shaping youth discourse, their influence on audience perception of the narrative, and their potential for further exploration in linguistic stylistics, media linguistics, and cultural studies.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76061
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 40 (Том 2)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИКОРИСТАННЯ СТИЛІСТИЧНИХ ЗАСОБІВ У МОЛОДІЖНОМУ.pdf354.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.