Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76103
Title: Становлення філософсько-правових ідей даосизму
Other Titles: Formation of philosophical and legal ideas of Taoism
Authors: Козинець, О. Г.
Скуміна, Х. П.
Keywords: даосизм, правовий аспект даосизму, даосистські ідеї, принципи даосизму, держава у концепції даосизму, Taoism, the legal aspect of Taoism, Taoist ideas, principles of Taoism, the state in the concept of Taoism
Issue Date: 2024
Citation: Козинець О. Г. Становлення філософсько-правових ідей даосизму / О. Г. Козинець, Х. П. Скуміна // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 3. Вип. 81. – С. 319 – 323 – Бібліогр.: 322 – 323 с. (9 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/302362/294393
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті розглянуто філософський напрям даосизм, який виник у стародавній китайській філософії приблизно в VI–V столітті до н. е. Засновником даосизму був Лао-Цзи, який сформулював систему, ґрунтуючись на принципі пізнання Дао як єдиного вірного шляху. Мета статті полягає в аналізі еволюції філософсько-правових концепцій, що виникли в рамках даосизму. Висвітлено взаємодію між ключовими принципами даоської філософії та правовою системою, а також оцінено вплив цієї взаємодії на формування соціокультурних норм та цінностей.Текст «Дао-Де-Цзин» Лао-Цзи визначає ключові концепції та ідеї даосизму. Акцентовано увагу на важливих висловлюваннях Лао-Цзи, які розкривають взаємозв’язок даосизму з життям, мораллю та природою. У статті розглядаються погляди різних науковців на принципи даосизму. У тексті також ана-лізуються основні принципи даосизму, виражені у «Дао-Де-Цзин». Дао розглядається як пануючий закон всього існуючого, недоступний відчуттям, асоціюється з природним хаосом. Принцип «у-вей» визначається як повернення до початкової природи.Особлива увага приділяється принципу невтручання, який означає унікальний підхід до управління державою. Відповідно до думки одного з науковців, визначених у цій роботі, правитель, слідуючи принципам даосизму, не повинен втручатися силою в природні процеси, а має діяти відповідно до природних властивостей речей.Робиться акцент на тому, що за допомогою таких принципів держава, згідно з вченням Ла-о-Цзи, розвивається власним шляхом, без штучного втручання. Критика влади, яка використовує силу та штучні методи, свідчить про неефективність такого підходу з точки зору даосизму. У стат-ті також розглядається концепція культури права в контексті даосизму, де дотримання принципів цього вчення забезпечує легітимність та легалізацію, вираження волі суспільства, а не держави. Підкреслюється усвідомлена необхідність громадянами дотримуватись даоських принципів для досягнення духовного та фізичного самовдосконалення відносно даосизму. У цілому, стаття розкриває ключові аспекти та розвиток даосизму як важливого філософсько-правового напряму в стародавньому китайському контексті.
The article examines the philosophical trend of Taoism, which arose in ancient Chinese philosophy around the VI-V centuries BC. e. The founder of Taoism is Lao-Tzu, who formulated the system based on the principle of knowing the Tao as the only true path. The purpose of this article is to analyze the evolution of philosophical and legal concepts that arose within the framework of Taoism. The interaction between the key principles of Taoist philosophy and the legal system is highlighted, as well as the impact of this interaction on the formation of socio-cultural norms and values is evaluated.Lao Tzu’s Tao Te Ching defines the key concepts and ideas of Taoism. Attention is drawn to the important statements of Lao Tzu, which reveal the relationship between Taoism and life, morality and nature.The article examines the views of various scientists on the principles of Taoism. The text also analyzes the main principles of Taoism, expressed in the «Tao-De-Ching». The Tao is considered as the ruling law of all that exists, inaccessible to the senses, associated with natural chaos. The principle of «u-wei» is defined as a return to the original nature.Special attention is paid to the principle of non-intervention, which means a unique approach to state management. According to the opinion of one of the scientists identified in this work, the ruler, following the principles of Taoism, should not intervene by force in natural processes, but should act in accordance with the natural properties of things.Emphasis is placed on the fact that with the help of such principles, the state, according to the teachings of Lao Tzu, develops in its own way, without artificial intervention. Criticism of the government that uses force and artificial methods shows the ineffectiveness of such an approach from the point of view of Taoism. The article also examines the concept of the culture of law in the context of Taoism, where adherence to the principles of this teaching ensures legitimacy and legalization, the expression of the will of society, not the state. Emphasizes the perceived need for citizens to adhere to Taoist principles in order to achieve spiritual and physical self-improvement in relation to Taoism.Overall, the article reveals the key aspects and development of Taoism as an important philosophical direction in the ancient Chinese context.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76103
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 81. Том 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
302362-Текст статті-697829-1-10-20240419.pdf331.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.