Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76150
Назва: Тема історичної пам’яті в збірці «Бабин Яр. Голосами» Маріанни Кіяновської
Інші назви: The theme of historical memory in the collection “The Voices of Babyn Yar” by Marianna Kiyanovska
Автори: Кузьма, Оксана Юріївна
Ключові слова: Маріанна Кіяновська, сучасна поезія, тема пам’яті, поетика, постмодернізм, інтертекстуальність, Бабин Яр, художнє мислення, Marianna Kiyanovska, contemporary poetry, the theme of memory, poetics, postmodernism, intertextuality, Babyn Yar, artistic thinking
Дата публікації: 2024
Видавництво: ПП Данило С. І.
Бібліографічний опис: Кузьма, О. Тема історичної пам’яті в збірці «Бабин Яр. Голосами» Маріанни Кіяновської / Оксана Кузьма // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія. На пошану Дмитра Кременя, лауреата Державної премії України ім. Тараса Шевченка (до 70-річчя з дня народження) / ред. кол.: М. Номачі (голов. ред), Н. Венжинович (голов. ред. ради), Ю. Бідзіля та ін. – Ужгород : ПП Данило С. І., 2024. – Вип. 1 (51). – С. 12–17. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 16–17 (15 назв)
Серія/номер: Філологія;
Короткий огляд (реферат): У статті здійснюється аналіз збірки «Бабин Яр. Голосами» Маріанни Кіяновської, сучасної української поетеси, лауреатки Національної премії імені Т. Г. Шевченка. Маріанна Кіяновська – авторка збірок «Інкарнація», «Вінки сонетів», «Міфотворення», «Звичайна мова», «373», «Бабин Яр. Голосами», «Живі перетворення» та ін. Поезії книжки «Бабин Яр. Голосами» студіюються в розрізі теми історичної пам’яті, що розглядається на рівні колективному та індивідуально-особистісному. Мета статті – проаналізувати дискурс пам’яті в художній збірці «Бабин Яр. Голосами». Ця мета передбачала виконання таких завдань: з’ясувати авторську рецепцію тематики Голокосту в контексті досягнень сучасної української постмодерністської лірики; простежити, як реалізовується тема історичної пам’яті в книжці; визначити засоби творення художньої реальності в збірці; проаналізувати прийоми інтертекстуальності, застосовані поетесою у розкритті трагедії Бабиного Яру. Стаття ґрунтується на прийомах біографічного, психологічного, культурно-історичного, герменевтичного й типологічного методів аналізу художніх текстів. Наголошено, що Маріанна Кіяновська як поетеса візіонерського типу виявляє нові способи трактування теми історичної пам’яті у просторі постмодерністського тексту. Вона моделює психологічні стани людини в екзистенційних умовах буття й передає живий нерв трагедії Бабиного Яру через голоси жертв Голокосту. У збірці осмислюється цілий спектр екзистенційних тем та мотивів: життя і смерті, війни, убивств, самотності людини, страху, страждання, надії, любові, що надає авторському тексту понадчасовості й актуальності. У підсумку зазначено, що поезії збірки «Бабин Яр. Голосами» є взірцями сучасної філософської, метафізичної лірики, у яких трагедія Бабиного Яру представлена в новітній художній парадигмі – крізь призму сприйняття особистості ХХІ століття.
The article presents an analysis of the collection «The Voices of Babyn Yar» by Marianna Kiyanovska, a contemporary Ukrainian poet and winner of the Taras Shevchenko National Prize. Marianna Kiyanovska is the author of the collections “Incarnation”, “Wreaths of Sonnets”, “Creation of Myths”, “Ordinary Language”,”373”, “The Voices of Babyn Yar”, “Living Transformations”, etc. The poems in the book «The Voices of Babyn Yar» are analysed in the context of the theme of historical memory, which is considered at both the collective and individual-personal levels. The purpose of the article is to analyse the discourse of memory in the art collection «The Voices of Babyn Yar». The objective of this study was to examine the author’s perspective on the Holocaust within the context of contemporary Ukrainian postmodernist poetry. In particular, the study aimed to identify how the theme of historical memory is represented in the book and to analyse the poet’s use of intertextuality in exploring the tragedy of Babyn Yar. The article employs a range of analytical techniques, including those derived from biographical, psychological, cultural and historical studies, hermeneutics and typology, in order to examine literary texts. It is argued that Marianna Kiyanovska, as a visionary poet, offers new insights into the theme of historical memory in the context of postmodern literature. Her work models human psychological states in existential conditions and conveys the living nerve of the Babyn Yar tragedy through the voices of Holocaust victims. The collection encompasses a multitude of existential themes and motifs, including life and death, war, murder, human loneliness, fear, suffering, hope, and love. These themes and motifs imbue the author’s text with a sense of timelessness and relevance. In conclusion, it is observed that the poems of the collection «The Voices of Babyn Yar» demonstrate a clear engagement with the historical event that gave rise to them. The poems in the collection represent a contemporary philosophical and metaphysical approach to poetry, in which the tragedy of Babyn Yar is presented through the lens of the twenty-first century personality.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76150
ISSN: 2663-6840
Розташовується у зібраннях:2024 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Філологія. Випуск 1 (51)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ТЕМА ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ В ЗБІРЦІ.pdf363.86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.